تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶

استاندار:

۱۰۰ درصد اعتبارات اربعین ایلام تخصیص یافت

۱۰۰ درصد اعتبارات اربعین ایلام تخصیص یافت
ایلام - استاندار ایلام گفت: اعتبارات اربعین امسال به استان به طور کامل و ۱۰۰ درصد تخصیص داده شده است.

 

محمد نوذری روز چهارشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و اقتصاد مقاومتی استان ایلام اظهار داشت: ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبارات اربعین است که در بودجه امسال دیده شده و با کمک این اعتبارات می توان کارهای مناسبی در استان انجام داد.

وی اضافه کرد: سالهای قبل از اعتبارات مصوب شده به اربعین بخشی تخصیص نمی یافت اما امسال به طول کامل در بودجه دیده شده است.

استاندار ایلام تاکید کرد: در سفر رییس برنامه و بودجه کشور به استان یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان مصوب شد که تاکنون ۸۰۰ میلیارد تومان آن محقق شده است.

نوذری یادآور شد: همچنین برای ۱۳ پروژه جهش تولید نیز ۶۲ میلیارد اعتبار تخصیص داده شده بود که کارهای خوبی در بخش آب و خاک، زیرساخت، راه و شهرسازی و پروژه های عمرانی بسیج سازندگی در دست پیگیری و اقدام است.

وی از مدیران خواست نظارت بیشتری بر روند اجرای پروژه ها داشته باشند و اولویت تخصیص را به طرح های با پیشرفت فیزیکی بالا بدهند که هرچه سریعتر تکمیل و بهره برداری شوند.

استاندار ایلام گفت: فرمانداران نیز باید توجیه شوند که این اعتبارات را در محل خود هزینه و از قربانی کردن آن جلوگیری کنند.

نوذری فشارهای سیاسی برای تخصیص اعتبار به برخی پروژه ها را یکی از مشکلات کمیته های برنامه ریزی برشمرد و اضافه کرد: همین مسأله باعث می شود هیچ پروژه ای موفق نشود.

وی بزرگترین اشکال در تخصیص اعتبارات را عدم توجه به تکمیل پروژه های دارای پیشرفت فیزیکی بالا برشمرد و افزود: اعتبارات باید بر اساس عقلانیت توزیع شود.

استاندار ایلام همچنین عملکرد دیوان محاسبات در استان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: مدیرکل سابق فردی پیگیر و بازوی نظارتی خوبی بودند.

نوذری اظهار داشت: خدمات بسیار خوبی در بخش های مختلف در استان انجام شده و به رغم سیل، زلزله، تحریم و کرونا بسیاری از مشکلات، دولت کارهای ماندگاری با وجود شرایط خاص کشور انجام داد.

وی افزود: نباید قدرت ریسک را از مدیران بگیریم، همه تلاش می کنیم که مسیر توسعه و خدمتگزاری را هموار کنیم.

استاندار ایلام تاکید کرد: نباید اجازه داد تخلف صورت بگیرد و مدیری بدون توجه به دستگاه نظارتی بیت المال را تضییع کند.
نوذری اضافه کرد: همدلی خوبی بین دستگاه‌های نظارتی، ائمه جمعه و سایر اعضا وجود دارد و همه دنبال توسعه پایدار استان هستند.

استاندار ایلام افزود: در نظام جمهوری اسلامی تودیع نداریم زیرا افراد همواره در حال خدمت به مردم در بخش های مختلف هستند.
وی ابراز امیدواری کرد مدیرکل جدید دیوان محاسبات استان دقیق تر و حساس تر پیگیر امور باشند و در تعامل با مدیران باشند.

نشست شورای برنامه ریزی استان با حضور دادستان دیوان محاسبات کشور برگزار شد، در این نشست محمدرضا پورافغان به سمت مدیرکل دیوان محاسبات استان ایلام معرفی شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.