تاریخ انتشار : جمعه ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۶

قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین:

جوانی و تجربه از نکات مثبت کابینه رییسی است

جوانی و تجربه از نکات مثبت کابینه رییسی است
تهران- قائم مقام جامعه اسلامی مهندسن، میانگین سنی ۵۲ سال کابینه سیزدهم را گام مثبت دولت رییسی برای بهره‌گیری از وزیران جوان و باتجربه توصیف کرد.

 

علیرضا خجسته پور روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ما، با اشاره به معرفی وزیران پیشنهادی سید ابراهیم رییسی به مجلس شورای اسلامی، افراد معرفی شده را ترکیبی از نیروهای جوان و باتجربه ارزیابی کرد و گفت: بخش‌های مختلف کابینه باید همدیگر را کامل کنند. امید است که آیت الله رییسی این موضوع را در کابینه خود لحاظ کرده باشد.

قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین افزود: اگر از نظرات مختلف درباره کابینه صرف نظر کنیم. بخش مهم انتخاب کابینه سیزدهم به بررسی سوابق وزیران در کمیسیون‌های تخصصی مجلس بر می‌گردد.

خجسته پور ادامه داد: کشور در شرایط کنونی در حوزه معیشت، شیوع ویروس کرونا، صنعت و تولید، اشتغال و … نیازمند کارهای بزرگ‌تری نسبت به قبل است و مجلس در این باره وظیفه دارد برای حل چالش‌ها برنامه وزرا را بررسی کند. از کابینه سیزدهم انتظار می‌رود تا برنامه‌های قوی‌تر و کاربردی ارایه کند تا نمایندگان در صحن به وزیر پیشنهادی رای اعتماد دهند.

وی، برجسته‌ترین ویژگی ترکیب کابینه آیت الله رییسی را میانگین سنی وزیران پیشنهادی دانست و گفت: میانگین سنی کابینه آیت الله رییسی ۵۲ است و به نظر می‌رسد که این ویژگی گامی مثبت و روبه جلو است. وزیران معرفی شده جوان و باتجربه هستند که این موضوع جزو نقاط مثبت کابینه رییس جمهوری است.

خجسته‌پور تاکید کرد: نکته مثبت کابینه آیت الله رییسی می‌تواند این باشد که اعضای کابینه در عرصه‌های مختلف اقتصادی و زیربنایی کامل کننده یکدیگر باشند. هر چند برای گفتن این موضوع مقداری زود است و باید حرف‌ها و برنامه‌های آنها در کمیسیون‌ها و رسانه‌ها را شنید.

این فعال اصولگرا، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تسریع در تشکیل کابینه، گفت: فرمایش‌های ایشان درباره تسریع در معرفی کابینه، به معنای این است تا زودتر ریل و روال کار شکل بگیرد. همچنین برخی از وزارتخانه‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار هستند و نمایندگان مجلس حساسیت بیشتری نسبت به یک سری آن خواهند داشت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.