تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳

مشارکت و پایداری، مرکز توجه جهان پستی قرار گرفت

«پاندمی کرونا و بخش پستی» آنچه تغییر کرده، نکرده و یا باید تغییر کند

«پاندمی کرونا و بخش پستی» آنچه تغییر کرده، نکرده و یا باید تغییر کند
نگاه اقتصاد - پاندمی کرونا و بخش پستی - آنچه تغییر کرده، نکرده و یا باید تغییر کند موضوع کنفرانسی یک روزه در بیست و هفتمین کنگره پستی جهانی بود.

 

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پست، در کنفرانس یک روزه ای که با حضور وزرای اتحادیه پستی جهانی، وزرای بخش پستی کشورهای عضو اتحادیه جهانی پستی، روسای بخش های سیاستگذاری و سایر مقامات عالی‌رتبه بخش پستی بین‌المللی در دومین روز از بیست و هفتمین کنگره پستی جهانی در ابیجان برگزار شد، موضوع مشارکت و پایداری، مرکز توجه جهان پستی قرار گرفت.

این کنفرانس، بر موضوع همه‌گیری جهانی و تغییر برگشت ناپذیر چشم انداز اجتماعی و اقتصادی ناشی از آن، متمرکز بود.

پاندمی کرونا، بخش پستی را به واسطه تعلیق سیستم های حمل و نقل و قرنطینه، کاهش کارکنان و تجهیزات حفاظتی تقریباً غیرقابل شناسایی ‌کرده بود. محدودیت های ایجاد شده ناشی از این پاندمی، منجربه درخواست برای به اشتراک گذاشتن تخصص های جهانی و درسهای آموخته شده، برای رفع این چالش منجر شد.

بشار حسین، دبیر کل اتحادیه پستی جهانی،در این کنفرانس بر «ضرورت ایجاد آینده‌ای پایدار و مرفه برای تمامی کسب و کارهای پستی» تاکید و از سیاست گذاران بخش پستی خواست تا در اجلاس های اتحادیه حضور فعال و موثرتری داشته باشند.

تغییرات و چالش‌های ایجادشده ناشی از همه‌گیری کرونا و راهکارهای خلاقانه برای غلبه بر این بحران جهانی از موارد مورد بحث و تبادل نظر در این رویداد بود.

نمایندگان برخی کشورها به رشد چشمگیر خریدهای آنلاین و تجارت الکترونیک، افزایش تعداد امانات و افزایش تقاضا برای تحویل بدون تماس (تحویل در صنادیق پستی،لاکرهای و باجه‌های خود دریافت امانات) اشاره داشتند.

برخی کشورها بر راهکارهای مشارکتی، نوآورانه و مبتنی بر فناوری به عنوان تنها راه برای بازسازی بهتر و مطمئن تر تاکید کردند.

بیست و هفتمین کنگره پستی جهانی (UPU)، که قرار بود در سال ۲۰۲۰ برگزار شود و به دلیل همه‌گیری کرونا به تعویق افتاده بود، سرانجام امسال با حضور نمایندگانی از ۱۹۲ کشور جهان از تاریخ ۱۸ مرداد در شهر ابیجان ساحل عاج آغاز به کار کرد و تا ۵ شهریور ادامه داشت.

تحولات جهانی و رونق بیش از پیش تجارت الکترونیک در جهان و ظهور ایفاگران بخش خصوصی در صنعت پست، موجب شد تا موضوع گشایش اتحادیه جهانی پست بر روی ایفاگران صنعت پست در این کنگره مورد توجه و تبادل نظر قرار گیرد.

حمید رضا احمدی، کاردار ایران در ساحل عاج، به نمایندگی از کشورمان در این کنگره حضور داشت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.