تاریخ انتشار : جمعه ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۶

امام جمعه ایلام:

سرنوشت افغانستان لزوم بی اعتمادی به آمریکا و غربی ها را اثبات کرد

سرنوشت افغانستان لزوم بی اعتمادی به آمریکا و غربی ها را اثبات کرد
ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: وضعیت کنونی افغانستان بیانگر این است که نباید به قدرت های پوشالی آمریکا و غرب دل بست و به آنها اتکا و امید داشت.

 

حجت الاسلام و مسلمین الله نور کریمی تبار در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر ایلام اظهار داشت: انفعال و ضعف ارتش افغانستان و فرار اشرف غنی در برابر پیشروی طالبان حاصل اشغال ۲۰ ساله این کشور به دست نظامیان آمریکایی است.

وی با بیان اینکه دل بستن به قدرت پوشالی آمریکا و غربی ها به فرموده قرآن کریم به مانند اتکا به خانه سست و غیرمستحکم عنکبوت است، افزود: اتکا به قدرت خداوند و خودباوری باعث پیشرفت جامعه و مقابله با هر متجاوزی است.

خطیب جمعه ایلام یادآور شد: ایران به مقابله با جهان غرب برخاست و تسلیم فشارهای استثمار گرانه آنها نشد و هم اکنون یک کشور عزتمند مقتدر و با ثبات امنیتی بالا است.

حجت‌الاسلام کریمی تبار تاکید کرد: لشکر فاطمیون متشکل از نیروهای مدافع حرم افغانی تحت تعلیم و تربیت سردار سلیمانی و نیروهای نظامی ایران چنان پر قدرت و با صلابت ظاهر شدند که نقشی مهم در برچیده شدن طومار زندگی داعشیان در منطقه شدند اما نیروهای نظامی افغانی تحت تعلیم آمریکا در برابر هجوم طالبان نتوانستند مقاومت کنند و تسلیم شدند.

وی ادامه داد: باید از سرنوشت افرادی چون محمدرضا پهلوی ، صدام حسین، قذافی ، حسنی مبارک و اشرف غنی عبرت بگیریم چرا که این افراد خادمان، غلامان حلقه به گوش و دست پروردگان آمریکا بودند اما در موقع نیاز آمریکا هیچ گونه پشتیبانی از آنها نکرد و به حمایت از آنها بر نخواست و این بیانگر این موضوع است که نباید بیگانه دل بست.

امام نماز جمعه ایلام اضافه کرد: نهضت امام حسین (ع) در واقع همان صدای حریت، پذیرش مرگ شرافتمندانه، آزادگی و مقابله با ظالمان زمان است که در تاریخ طنین انداز شده و انقلاب اسلامی ایران با ۴۲ سال ایستادگی، ادامه دهنده همین نهضت آزادی‌خواهی و مقابله با استکبار است.

حجت‌الاسلام کریمی افزود: تشکیل جبهه های مقاومت نظیر حزب الله لبنان یا حشد الشعبی برگرفته از قیام امام حسین (ع) و الگوپذیری از استقامت و استکبار ستیزی انقلاب اسلامی ایران است و به گفته سیدحسن نصرالله، برخلاف کشورهای غربی و آمریکا که قابل اعتماد و اتکا نیستند آزادگان جهان می توانند جمهوری اسلامی ایران و پشتیبانی این انقلاب است خوشبین باشند.

وی گفت: تصاویر منتشر شده در روزهای اخیر خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان به دنیا ثابت کرد از نظر آمریکایی ها ارزش سگ آنها از مردم افغانستان بیشتر است.

وی تاکید کرد: این موارد ذکر شده درس عبرتی برای کسانی است که همچنان چشم امید و دل به غربی ها و مذاکره با آنها بسته اند و می خواهند مشکلات کشور را با کمک امریکا حل کنند.

امام جمعه ایلام اظهار داشت: آمریکا ۲ تریلیون دلار به بهانه مبارزه با تروریسم اما با هدف دست یافتن به منابع غنی افغانستان و توسعه کشت خشخاش در افغانستان هزینه کرد و در طول ۲۰ سال اشغال این کشور ۲۴۱ هزار افغانی را کشت و ۶ هزار نفر نظامی خود را در افغانستان از دست داد و این کشور را به آشوب کشید و با هجوم طالبان بدون دفاع از مردم افغانستان، نظامیانش این کشور را ترک کردند.

کریمی تبار ادامه داد: به فرموده امام راحل دین اسلام تمام ابرقدرت‌های پوشالی را یکی پس از دیگری از بین می‌برد و فروپاشی شوروی سابق و اضمهلال کنونی آمریکا در مجامع بین المللی خود گواه این پیش‌بینی صادقانه است و آمریکا می داند در برابر اقتدار ایران هیچگونه شانسی ندارد و با فرار و خروج از افغانستان و عقب نشینی های پی در پی در عراق وجاهت خود را از دست داده است.

وی سپس به روز جهانی مسجد اشاره کرد و گفت: مسجد خانه خدا و محل عبادت و خودسازی است و باید هر مسلمانی یک ساعتی از شبانه روز خود را به حضور در مساجد اختصاص دهد.

امام جمعه ایلام همچنین به روز پزشک اشاره کرد و یادآور شد: در آستانه روز پزشک قدردان کادر درمان هستیم و مردم با رعایت شیوه نامه های بهداشتی از فشار وارده به کادر درمان می کاهند.

حجت‌الاسلام کریمی تبار به آغاز هفته دولت و شهادت شهیدان رجایی و باهنر نیز اشاره و ابراز امیدواری کرد دولت جدید با انتخاب وزرای متعهد، متخصص و کاردان وضعیت کشور را بهبود بخشند و امید آفرینی را در جامعه تزریق کنند.

وی با تشکر از هیات هایی که در مدت عزاداری شیوه های بهداشتی را رعایت کردند: گفت این هیات ها نشان دادند با وجود ویروس کرونا و با رعایت پروتکل های بهداشتی می توان تجمع‌های اصولی را برپا کرد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.