تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵

دادستان ایلام:

محدودیت های کرونا باید شخصی شود

محدودیت های کرونا باید شخصی شود
،

 

ایلام -دادستان ایلام گفت: باید به گونه ای فرهنگ سازی شود که ممنوعیت ها و محدودیت های کرونا شخصی شود و هر فردی خود را ملزم به رعایت فاصله گذاری اجتماعی، زدن ماسک، عدم حضور در اجتماعات و آرامستان ها و پارک ها بداند.

افشار خسروی زاد روز یکشنبه در ستاد استانی کرونا اظهار داشت: محدودیت های کرونایی مردم خسته و برای بازاریان به دلیل تعطیلی های متعدد از نظر اقتصادی مشکل ایجاد می کند.

وی یادآور شد: طی دوران کرونا به دلیل ناشناخته بودن بیماری علاوه بر رعایت پروتکل ها ، آزمون و خطاهای زیادی انجام شد، اما به دلایلی هنوز موفق به آرامش و ثبات در کنترل بیماری نشده ایم.

وی افزود: با توجه به اینکه اکنون شیوع ویروس کرونا در بین افرادی که واکسن زده اند شایع نیست، بحث واکسیناسیون باید با جدیت صورت گیرد زیرا مردم از بحث تعطیلی و محدودیت و ممنوعیت ها کلافه شده اند و به دلیل وضعیت اقتصادی و روحی روانی خسته اند.

دادستان ایلام تاکید کرد: باید علت عدم موفقیت در کنترل و ایجاد ثبات در مهار بیماری را بررسی کنیم زیرا عدم اجرای مقررات و یک بام و دو هوا عمل کردن موجب شد همچنان شاهد پیک های متعدد کرونا باشیم.

خسروی زاد اضافه کرد: تنها آزمون باقی مانده انجام واکسیناسیون و زدن ماسک است که امیدواریم با پیگیری دانشگاه علوم پزشکی به صورت عمومی انجام گیرد.

به گزارش ایرنا، در این نشست، فرمانده انتظامی ایلام خواستار اطلاع رسانی بیشتر توسط شهرداری در سطح شهر و همچنین ساماندهی میوه فروشان به عنوان مکان های کانون شیوع بیماری شد.

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام نیز گفت: مردم شرایط سختی تحمل می کنند و نیاز است به منظور حفظ سلامت آنان از اجتماعات جلوگیری شود و مدارس و سالن های این اداره کل در اختیار دانشگاه برای واکسیناسیون قرار داد شده است.

رئیس اتاق اصناف ایلام نیز گفت: به دلیل وضعیت اقتصادی پاساژها و بازارها را تعطیل نمی کنیم اما پروتکل را رعایت می کنیم.

یونس حواسیان اظهار داشت: قطع برق خسارت زیادی به اصناف زده و بازاریان با جیب خالی خود مواجه شده اند، دولت نباید تمام هزینه را از جیب مردم بردارد.

وی افزود: اکنون بستنی فروشان ، ماست بندی ها، فروشگاه های مواد پروتئینی به دلیل قطع مکرر برق هر روز با خسارت های زیادی مواجه اند و برخی از آن دستگاه های برق سوخته است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.