تاریخ انتشار : جمعه ۲۵ تیر ۱۴۰۰ - ۷:۴۷

رییس قوه قضاییه در جلسه شورای اداری ایلام:

پیچیدگی‌های کار اداری سبب شده برای یک کار کوچک گاهی اوقات باید هفته‌ها وقت بگذارند

پیچیدگی‌های کار اداری سبب شده برای یک کار کوچک گاهی اوقات باید هفته‌ها وقت بگذارند
نگاه اقتصاد

 

رئیس قوه قضائیه در جلسه شورای اداری استان ایلام گفت: مردم از قوه قضاییه و دستگاه‌های اجرایی گله دارند که کار‌های ما در ادارات فوری انجام نمی‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای ادامه داد: پیچیدگی‌های کار اداری سبب شده برای یک کار کوچک گاهی اوقات باید هفته‌ها وقت بگذارند؛ از رئیس کل دادگستری استان می‌خواهم در هر دادگستری یک نفر کارش این باشد که کسانی که مراجعه می‌کنند و کار دارند و کارشان درست نشده کار این افراد را پیگیری کند.

رییس دستگاه قضا افزود: مردم از ما انتظار دارند و باید کارشان زود انجام شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای تاکید کرد: بسیاری از ناهنجاری‌ها ریشه در بیکاری دارد، پروژه‌ای هفده هجده سال طول کشیده، اینگونه نمی‌شود.

رییس دستگاه قضا تصریح کرد: باید ببینیم چه میزان پروژه نیمه تمام در استان داریم، قوه قضائیه در این زمینه کمک می‌کند؛ اگر قصور و تقصیری است یک جور برخورد کنیم.

رییس قوه قضاییه افزود: لیستی از پروژه‌های نیمه تمام تهیه و موارد مربوط به آن را دنبال کنید و رئیس سازمان بازرسی مساله کارخانه سیمان را از روز شنبه دنبال کند و پاسخ آن را همان روز به من بدهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با بیان اینکه انصاف نیست مردم از ناحیه کسانی که برنامه ریزی یا نظارت صحیح نمی‌کنند تحت فشار باشند، گفت: بخش عمده‌ای از کنترل بازار و جلوگیری از گرانفروشی به عهده تعزیرات است.

رییس دستگاه قضا افزود: دادستان کل کشور به سازمان تعزیرات کمک کند و چنانچه در این فضا کسی مرتکب جرم می‌شود،جنس احتکار می‌کند و یا جنسی را متقلبانه با قیمت بالاتر می‌فروشد، دادستان‌ها با این موارد برخورد کنند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای بیان داشت: دادستان و رییس کل دادگستری استان (ایلام) در مورد اجرای احکام بررسی‌هایی داشته باشند و اگر احکامی اجرا نشده علت آن را بررسی کنند و به مردم توضیح دهند.

رییس قوه قضاییه دو ماموریت به معاون اول قوه قضاییه داد و گفت: دادخواست ایثارگران که در حال حاضر در دیوان عدالت اداری است پیگیری کنید، اگر بررسی شده و نیاز به توضیح است توضیح دهید؛ اگر بررسی نشده پیگیری کنید.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای افزود: همچنین رای ۵۵۳ که در دیوان عالی صادر، اما اجرا نشده است را پیگیری کنید.

 

رییس دستگاه قضا افزود: نمی‌شود شخصی بگوید من غاصب نیستم، زمین مال خودم بوده، بیست سال روی آن ساکن هستم، اما وقتی می‌خواهم تعویض یا بازسازی کنم می‌گویند، چون زمین مال منابع طبیعی است به شما اجازه نمی‌دهیم این باید بررسی شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای بیان داشت: استاندار، رئیس کل دادگستری، مدیر کل منابع طبیعی و شهرسازی حتما سریع جلسه‌ای تشکیل دهند و ببینند مشکل چیست و راه حل آنرا بررسی کنند، هزار نفر در یک استان کوچک این مشکل را دارند که باید حل شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.