تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۷

مدیرکل کتابخانه های ایلام:

دستگاه های یاریگر کتابخانه ها از پرداخت مالیات معاف می شوند

دستگاه های یاریگر کتابخانه ها از پرداخت مالیات معاف می شوند
ایلام - مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام گفت: دستگاه‌هایی که در زمینه تعمیر و تجهیز کتابخانه های عمومی مشارکت کنند، به همان اندازه از پرداخت مالیات معاف خواهند شد.

 

سمیه حیدری روز شنبه در نشست با اصحاب رسانه استان اظهار داشت: حضور اصحاب رسانه ها در کتابخانه ها موجب می شود آنها نقاط ضعف را لمس و در عرصه های مختلف قدرت بیشتری برای چانه زنی و توجه به کتابخانه های داشته باشند.

وی افزود: باور قلبی همه متولیان امر کتابخوانی بر این است که با کمک و تعامل سازنده و هدفمند با اصحاب رسانه می توانیم بیش از گذشته موضوع مطالعه را در پیش بگیریم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام یادآور شد: اگر چنانچه اصحاب رسانه در تألیفات خود به مباحث فرهنگی به ویژه فرهنگ کتاب و کتابخوانی توجه ویژه داشته باشند، مسوولان هم به این حوزه بیش از گذشته توجه می کنند.

حیدری به اشاره به اعتبارات کتابخانه های عمومی استان تاکید کرد: اعتبارات این نهاد فرهنگی تنها از ۲ طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیم درصد درآمدهای شهرداری است که با توجه به نیازها این اعتبارات جوابگو استان نیست.

وی اضافه کرد: به هر اندازه کودکان و نوجوانان را به حوزه فرهنگی سوق دهیم، به همان اندازه آینده بهتری برای آنان در پیش خواهد بود که در این راستا کتابداران خوش ذوق ایلامی به روش های مختلف مهارت های متعددی را به اعضا از طریق شعر، داستان و مسابقات آموزش می دهد.

مدیرکل کتابخانه عمومی ایلام به ماده ۱۷۲ قانون مالیات مستقیم نیز اشاره کرد و گفت: طبق این ماده هر شخص دستگاه یا صنفی که مبادرت به پرداخت کمک نقدی به کتابخانه ها نماید آن مبلغ از درآمد مشمول مالیات آن ها کسر خواهد شد.

حیدری ادامه داد: اصحاب رسانه می توانند موضوع ماده ۱۷۲ قانون مالیات را در جامعه انعکاس دهند تا بتواند سهمی در تعمیر، تجهیز ، تاسیس کتابخانه ها و توسعه امور فرهنگی استان داشته باشند.

وی در ادامه از راه اندازی ۱۱ پیشخوان کتاب در نقاط محروم استان خبر داد و یادآور شد: با کمک آموزش و پرورش و دهیاری‌ها یک فضا در اختیار امور کتابخانه ها قرار خواهد گرفت و  نهاد کتابخانه ها تجهیزات آن را به مساحت ۱۲ متر تامین می کند.

وی  همچنین از راه اندازی پویش” اهدا کتاب توسط مسوولان”  در استان خبر داد و گفت: نشست با نماینده ولی فقیه در استان ، رییس دانشگاه ایلام و مدیران دیگر دستگاه ها اجرایی برای هر چه بهتر برگزار شدن این پویش برگزار می شود.

گزارش ایرنا، بیش از ۲۲ هزار نفر در استان ایلام عضو کتابخانه های عمومی هستند که بیشترین عضو بین رده سنی ۳۰ تا ۶۰ سال و کمترین عضو نیز بین رده سنی ۶۰ الی ۷۵ سال است.

۵۱ باب کتابخانه عمومی در این استان فعالیت می کنند که از این تعداد ۳۰ باب کتابخانه شهری ، ۱۵باب کتابخانه روستایی و ۶ باب کتابخانه مشارکتی هستند.

بیشترین منابع کتابخانه عمومی استان مربوط به ادبیات و کمترین منابع نیز مربوط به زبان انگلیسی است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.