تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷

جای کتاب‌های الکترونیک در جایزه کتاب سال ایلام خالی است

جای کتاب‌های الکترونیک در جایزه کتاب سال ایلام خالی است
ایلام - معاون فرهنگی و امور رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام با اشاره به روند اجرایی دریافت آثار در پنجمین دوره جایزه کتاب سال استان ایلام تصریح کرد: جای کتاب‌های الکترونیک در این مناسبت مهم فرهنگی استانی خالی است.

 

یونس قیطانی روز یکشنبه در گفت وگویی خبری افزود: جایزه کتاب سال به عنوان یک جریان مهم فرهنگی، ادبی و انگیزشی نقش و کارکردهای فراوانی در بالندگی و توسعه حداکثری فرهنگ کتاب و کتابخوانی و صنعت نشر دارد، اما جای کتاب‌هایی که به صورت الکترونیکی منتشر می‌شوند، در فرایند این جایزه خالی است و می‌توان این گونه کتاب‌های دارای مجوز رسمی را هم به عنوان یک بخش در جایزه کتاب سال استان‌ها جا و مورد توجه قرار داد.
وی افزود: پنجمین دوره جایزه کتاب سال استان ایلام، ویژه آثار منتشرشده در سال ۱۳۹۹ از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام با همکاری مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران و مؤسسه فرهنگی هنری اقلیم هشت ایلام در نیمه دوم سال جاری برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: شورای سیاستگذاری این جایزه از «عمران خودآموز» به‌عنوان رییس، «یونس قیطانی» معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای، جانشین، «منصور محبی»  کارشناس چاپ و نشر اداره کل، عضو، «ملوک‌هاشمی» مدیر مؤسسه فرهنگی هنری اقلیم هشت ایلام، عضو و «مرتضی حاتمی»، نویسنده و روزنامه‌نگار ادبی، عضو، تشکیل شده است.

معاون فرهنگی و امور رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام ادامه داد: با توجه به گسترش فضای مجازی و تغییر ذائقه مخاطبان به خواندن کتاب‌های الکترونیکی و تمرکز و توجه به کتاب‌های شنیداری و نیز رغبت ناشران و مؤلفان در تولید اینگونه کتاب‌ها می‌توان امیدوار بود که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه کتاب‌های الکترونیکی و شرکت در جوایز کتاب سال راهکار و ساختاری تازه ارائه دهد.

قیطانی گفت: ذائقه مخاطب امروز به سمت و سوی کتاب‌های الکترونیکی تغییر مسیر داده، هر چند جایگاه سنتی کتاب کاغذی هرگز از بین نخواهد رفت و کمرنگ نمی شود و کارکردش در طول زندگی انسان معاصر تاریخی و ماندگار است اما توجه به نوع ذائقه خوانداری مخاطب توسط مولفان و ناشران یک رفتار حرفه‌ای در صنعت نشر کتاب است.

عضو شورای سیاستگذاری جایزه‌ی کتاب سال استان ایلام اضافه کرد: پنجمین دوره جایزه کتاب سال استان ایلام در حال انجام است و این رویداد مهم به طور مستمر با همکاری معاونت امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل،  مؤسسه فرهنگی هنری اقلیم هشت ایلام و با همراهی همیشگی و همه جانبه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و همکاران پرتلاش این معاونت و مؤسسه یادشده، اختتامیه این جایزه را در نیمه دوم سال برگزار خواهیم کرد.

قیطانی تاکید کرد: میزان استقبال مؤلفان و ناشران محترم و علاقه‌مندان به این رویداد فرهنگی، مطلوب و قابل قبول است و آثاری که به دبیرخانه رسیده توسط همکاران در حال بررسی است تا پس از آماده‌سازی و انجام امور اداری جهت داوری به وزارت ارسال شود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.