تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰

پیام تبریک دو مقام روسی به حجت الاسلام رئیسی

پیام تبریک دو مقام روسی به حجت الاسلام رئیسی
مسکو - "باتو خاسیکف" رئیس جمهور جمهوری کالمیکیای روسیه و "ولادیمیر ژیرینوفسکی" رئیس حزب لیبرال دمکرات روسیه در پیام های جداگانه ای انتخاب حجت الاسلام والمسلمین «سید ابراهیم رئیسی» به سمت ریاست جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفتند.

 

به گزارش ایرنا رئیس جمهوری کالمیکیا در پیام خود ضمن ابراز تبریک خود و مردم این جمهوری عنوان داشت: “جمهوری کالمیکیا به عنوان یکی از استان های حاشیه خزر روابط تنگاتنگی با جمهوری اسلامی ایران دارد و علاقه مند به گسترش این روابط دارد.

وی در این پیام ابراز امیدواری کرده تا در آینده همکاری های استانی بین دو کشور تقویت و گسترش یابد.

ولادیمیر ژیرینوفسکی رئیس حزب لیبرال دمکرات روسیه نیز در پیام نوشته است «انتخاب حقوقدان و سیاستمدار با تجربه ای چون شما حاکی از تمایل مردم ایران به تحکیم وحدت ملی و ارتقای رفاه همه اقشار جامعه است.

وی دراین پیام با اشاره به روابط دوستانه ایران و روسیه به عنوان دو همسایه طبیعی خواستار روابط نزدیک تر دو کشور شده است و اعلام آمادگی کرده تا در جهت تعمیق بیشتر این روابط در حوزه های مختلف همکاری های خود را با ایران گسترش بخشد.

تاکید بر اهمیت و ضرورت افزایش همکاری ها و تقویت روابط موضوع اصلی پیام ها و بیانیه های تبریک مقامات و شخصیت های روس به حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری منتخب جمهوری اسلامی ایران بوده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به دنبال اعلام پیروزی رسمی حجت الاسلام رئیسی در سیزدهمین دوره انتخابات جمهوری اسلامی ایران بلافاصله پیامهای تبریک روسی به رئیس جمهور منتخب ابراز شد و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نخست رئیس جمهوری در جهان بود که به رئیسی تبریک گفت./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.