تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸

آزادی ۱۸۰ زندانی جرائم غیر عمد و مالی

آزادی ۱۸۰ زندانی جرائم غیر عمد و مالی
نگاه اقتصاد

 

مدیرکل زندان های ایلام  در جمع خبرنگاران گفت: شهید صارمی خبرنگار ایرنا مصداق عینی از یک خبرنگار صادق و پرتلاش در عرصه اطلاع رسانی است که با نثار خون خود، جایگاه رسانه ها را در بیان حقیقت والا تر ساخت و رسالت خبرنگاران همانند رسالت پیامبران دارای اهمیتی فراوان است.

ایشان در بخشی از سخنان خود افزود:  ارائه اخبار صادقانه و اطلاع رسانی دقیق  باعث می شود آرامش به جامعه انتقال یابد و  مطالبه گری با جدیت را در راستای احقاق حقوق مردم  از اهداف دیگر این قشر فعال است.

احسانی ضمن اشاره ویژگی بسیار مهم خبرنگاران افزود:  انعکاس خدمات، ارائه کاستی ها و مشکلات و اطلاع رسانی دقیق از جمله این ویژگیهای بسیار مهم  خبرنگاران  بوده  و در این راه مقدس، رسانه های استان ایلام  گام های بزرگی برداشته اند و تلاش های آنها قابل تقدیر و با ارزش است.

مدیرکل زندان های استان ایلام با اشاره به فوت ناگهانی  دو خبرنگار فقید استان ایلام “حاج سامی شهبازی وحاج پژمان مهدوی فر” ادامه داد : این عزیزان از خبرنگاران  اخلاق مدار و منصفی بودند که در مسیر اطلاع رسانی و انعکاس کاستی ها و خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش های مضاعف داشتند که جا دارد یاد و خاطره این عزیزان را گرامی بداریم.

احسانی یادآور شد:  به واسطه تعامل و همکاری با دستگاه های اجرایی، نظارتی، سیاسی و قضایی پس از ۱۹ سال فاز اول زندان مرکزی ایلام به بهره برداری رسید و شرایط زیست محیطی، امنیتی و نارضایتی مردم از وجود زندان در داخل و ساختار شهری باعث عزم راسخ مسئولین برای تسریع در افتتاح این مرکز شد.

مدیرکل زندان های استان ایلام گفت:  ایجاد سوله های اشتغال، فعالیت های ورزشی، زورخانه و همچنین  ایجاد دادرسی الکترونیکی در راستای تسهیل در مراجعه و خدمات رسانی به مردم و زندانیان از دیگر کارهای انجام شده در  زندان مرکزی جدید می باشد.

احسانی ادامه داد:  در زمینه دادرسی الکترونیکی استان ایلام از استان های برتر کشور است و  در این راستا دفتر خدمات قضایی در زندان های استان ایجاد شده  که تمام تلاش خود را برای کاهش هزینه ها برمردم بکار خواهیم بست.

این مسئول خاطر نشان ساخت: اشتغال زندانیان در زندان و پس از آزادی  یک رویکرد اصلی برای ماست و باید  در حوزه اشتغال زایی زمینه  اشتغال مولد زندانیان فراهم شده و تفاهم نامه هایی با بخش هایی همچون:  فنی و حرفه ای، جهاد کشاورزی و صمت استان ایلام منعقد شد تا زمینه اشتغال برای بازآموزی و پیشگیری از گرایش به تخلفات زندانیان پس از آزادی فراهم شود.

وی برگزاری کارگاه های متنوع در زندان برای اشتغال و اوقات فراغت زندانیان را مهم عنوان کرد و افزود: این امر باعث می شود که زندانیان کارآموزی و کسب درآمد حرفه ای را نیز فرا گیرند و در ضمن تحقق ۸۰ درصدی اشتغال زندانیان از برنامه های پیش بینی شده سازمان زندان های کشور است.

احسانی تاکید داشت: برای  پشتیبانی از خانواده های زندانیان بیش از ۲ هزار بسته معیشتی توزیع شده و حضور و دلجویی در بین این خانواده ها بصورت هفتگی و ماهیانه اجرا می شودو آزادی ۱۸۰ زندانی جرائم غیر عمد و مالی، اجرای برنامه های متنوع فرهنگی در مناسبت های مختلف، اجرای واکسینه کردن زندانیان در بحث کرونا و ۹۰۰ مورد ویزیت تخصصی پزشکی زندانیان با کمک گروهای جهادی از دیگر  برنامه هایی بود که در این راستا اجرا شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.