تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۶

ضرورت رعایت الگوهای صحیح مصرف در وضعیت بحرانی امروز

ضرورت رعایت الگوهای صحیح مصرف در وضعیت بحرانی امروز
نگاه اقتصاد

 

مهندس صداقت ملک‌زاده مدیر امور دیسپاچینگ و فوریت‌های برق استان ایلام در جمع اصحاب رسانه گفت: مشکل اصلی صنعت برق کشور در حوزه‌ی تولید است و با صرفه‌جویی و رعایت الگوهای صحیح مصرف می‌توان با تحمل مشقت‌های کمتر این برهه را پشت سر گذاشت.

 

ملک‌زاده با اشاره به فعالیت‌ها و چالش‌های پیش‌روی شرکت توزیع برق استان ایلام افزود: برق از زنجیره‌ی تولید در نیروگاه‌ها، انتقال از طریق خطوط انتقال و توزیع تشکیل شده است، آنچه در این برهه همه را با مشکل روبرو کرده، میزان تولید است که به دلیل گرمای زودرس، کاهش نزولات جوی، رشد مصرف و استخراج رمز ارزها میزان مصرف از تولید پیشی گرفته است.

 

مدیر امور دیسپاچینگ و فوریت‌های برق استان ایلام تاکید داشت: استان ایلام دارای ۱۲ شهرستان و ۱۵ امور برق، بیش از ۸ هزار کیلومتر شبکه و بیش از ۶ هزار ترانس از ظرفیت مناسبی برای توزیع برق برخوردار است.

 

ملک‌زاده تصریح کرد: عمده‌ی مصرف ما مربوط به تابستان‌ است که امسال با وجود کمبود در حوزه تولید، نیازمند فرهنگ سازی در بحث صرفه‌جویی و رعایت‌های الگوی مصرف هستیم که رسانه‌ها می‌توانند به خوبی الگوهای صحیح مصرف را بخصوص در کلیدهای طلایی استفاده از روشنایی روز به جای لامپ، عدم استفاده از کولر گازی در مناطق شمالی استان استفاده از دور کُند کولرهای آبی و همچنین عدم استفاده از وسایل پرمصرف برقی مانند اتو، ظرفشویی، لباسشویی، مایکروویو و… در ساعت‌های اوج مصرف یعنی ساعت ۱۲ تا ۱۸ را بین شهروندان جا بیندازند.

 

این مسئول خاطر نشان ساخت: ۲۴۳ هزار مشترک برق در کل استان از خدمات صنعت برق بهره‌مند هستند و بیش از ۸۰ درصد مشترکین استان، خانگی هستند که در هنگام اعمال خاموشی‌ها با توجه به اینکه صنعت یا کشاورزی درصد بسیار اندکی از مصرف برق را در استان تشکیل می‌دهند لاجرم برای جبران کمبود برق و حفظ پایداری شبکه به سمت مشترکین خانگی می‌رویم.

 

مدیر امور دیسپاچینگ و فوریت‌های برق استان ایلام گفت: خیلی ها می‌گویند چرا در استان‌های بزرگی چون اصفهان یا اهواز قطعی برق بسیار کمتر یا اصلا وجود ندارد باید گفت قطعی برق به صورت سراسری وجود دارد چرا که اعمال خاموشی براساس میزان مصرف و در جهت پایداری شبکه از سوی دیسپاچینگ ملی صورت می‌گیرد.

 

وی تاکید کرد: مشکل صنعت برق در وضعیت کنونی در تولید برق است و با توجه به گرمای هوا و بویژه وضعیت کرونا ویروس، در برخی موارد تغییر آرایش شبکه توزیع برق جهت تغذیه برق بیمارستان‌ها به علت احتمال عدم آماده به کاری ژنراتورهای اضطراری آنها انجام شده، بطوری‌که تعداد چند بیمارستان از یک فیدر تغذیه شود و بر روی این فیدر نیز تا کنون خاموشی اعمال نگردیده است بنابراین برای اینکه در بیمارستان‌ها و اماکن ضروری قطع برق نداشته باشیم، میزان خاموشی‌ در بخش‌های خانگی بیشتر می شود.

 

مهندس ملک‌زاده تاکید کرد: باید مراکز درمانی، مراکز خدماتی مانند نانوایی‌ها و ادارات و دستگاه‌های دولتی به دیزل ژنراتور تجهیز شوند تا در چنین مواقعی و بروز حوادث غیرمترقبه توان استفاده از برق اضطراری وجود داشته و در ارائه خدمت به مردم اختلال ایجاد نگردد به عنوان نمونه در مراکز درمانی استان که ۶۷ مرکز هستند تنها ۴۰ درصد این مراکز مولد تامین برق داشته و مورد بهره‌برداری قرار گرفتند و مابقی نه.

 

ملک زاده در پایان از همه‌ی شهروندان خواست تا با رعایت الگوهای صحیح مصرف در وضعیت بحرانی کنونی دعوت کرد و گفت: با وجود اینکه مشکل پیش آمده در تابستان به دلیل کمبود تولید است ولی تمام تلاش پرسنل شرکت توزیع برق استان ایلام این است که با مدیریت درست از این برهه عبور کنیم و این امر محقق نخواهد شد اگر مشترکین برق اقدام به رعایت الگوهای مصرف ننمایند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.