تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰

عملیات فاز دوم نهالستان سردار سلیمانی هلیلان آغاز شد

عملیات فاز دوم نهالستان سردار سلیمانی هلیلان آغاز شد
ایلام - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری هلیلان گفت: عملیات فاز دوم نهالستان سردار شهید سلیمانی این شهرستان با اعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال آغاز شد.

 

سید حیاس حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: این نهالستان ظرفیت تولید سالیانه ۲۰۰ هزار اصله کشت گیاهان دارویی نظیر گل محمدی، زوفا، مریم گلی، به لیمو، نعناع فلفلی و آویشن را دارد.

وی یادآور شد: مساحت فاز دوم این نهالستان یک هزار متر مربع بوده که برای ۲ نفر بصورت مستقیم و ۷۰ نفر بصورت غیر مستقیم اشتغالزایی ایجاد می کند.

رییس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری هلیلان تاکید کرد: پس از بهره برداری فاز دوم این نهالستان، عملیات فاز سوم که به کشت گلخانه و قلمه زنی اختصاص دارد، آغاز و پیش بینی می شود پنج میلیارد ریال اعتبار برای این مرحله مورد نیاز باشد.

حسینی افزود: اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان هلیلان بمنظور تشویق کشاورزان و با حمایت بانک های عامل برای توسعه تولید کشت گیاهان دارویی نهال ها را کاملا رایگان در اختیار جامعه هدف قرار خواهند داد.

وی یادآور شد: فاز اول این نهالستان با اعتباری بیش از ۲ میلیارد ریال با ظرفیت ۱۰۰ هزار اصله در سال بر مبنای سیاست‌های سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری کشور بمنظور زراعت چوب با تولید گونه اوکالیپتوس ایجاد شده است.

به گزارش ایرنا، فاز اول این نهالستان فروردین ماه امسال با اشتغالزایی ۲ نفر مستقیم و ۵۰ نفر بصورت غیر مستقیم در ۵۰۰ متر مربع به بهره برداری رسید.

شهرستان تازه تاسیس هلیلان با جمعیتی بالغ بر۲۰ هزار نفر به مرکزیت شهر توحید در ۹۰ کیلومتری ایلام قرار دارد.

هلیلان تا بهمن ماه سال ۹۸ جزو شهرستان چرداول بود که با مصوبه هیات دولت به عنوان یازدهمین شهرستان در استان ایلام شناخته شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.