تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴

فرماندار

مسیر توسعه دهلران با تبدیل شدن به فرمانداری ویژه شتاب می گیرد

مسیر توسعه دهلران با تبدیل شدن به فرمانداری ویژه شتاب می گیرد
ایلام - فرماندار دهلران با اشاره به اینکه این شهرستان در چهار ماهه اول سال جاری شاهد رویدادهای موثری برای توسعه منطقه بوده است، گفت: مسیر توسعه دهلران با تبدیل شدن به فرمانداری ویژه شتاب می گیرد.

 

مجید عسکری روز سه شنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: یکی از این رویدادهای مهم تصویب فرمانداری ویژه دهلران در هیات دولت بود که این مهم نقش موثری در توسعه همه جانبه شهرستان دارد.

وی افزود: در طول دولت های یازدهم و دوزادهم این دومین فرمانداری ویژه ای است که تصویب شده است.

فرماندار دهلران تاکید کرد: یکی از قول های دولت تبدیل دهلران به فرمانداری ویژه بود که با پیگیری های استانداری و نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی در واپسین روزهای دولت دوازدهم محقق شد و نویدبخش روزهای روشن دهلران برای قرارگیری بیشتر در مسیر توسعه همه جانبه است.

عسکری یادآور شد: پیگیر چارت فرمانداری ویژه تا روز گشایش هستیم و این مهم ، توسعه شهرستان را تسریع می کند.

وی بهره مندی مجموعه های شهر و روستایی از مالیات ارزش شرکت ها و بویژه شرکت نفت را یکی دیگر از مطالبات مردم شهرستان ذکر کرد و گفت: پیگیری ها نتیجه داد و امروزه این موضوع مصوب و ابلاغ شده که می تواند نقش مهمی در جهش شهرداری ها و دهیاری ها داشته باشد.

فرماندار دهلران تاکید کرد: از این محل ۳۹۰ میلیارد ریال به استان اختصاص یافته که در سه ماهه اول سال جاری ۱۲۰ میلیارد ریال آن ابلاغ شده است که البته واریزی نداشته ایم ولی اکثر این اعتبار با توجه به منابع نفتی دهلران به این شهرستان اختصاص می یابد.

عسکری اضافه کرد: استفاده از اعتبارات مسوولیت های اجتماعی شرکت ها یکی از موضوعاتی بود که با پیگیری ها نتیجه و این حق احیا شد و برای سال جاری حداقل ۲ هزار میلیارد ریال از این محل در شهرستان دهلران و بخشی در آبدانان برای کارهای عمرانی هزینه می شود.

وی مرز چیلات را یکی از ظرفیت های شهرستان ذکر کرد و گفت: تلاش ها و پیگیری در این زمینه نیز ادامه دارد و امسال برای تکمیل زیرساخت های آن و روکش آسفالت و پل های مسیر ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار وجود دارد.

وی ابراز امیدواری کرد: با توجه به تفاهمنامه فروردین سال ۱۳۹۸ سفر رئیس جمهوری به عراق و سفر نخست وزیر عراق به ایران و تصویب مرز چیلات در هیات دولت طرف عراقی نیز پای کار بیاید و این مرز گشایش یابد.

فرماندار دهلران به سهم شهرستان از محل اعتبارات اربعین اشاره کرد و گفت: امسال رقم خوبی از این محل به شهرستان اختصاص خواهد یافت.

فرماندار دهلران با اشاره به کرونا و مشکلات آن برای مردم اظهار داشت: دستگاه سی تی اسکن چند ماه است در شهرستان مستقر شده اما دانشگاه علوم پزشکی تاکنون آنرا راه اندازی نکرده است.

عسکری به مشکلات سونوگرافی بیمارستان دهلران هم اشاره کرد و گفت: بخشی از این مشکلات بخاطر شرایط آب و هوایی و استهلاک است ولی نباید در خدمات رسانی به مردم خلل ایجاد شود.

وی در خصوص روند احداث مصلای دهلران یادآور شد: بنیاد علوی تامین سیمان مورد نیاز این پروژه را متقبل شده که از این محل حدود ۳۰ میلیارد ریال به این مکان تعلق می گیرد.

فرماندار دهلران یکی از مشکلات حوزه درمان این شهرستان را کمبود آمبولانس برای مرکز درمانی دشت عباس عنوان کرد و گفت: این موضوع نیز با پیگیری های صورت گرفته برطرف شده است.

عسگری به چهار بانده کردن مسیر دهلران به اندیمشک اشاره و تاکید کرد: ۱۲ کیلومتر ابتدایی مسیر تکمیل شده و زیر بار ترافیک است و ۱۸ کیلومتر دوم آن از پیمانکار گرفته شده و اداره مسکن و شهرسازی در حال پیمان سپاری آن است.

وی اضافه کرد: ۲ قطعه ۲۸ کیلومتری از این مسیر نیز توسط شرکت زیرساخت در حال مناقصه بوده و به پیمان رفته و بزودی پیمانکار آنها مشخص می شود.

عسکری به پیشرفت ۶۰ درصدی هدایت چشمه های آب گرم نیز پرداخت و اظهار داشت: ۳،۵ کیلومتر از این مسیر ۶،۵ کیلومتری انجام شده و امسال از محل اعتبارات شهرستان برای ادامه فعالیت این پروژه اعتبار در نظر گرفته شده است.

فرماندار تاکید کرد: امسال در بودجه ۱۴۰۰ اختلافی با سنوات گذشته وجود دارد که این بودجه باید براساس نیاز شهرستان ها توزیع شود اما برای هر استان فصول را ثابت کرده و شورای برنامه ریزی استان بر اساس نیاز این فصول را بین شهرستان ها توزیع می کند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.