تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۱

ایلام، جزو استان های آخر در رعایت پروتکل های بهداشتی است

ایلام، جزو استان های آخر در رعایت پروتکل های بهداشتی است
،

ایلام – معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به اینکه در رعایت پروتکل های بهداشتی وضعیت مناسبی نداریم، گفت: سویه کرونا دلتا بسیار خطرناک و بیش از ۶۰ درصد نسبت به سویه انگلیسی قابلیت انتشار دارد و در صورت داشتن علائم باید بلافاصله به مرکز درمانی مراجعه کرد.

دکتر جمیل صادقی فر روز چهارشنبه در کارگروه رسانه ای کرونا ایلام اظهار داشت: برای کنترل کرونا رعایت پروتکل های بهداشتی باید به بیش از ۸۵ درصد برسد و استفاده از ماسک توسط مردم هنگام حضور در تجمعات ضروری است.

وی با اشاره به روند افزایشی و نگران کننده تعداد بستری ها و مبتلایان در استان، افزود: از تجمعات سازمانی و مردمی و مراسم عروسی و عزا حداقل تا ۲ هفته خودداری کنند و افراد آسیب پذیر در خانه بمانند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام یادآور شد: افرادی که دارای علائم آبریزش بینی، تب، گلودرد و سردرد هستند، بدون شک به کرونا مبتلا شده و در صورت داشتن یک یا چند مورد از این علائم فرض را بر کرونا بگذارند و بلافاصه به مراکز منتخب کرونا مراجعه کنند.

صادقی فر ادامه داد: افرادی که به کرونا مبتلا هستند، باید درمان لازم را دریافت و قرنطینه خانگی را رعایت کنند، بدین شکل هم دیگران آلوده نمی شوند و هم مانع از بستری فرد در مراکز درمانی می شود.

وی اضافه کرد: استان در ارتباط به رعایت پروتکل های بهداشتی در زمره ۲ استان آخر به همراه سیستان و بلوچستان قرار دارد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام به وضعیت نگران کننده شهرستان مهران اشاره کرد و گفت: رشد بسیار خطرناک مبتلایان به کرونا در مهران بی سابقه بوده و وضعیت شهرک اسلامیه و فاز چهار مهران نسبت به سایر مناطق مهران نگران کننده تر است.

صادقی فر اضافه کرد: پایگاه مراقبت مرزی از بهمن ۹۸ تاکنون بصورت ۲۴ ساعته در مرز مهران برپا شده است و جزو محدود مرزهایی هستیم که برای نمونه گیری هزینه ای دریافت نمی کنیم.

وی ادامه داد: از همه افرادی که وارد می شوند در هر صورت داشتن یا نداشتن پی سی آر نمونه گیری انجام می شود، اما قرنطینه آنطور که باید رعایت نمی شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام تصریح کرد: باید مکانی بعنوان قرنطینه که دارای امکانات اولیه باشد راه اندازی شود و شخصی که در آن بمدت ۲ هفته قرنطینه می شود، دارای حداقل امکانات باشند.

صادقی فر به روند افزایشی شیوع کرونا در کشور عراق اشاره کرد و گفت: طی پنج روز گذشته تعداد مبتلایان در این کشور افزایش یافته که ۶۰ نفر از افراد وارد شده به مرز مهران بازگشت داده شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام تاکید کرد: انتظار می رود ترددها در مرز مهران در این مدت به حداقل برسد و همه کشور از مرز مهران وارد نشوند چرا که بسیاری از مبتلایان مربوط به استان های جنوبی کشور هستند که می توانند از مرز چذابه و از مرزهای خودشان وارد شوند.

دکتر صادقی فر تصریح کرد: در ارتباط با مرز با وجود تلاش هایی که صورت گرفته همچنان همکاری های بین بخشی و زیرساخت ها در مرز تقویت و آمادگی مواجه شدن با وضعیت شدیدتر را داشته باشیم.

وی در خصوص بازارچه مرزی نیز اظهار داشت: رعایت پروتکل ها در بازارچه مرزی ضعیف است و باید شدت رعایت پروتکل ها در آن قوی تر و طرف عراقی نیز ملزم به رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی است.

صادقی فر ادامه داد: شهرستان ایلام نیز در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفت و تعداد شهرستان های قرمز استان به ۲ مورد افزایش یافت.

مجموع مبتلایان کرونا در استان ایلام از ابتدای شیوع تاکنون ۴۰ هزار و ۶۰۴ نفر و تعداد فوتی ها نیز ۸۰۷ نفر است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.