تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹

۵۰ درصد بستری های جدید کرونا مربوط به ایلام است

۵۰ درصد بستری های جدید کرونا مربوط به ایلام است
ایلام - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ۵۰ درصد بستری های جدید در چهار روز گذشته مربوط به شهرستان ایلام است که با ادامه این روند به وضعیت قرمز باز می گردد.

جمیل صادقی فر روز چهارشنبه در نشست قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا استان ایلام اظهار داشت: از ۱۳۳ مورد بستری در چهار روز گذشته ۶۰ نفر مربوط به ایلام بوده که آمار نگران کننده ای است و در صورت ادامه بطور قطع با این تعداد بستری و فوتی به وضعیت قرمز باز می گردیم.

وی افزود: با وجود تذکرهای مکرر در خصوص تبلیغات محیطی متاسفانه در این زمینه ضعیف عمل شده و دستگاه ها نیز در این زمینه مشارکت بسیار ضعیفی دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام تاکید کرد: مشکل اصلی ایلام سهل انگاری در رعایت پروتکل ها، عدم استفاده از ماسک و حضور در تجمعات است که این موضوع می تواند افزایش مبتلایان، بستری و فوت کرونا را در پی داشته است.

صادقی فر همچنین خواستار نظارت بیشتر کلیه دستگاه ها بر رعایت پروتکل ها در حوزه ناوگان حمل و نقل درون شهری شهر ایلام شد و یادآور شد: مشاهده می شود رانندگان اتوبوس های حمل و نقل شهری ایلام علاوه بر نزدن ماسک، ظرفیت استاندارد اتوبوس را رعایت نمی کنند و پنجره های اتوبوس نیز بسته است.

وی در خصوص ناوگان بین شهری نیز اضافه کرد: طبق مصوبات ستاد کرونا کشوری و استانی نباید به افراد فاقد ماسک خدمات ارائه شود اما این مصوبه در پایانه های درون شهری و برون شهری ایلام رعایت نمی‌ شود که باید در راستا نظارت ها افزایش یابد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام همچنین در خصوص بازدید از پایانه مهران اظهار داشت: شهرداری مهران یک فضای مناسب برای قرنطینه بیماران کرونایی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی ایلام قرار داده که نیازمند امکانات و تجهیزات است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.