تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۶

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی:

شرایط کرونا در ایلام هر روز بدتر می شود

شرایط کرونا در ایلام هر روز بدتر می شود
ایلام- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: امروز با ۲ برابر شدن آمار فوتی ها روز بسیار بدی برای استان بود و روز به روز شرایط در ایلام بدتر می شود.

 

دکتر جمیل صادقی فر روز چهارشنبه در نشست قرارگاه استانی کرونا اظهار داشت: بدون شک دیدن آمار فوتی ها در لیست های روزانه و مرگ عزیزان بدترین لحظات را برای همه به ویژه کادر درمان که ناتوان در برابر بحران کرونا شده اند، رقم می زند.

وی افزود: افراد دیر به بیمارستان مراجعه می کنند و وقتی در مراکز درمانی حضور پیدا می کنند، ۶۰ درصد ریه آنها درگیر شده و الان تختی خالی در بیمارستان ها نیست.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام تاکید کرد: بدون شک وقتی تعداد بیماران کم باشد، رسیدگی بهتر و امکانات و تجهیزات نیز بیشتر است اما در این شرایط بحرانی با تعدد بیماران بستری، خستگی کادر درمان، شرایط برای همه ما بسیار سخت شده است.

صادقی فر یادآور شد: هم اکنون در ایوان با ۳۹ بستری، آبدانان ۴۶ بیمار، دره شهر۶۳ نفر و سایر شهرستانها نیز وضعیتی بهتری ندارند و شرایط هر لحظه سخت تر و بحرانی تر می شود.

وی اضافه کرد: در مرز مهران باید با حساسیت بیشتری کار دنبال شود زیرا کسانیکه وارد می شوند، حتما آلوده هستند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام وضعیت شهرستان سرابله با ۱۷ بستری را نیز حساس اعلام کرد و گفت: به نظر ما وضعیت این شهرستان آتش زیر خاکستر است و اکنون نارنجی شده و باید روند بیمار یابی افزایش یابد.

صادقی فر افزود: در حال حاضر۳۷۱ نفر در بیمارستان های استان بستری هستند و امروز ۳۹۴ مبتلای جدید داشتیم که با توجه به آمار چهار فوتی وضعیت خوبی در پیش رو نداریم.

صادقی فر گفت: بیماران بدحال اکنون در بیمارستان‌ها به تعداد زیادی بستری هستند و هیچ زمانی  به اندازه پیک پنجم با مشکل تعداد بیماران مواجه نبودیم.

وی تاکید کرد: بدون شک اگر کلینیک تنفسی و نقاهتگاه سپاه نداشتیم اکنون فاجعه بدتر و آمارها وحشتناک از نظر بستری و شرایط نامناسب درمانی بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت:
اگر حتی یک سوم  پروتکل های بهداشتی در پیک سوم رعایت می شد، امروز  به دادمان می رسید زیر اکنون میزان رعایت پروتکل ها به کمتر از ۴۰ درصد رسیده است.

صادقی فر اظهار داشت: آمار مرگ و میر و بستری بسیار زیاد شده و باید نظارت ها و برخورد قاطعانه برای حفظ سلامتی مردم بیشتر از گذشته شود.

فرماندار آبدانان  نیز در این نشست گفت: این شهرستان در وضعیت خوبی قرلر ندارد، اما تلاش ها برای جلوگیری از بحران کرونا ادامه دارد.

سیروس مرادحاصلی افزود: ایجاد نقاهتگاه در دستور کار است زیرا این شهرستان تنها ۴۰ تخت بیمارستانی دارد، در حالیکه اکنون ۴۶ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی بستری هستند و مجبور به اضافه کردن تخت شده ایم.

وی افزود: زمانیکه در روز پنج بستری داشتیم وضعیت ما قرمز بود اکنون با این تعداد بستری وضعیت از قرمز و سیاه هم عبور کرده و باید تصمیمات قاطع تر باشد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.