تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸

حذف ۴۸ نقطه حادثه خیز در استان

حذف ۴۸ نقطه حادثه خیز در استان
نگاه اقتصاد

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام در جمع خبرنگاران گفت: برای تامین زیرساخت های آب شرب مورد نیاز زائران اربعین ابا عبدالله در مرز بین المللی مهران ۳۰۰ ‌میلیارد اعتبار از طریق بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان امام برای آبرسانی و احداث سایه بان در این پایانه مرزی اختصاص داده شد.

نورالله دلخواه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام افزود: روزانه ۳۲۶ هزار تردد از مرز مهران در اربعین سال ۹۸ انجام می شد که این میزان ۱۶ برابر ظرفیت تردد از این مرز بود و تردد مسافر از مرز مهران باتوجه به محدودیت های کرونایی در سال ۹۹ از ابتدای سال تا پایان تیرماه ۳۲ هزار ۱۷۴ نفر از طریق مرز بین المللی مهران به داخل و خارج کشور تردد داشته اند.

دلخواه ادامه داد : ۹ هزار و ۹۶۸ نفر مسافر ایرانی به کشور ورود و ۶ هزار و ۷۱۸ نفر نیز از کشور خارج شده اند و از ابتدای سال تا پایان تیرماه، ۹ هزار و ۴۳۲ مسافر خارجی از کشور خارج و ۶ هزار و ۳۲۶ نفر نیز وارد کشور شده اند.

این مسئول خاطر نشان ساخت:پایش مسافران در نقطه صفر مرزی و قبل از تردد در مرز از نظر بیماری ویروسی بویژه کرونا انجام شده و از ورود افراد بیمار به کشور جلوگیری می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام با اشاره به حذف ۴۸ نقطه حادثه خیز در استان اضافه کرد: این نقاط حادثه خیز در بازه زمانی سال گذشته تا پایان تیرماه سال جاری در نقاط مختلف استان حذف شده و در سال جاری علاوه بر اقدامات نگهداری راه‌های استان، عملیات لکه گیری آسفالت، خط کشی راه ها، نصب تابلو، بهسازی و اجرای ماسه آسفالت مقاطع از بین رفته رویه راه‌ها به طول ۱۰۰ کیلومتر نیز در دستور کار این اداره کل است.

نورالله دلخواه تاکید کرد: برای نگهداری پل‌ها و ابنیه فنی، عملیات تنقیه ۴۰۰ دستگاه پل و تنظیم بستر و لایه روبی بیش از ۵۰ دستگاه پل بزرگ را از اولویت برنامه کاری برشمرد.

وی افزود: در سال گذشته ۲۷۳ کیلومتر از راه‌های استان روکش آسفالت و لایه حفاظتی شد و از این میزان روکش آسفالت، ۵۲ کیلومتر مربوط به راه‌های روستایی ایلام است و نیز در سال گذشته بیش از ۴۵۰ کیلومتر لکه گیری و چاله پرکنی در استان انجام شد و ۳۴۰ هزار تن آسفالت جهت انجام این عملیات اختصاص داده شد.

دلخواه ضمن اشاره به اینکه در سال گذشته ۲ هزار و ۶۰۰ کیلومتر از راه‌های استان خط کشی شده است، افزود: در این مدت ۴۸ کیلومتر نیوجرسی و گاردریل در سطح جاده‌های استان نصب شده است و کمبود اعتبار و بودجه راهداری سبب راکد شدن پروژه های این سازمان نشده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.