تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۸:۳۵

مومنی: ۲ سال با اولاد زندگی کردم تا مدال بگیرد

مومنی: ۲ سال با اولاد زندگی کردم تا مدال بگیرد
توکیو- سرمربی پارادوومیدانی با اشاره به موفقیت مهدی اولاد در کسب مدال های پارالمپیکی گفت: برای رسیدن به این موفقیت زحمات زیادی کشیده شد و ۲ سال با این ورزشکار زندگی کردم.

 

«مهدی اولاد» مسابقات دوومیدانی بازی های پارالمپیک توکیو در ۲ رشته پرتاب دیسک و پرتاب وزنه موفق به کسب مدال طلا و نقره شد. او در پرتاب وزنه طلا و در پرتاب دیسک به  مدال نقره رسید. اولاد با هدایت «ابراهیم مومنی» این موفقیت را کسب کرد.

مربی که «مهدی اولاد» دارنده مدال طلای بازی های پارآاسیایی در زمینه نقش وی در این موفقیت ها اذعان کرد: مومنی به خاطر موفقیت من به مدت دو سال از تمام فعالیت های دیگر چشم پوشی کرد و برونداد کار وی نیز کسب این ۲ مدال است. دوست داشتم مدال دومم نیز طلا باشد تا خستگی از تن استادم بیرون برود.

«ابراهیم مومنی» در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با تایید حرف های اولاد گفت: بله مدت ۲ سال اردو و برنامه منظم برای مهدی طراحی کردم تا بتواند دست پر از توکیو برگردد هر چند که انتظار من ۲ مدال طلا بود اما با توجه به اینکه رشته تخصصی اولاد پرتاب وزنه بودم تمرکزمان بر روی این رشته بود و در نهایت توانستیم ۲ مدال خوشرنگ را از آوردگاه توکیو کسب کنیم. البته اگر شرایط آب و هوایی اجازه می داد ممکن بود رنگ مدال اولاد نیز طلایی شود.

ضرب ۲ مدال  از سوی دونده نابینای ایران همراه با سختی هایی بود که مربی و بازیکن بیش از دیگران آن را لمس کرده اند. اولاد که در مسابقات جهانی امارات موفق به کسب سهمیه شده بود با شیوع کرونا تمریناتش سخت و در نهایت انفرادی شد. همچنین در آغازین روزهای سال ۱۴۰۰ دچار مصدومیتی شد که آماده کردن او برای پارالمپیک راحت نبود. این مصدومیت همان مانعی بود که مربی به عنوان وقفه در تمرینات یاد می کند و مدت زمان کوتاهی انرژی ملی پوش دوومیدانی ایران را گرفت.

همچنین اولاد مسیر موفقیت خود را تا رسیدن به سکوی پارالمپیک هموار نمی داند و عنوان می کند: از شرایط سخت کروناییکه بگذریم باید به مصدومیتم اشاره کنم مصدومیتی که در نهایت موجب شد تا مدت کوتاهی تمریناتم سبک شود. من در تمام مسابقات انتخابی تیم ملی هم شرکت کردم و در خرداد ماه  نامم در لیست اعزام قرار گرفت. البته من در زمره سه نفر برتر پرتاب وزنه و دیسک جهان قرار دارم و می توانستم در انتخابی هم نباشم.

هر چند که برخی در خردادماه تصور می کردند که انتخابی برای اولاد ممکن است راه توکیو را بر وی سد کند و نورمحمد آرخی روانه سرزمین آفتاب شود اما مومنی مربی اولاد باور دارد که مهدی برای ۲ مدال طلا می جنگید و انتظار من نیز از وی نیز ۲ طلای پارالمپیمک بود اما انتظارات را برآورده نکرد. شاید باران توکیو مدال طلا را از اولاد گرفت.

او در زمینه تلاش خود برای رساندن اولاد به بالاترین میزان آمادگی نیز گفت: ۲ سال تمام با مرد طلایی دوومیدانی ایران تمرین کردم. ۲ سالی که من و مهدی  با هم زندگی می کردیم و برخی مواقع حتی فکرمان نیز یکی شده بود و تصمیمی که قرار بود من بگیریم مهدی نیز آن تصمیم گرفته بود.

اولاد که اکنون به یکی از مردان طلایی ورزش ایران تبدیل شده با تشکر از مربی خود افزود: آقای مومنی مربی بود که در ۲ سال از خانواده دور تا من را آماده پارالمپیک کند. دوست داشتم با دبل طلا قدردان زحمت او باشم اما روزی من طلا نبود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.