تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹

کشور عراق از طریق مرزهای زمینی زایران اربعین را پذیرش نمی‌کند

کشور عراق از طریق مرزهای زمینی زایران اربعین را پذیرش نمی‌کند
اهواز - فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مدیریت کرونا خوزستان با اشاره به پذیرش نکردن زایران حسینی از طریق مرزهای زمینی توسط کشور عراق گفت: زایران اربعین حسینی، امسال فقط از طریق هوایی اعزام می‌شوند.

 

ولی‌اله حیاتی روز سه‌شنبه در نشست قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا خوزستان که در محل استانداری برگزار شد بیان کرد: مرز چذابه و شلمچه در خوزستان به روی زایران عتبات عالیات بسته است و مردم برای رفتن به عراق از طریق این ۲ مرز اقدام نکنند.

وی افزود: بر اساس اعلام مسوولان کشور عراق سفر به عتبات عالیات برای شرکت در کنگره پیاده‌روی اربعین حسینی تنها از طریق هوایی مقدور است بنابراین اگر افرادی قصد شرکت در آیین اربعین حسینی را در عراق دارند تنها از طریق مرز هوایی اقدام کنند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مدیریت کرونا خوزستان ادامه داد: کشور عراق به دلیل شیوع ویروس کرونا امسال ۳۰ هزار سهمیه برای زایران ایرانی متقاضی شرکت در کنگره اربعین حسینی در نظر گرفته که قرار است موکب دارانی که هر ساله در کشور عراق به زایران خدمات‌دهی می‌کنند در قالب این سهمیه به کشور عراق اعزام شوند.

وی بیان کرد: امسال هیچ‌گونه موکبی برای ارایه خدمات و پذیرایی از زایران در مسیر منتهی به مرزهای شلمچه و چذابه برپا نمی‌شود و موکب دارانی که قصد برپایی موکب را در کشور عراق دارند تنها از مسیر هوایی می‌توانند به این کشور سفر کنند.

به گزارش ایرنا پارسال نیز زایران ایرانی به دلیل شیوع کرونا، از شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی در عراق بازماندند.

هم اکنون ۱۶ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، پنج شهرستان نارنجی و ۶ شهرستان زرد کرونایی هستند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.