تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶

استاندار:

وضعیت کرونا در ایلام بحرانی است

وضعیت کرونا در ایلام بحرانی است
ایلام - استاندار ایلام با هشدار نسبت به وضعیت نگران کننده کرونا در استان آنرا بحرانی خواند و گفت: تعداد بالای افراد بستری و ابتلا شرایط را دشوار کرده است.

 

محمد نوذری روز سه‌شنبه در نشست فوق العاده ستاد استانی کرونا اظهار داشت: مردم از شرایط موجود خسته اند اما وضعیت کرونا و مرگ و میر آن در استان و کشور بسیار خطرناک تر شده و از مردم انتظار داریم کماکان پای کار باشند.

وی تجمعات در بازار، برگزاری مراسم عزا و عروسی، مسافرت و تورهای گردشگری، حضور در آرامستان ها و پارک ها را از دلایل شیوع گسترده کرونا برشمرد و تاکید کرد: رعایت پروتکل ها به کمترین میزان ممکن رسیده است.

استاندار ایلام با تقدیر از تلاش رسانه ها و فضای مجازی گفت: صدا و سیما به عنوان مهمترین رکن رسانه ای باید بیشتر پای کار بیاید و خبرنگاران بیش از هر زمان دیگری نسبت به انعکاس هشدار ها و آگاه سازی مردم اقدام کنند.

محدودیت ها در ایلام تشدید شود

نوذری گفت: با توجه به شرایط بحرانی کرونا خواستار تشدید محدودیت ها در بحث تعطیلی بازار و تردیدها و بستن آرامستان ها، تالارها، شهربازی و پارک ها هستیم.

وی افزود: باید پدافند غیرعامل با به صدا درآوردن آژیر خطر مردم را نسبت به این شرایط آگاه کند.

استاندار ایلام از همه فرمانداران خواست پای کار باشند و در شهرستان‌های شرایط قرمز اعلام کنند و نسبت به محدودیت ها و رعایت پروتکل ها توجه ویژه ای داشته باشند.

هلال احمر و بسیج به کمک دانشگاه علوم پزشکی بیایند

نوذری همچنین از هلال احمر، بسیج، سپاه ، نیروهای نظامی و انتظامی و همه دستگاه های اجرایی خواست که پای کار باشند و در این شرایط حساس با توصیه به مردم و توزیع ماسک و فرهنگ سازی در زمینه رعایت پروتکل ها به حفظ سلامت مردم کمک کنند.

 برگزاری مراسمات محرم در فضای باز

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط ویژه استان نمی توان همچون سالهای قبل مراسمات محرم را با ازدحام و تجمع برگزار کرد اما به صورت فعالیت محدود ۲ ساعته در فضای باز با رعایت همه پروتکل ها می توان برگزار شود.

استاندار ایلام اظهار داشت: باید از ظرفیت شهرداری‌ها و هیات ها برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی استفاده شود.

نوذری از رسانه ها خواست نسبت به شرایط نگران کننده کرونا در فضای مجازی بیشتر تولید محتوا کنند و مردم را به خطر کرونا آگاه سازند.

وی همچنین از میراث فرهنگی و گردشگری نیز خواست مانع برگزاری تورهای مسافرتی و گردشگری تا بهبود شرایط شود.

تعطیلی رستورانها و تالارها و فعالیت به صورت غذا بیرون بر و تعطیلی باشگاه های ورزشی از دیگر مصوبات و تاکیدات استاندار در این نشست بود.

استاندار ایلام همچنین به برگزاری مراسم اربعین اشاره کرد و گفت: مراسم امسال به صورت محدود در قالب کاروان‌ها پس از مشخص شدن سلامت افراد و همچنین تزریق دو دز واکسن کرونا برای افراد برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استاندار ایلام در خصوص تعطیلی ایلام نیز گفت: باید منتظر تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا که پیشنهاد تعطیلی ۲ هفته ای داده اند، باشیم./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.