تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی:

آزادگان عزت برای ملت ایران به ارمغان آوردند

آزادگان عزت برای ملت ایران به ارمغان آوردند
تبریز- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی با بیان اینکه بازگشت آزادگان به کشور از روزهای به‌ یاد ماندنی تاریخ معاصر است، گفت: آزادگان عزت و شرافت را برای مردم ایران زمین به ارمغان آوردند.

 

عباس پورحسن روز سه شنبه با گرامی‌داشت سالروز ورود اولین گروه از آزادگان هشت سال دفاع مقدس به میهن اسلامی، افزود: آزادگان سرافراز، رزمندگان دلاور ارتش اسلام با رشادت و جانفشانی تا پای جان در مقابل دشمن بعثی تا بن دندان مسلح به دفاع جانانه از میهن اسلامی پرداختند و ملت ایران هیچ گاه رشادت آنها را فراموش نمی کنند.

وی ورود آزادگان به ایران اسلامی را پیروزی بزرگ در تاریخ این مرز و بوم توصیف و اضافه کرد: آنها در اوج عزت به اسارت دشمن بعثی عراق درآمده و با تحمل درد و رنج دوران سنگین اسارت، درجات عالی معنوی را طی کرده و در ادامه آزادی از اسارت گاه‌های مخوف دشمن، در حوزه عمران و آبادی کشور و خدمت به هم‌ میهنان خود سنگ تمام گذاشته و با تمام کاستی‌ها، در عین حال تبدیل به سنگ صبور نظام شدند.

پورحسن با اشاره به سن پایین تعدادی از اسرای ایرانی در عراق، ادامه داد: این عزیزان در جبهه‌های حق علیه باطل و در دوران اسارت و بعد از آزادی، به ادامه تحصیل پرداخته و مدارج عالی علمی را کسب کرده‌اند و اکنون در حال خدمت به جامعه  اسلامی هستند.

وی درباره برنامه های سالروز آزادی اسرای ایران، گفت: بیشتر برنامه‌های تدارک دیده‌ شده در جهت گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته است، اما امیدواریم کرد که با کاهش انتقال این بیماری، این برنامه‌ها به مرحله اجرا گذاشته شود.

به گزارش ایرنا، ۲۶ مرداد ماه  سال ۱۳۶۹ نخستین گروه از اسرای ایرانی به خاک ایران پا گذاشتند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.