تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام:

محدودیت‌های شدید کرونایی در مرز مهران اعمال شود

محدودیت‌های شدید کرونایی در مرز مهران اعمال شود
ایلام- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام از افزایش سه برابری موارد مثبت کرونا در مرز بین المللی مهران خبر داد و گفت: محدودیت‌های شدید کرونایی در این مرز باید بیشتر شود.

 

جمیل صادقی فر روز یکشنبه در نشست ستاد استانی مدیریت مبارزه با کرونا اظهار داشت: ترددها در مرز مهران باید با جدیت بیشتری کنترل شود، با توجه به وضعیت کرونا در کشور عراق باید تردد مسافران ورودی به کشور در این مرز دقت بیشتری انجام شود.

وی با اشاره به جلوگیری از ورود ۷۵ بیمار کرونایی در مرز مهران طی روزهای گذشته، افزود: در مرز مهران ورودی ایرانیان یک و نیم برابر و حضور غیر ایرانیان هم نزدیک به سه برابر افزایش یافته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام تاکید کرد: بر این اساس نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در مرز باید تشدید شود و هر فردی که از مرز مهران به داخل کشور وارد شود، پس از مشخص شدن تست مثبت باید ۱۴ روز در قرنطینه باشد.

صادقی فر بیان کرد: مرکز قرنطینه مرز مهران باید بسرعت تجهیز شود و برای جلوگیری از افزایش شیوع کرونا نظارت های روزانه بر پروتکل های بهداشتی افزایش یابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: زنگ خطر جدی کرونا در ادارات استان به صدا درآمده زیرا افراد با داشتن علایم همچنان حضور می یابند، باید افراد کارمندی که دارای علایم هستند با موافقت رییس اداره از حضور در محل کار امتناع کنند تا بیماری را به سایر افراد منتقل نکنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام با انتقاد از کاهش حساسیت مردم و افراد مبتلا به کرونا گفت: متاسفانه همین ساده انگاری ها و بی توجهی به رعایت پروتکل ها موجب شده که شاهد پیک پنجم کرونا باشیم و اکنون شهرستانهای استان یکی پس از دیگری در وضعیت قرمز قرار بگیرند.

صادقی فر خواستار فعال شدن گشت های دوره ای شد و تاکید کرد: تا زمانی که افراد علامت دارد نباید در بیرون از منزل حضور یابد.

وی گفت: با توجه به تاخیر در اجرای واکسیناسیون، رعایت پروتکل های بهداشتی تنها راهکار ما است که این امر کافی نیست و نیاز است هم رسانه ها و صدا و سیما با تولید محتوا در بحث فرهنگ سازی کمک کنند.

صادقی فر همچنین از شهرداری ایلام خواست: تا با افزایش تبلیغات محیطی درون شهری خطرات ابتلا به کرونا و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی را گوشزد کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام بیان کرد: انسجام ستادهای شهرستانی کاهش یافته است نظام بندی و دسته بندی ها در شهرستانها کم شده و همین مساله موجب شیوع مجدد کرونا در آنها شده است.

وی تاکید کرد: ما در شهرستان های مختلف آمارهای شکننده ای داریم در شهرستان های بدره و سیروان به دلیل مهمان پذیر بودن وضعیت خطرناکی دارند، در شهرستان ایوان و در قالب اجرای طرح شهید سلیمانی در تفرج گاهها و آرامستان ها کنترل بسیار خوبی در حال انجام است و اگر در همه شهرستان ها اینگونه برخورد شود می توانیم بیماری را تحت کنترل داشته باشیم.

وی خواستار افزایش نظارت و اعمال محدودیت در آرامستانها، تالارها، اماکن پر تردد و همچنین ممانعت از برگزاری مجالس عزا و عروسی شد و اضافه کرد: متاسفانه ما شاهد برگزاری مراسم چمر را در شهرستان ملکشاهی به رغم همه تذکرها بودیم که این باعث افزایش مبتلایان و افراد درگیر می شود و همه ی رفتارها و کنترل های دستگاه های اجرایی را زیرسوال خواهد برد و اگر به همین شکل این گونه مراسم در آینده ادامه یابد دیگر این کنترل ها هیچ فایده ای نخواهد داشت.

در حال حاضر شهرستان های ایلام، مهران، دره شهر و چوار در وضعیت قرمز، دهلران، آبدانان و بدره در وضعیت نارنجی و سایر شهرستان ها نیز در وضعیت زرد قرار دارند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.