تاریخ انتشار : جمعه ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹

حضرت زینب (س) نهضت کربلا را ماندگار کرد

حضرت زینب (س) نهضت کربلا را ماندگار کرد
کرج- مسوول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان البرزگفت: حضرت زینب (س) با رسوا کردن حکومت یزیدیان نهضت کربلا را ماندگار کرد.

 

مجتبی فریدونی روز جمعه درنشست رسالت حضرت زینب (س) درکربلا که درکرج برگزارشد،اظهارداشت: خطبه های حضرت زینب(س) مکمل قیام عاشورا و رمز ماندگاری نهضت کربلا بود که نهضت سرخ عاشورا با انجام رسالت زینب کبری(س) به ثمر رسید.

وی عفت،حیا، پاکدامنی و ولایت مداری از جمله شعار مکتب حضرت زینب(س) در قیام سرخ عاشورا بود و تا امروز به عنوان سیره و روش برای همگان است.

وی هدف از برگزاری این نشست را همدردی بانوان با زینب کبری(س) برشمرد و خاطرنشان کرد: باید نسل نوبا آگاهی، بصیرت افزایی و شناخت بیشتر با ابعاد مختلف وجودی و شخصیت حضرت زینب(س) آشنا شوند و در زندگی خود به کار گیرند.

فریدونی خواستار توجه بیشتر بانوان به اهداف و الگوگیری آنها از شخصیت وجودی زینب کبری(س) شد و یادآورشد: باید در تمام طول عمر و ایام مختلف سال رهروی واقعی برای حضرت زینب(س) بوده و موجب تبیین هر چه بیشتر نهضت عاشورا و واقعه کربلا شویم.

وی ادامه داد: حضور حضرت زینب(س) در واقعه کربلا تکمیل کننده قیام عاشورا بود و این بانوی بزرگ با سخنان کوبنده خود در کاخ یزید به مردم فهماند که حسین(ع) به رسالت خود در تاسی از جدش رسول خدا(ص) عمل کرده است.

وی با اشاره به اینکه همراهی حضرت زینب(س) با ابا عبدالله الحسین(ع) عشق و علاقه ای بود که تاکنون بین هیچ برادر و خواهری نبوده،عنوان کرد: دفاع از حریم ولایت و همراهی با زمان خویش از جمله فلسفه های دیگر حضور حضرت زینب(س) در قیام عاشورا بود.

مسوول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان البرزگفت: حضرت زینب (س) در کنار امام سجاد (ع) وظیفه مهم تداوم نهضت عاشورا را بر عهده داشت و به نحو مطلوب نیز آن را انجام داد.

وی تصریح کرد: : یکی از راه‌های دستیابی به معرفت و شناخت در مورد اهداف قیام امام حسین (ع) و نهضت عاشورا مراجعه به روایات و سخنان ائمه اطهار (ع) است.

فریدونی تاکید کرد: حضرت زینب (س) به رسالت مهم خود پس از واقعه عاشورا که همان آگاهی بخشی و روشنگری اهداف قیام امام حسین (ع) بود به خوبی عمل کرد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.