تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۸:۵۱

الزام بازرسی ادواری از آسانسورهای منصوبه در ساختمان ها

الزام بازرسی ادواری از آسانسورهای منصوبه در ساختمان ها
نگاه اقتصاد

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان ایلام، اولین جلسه شورای استاندارد استان در سال جاری با حضور رستم زاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، همتی مدیرکل استاندارد و سایر اعضای این شورا به صورت حضوری و ویدئوکنفرانس در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد.

 

در ابتدای این جلسه همتی مدیرکل استاندارد ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این اداره از سال گذشته تاکنون، به طرح مسائل و مشکلات حوزه آسانسور های منصوبه در ساختمان ها و مصالح ساختمانی پرداخت.

 

مدیر کل استاندارد ایلام افزود: از ۱۳۳ واحد تولیدی فعال تحت پوشش این اداره کل در سال جاری، تعداد فرآورده های این واحدهای تولیدی به ۳۲۷ مورد رسیده است..

همتی با اشاره به اینکه جایگاه تصمیمات شورای استاندارد استان طوری ست که به عنوان ورودی و خوراک شورای عالی استاندارد میتواند قرار گیرد، افزود: استاندارد برای ادامه حیات تولید کننده در کشور و تا جایی که از خط قرمز که سلامت شهروندان است، تعدی نکند، از تولیدکنندگان حمایت می کند.

 

همتی در ادامه با بیان اینکه بازرسی ادواری آسانسورها منصوبه در استان ایلام به کندی انجام میشود افزود: این مورد الزامی است و بایستی همه مالکین و بهره برداران بخش خصوصی و دولتی و دانشگاهها و … که در ساختمانشان آسانسور نصب شده باید استانداردسازی را انجام دهند.

 

رستم زاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گفت: سلامت مردم چیزی نیست که فقط با صحبت کردن پیش برود، بلکه همه مسئولین مربوطه برای استانداردسازی باید اقدام کنند و هر جایی که اقدام نشد استاندارد اقدام حقوقی بر علیه آنها انجام دهد، چرا که استاندارد جای بحث ندارد و باید اجرایی شود.

 

رستم زاد به منظور حفظ سلامت و ایمنی شهروندان، خواستار همکاری دستگاه های مرتبط با این اداره کل شد.

 

وی همچنین خواستار افزایش نظارت بر استانداردسازی مصالح ساختمانی از تولید تا مصرف در بخش های مختلف شد و گفت: در صورتی که این واحدها خود را با شرایط جدید استاندارد سازی تطبیق ندهند دستگاه های ذیربط این کارگاه ها را پلمب کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.