تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷

هماهنگ با مدارس

کلاس‌های نهضت سوادآموزی تشکیل می‌شود

کلاس‌های نهضت سوادآموزی تشکیل می‌شود
تهران - رییس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: هماهنگ با آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس، کلاس‌های سوادآموزی نیز با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی تشکیل می‌شود.

 

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از سازمان نهضت سوادآموزی، شاپور محمدزاده در شانزدهمین جلسه شورای مدیران و معاونان نهضت به موضوع بازگشایی مدارس اشاره کرد و افزود: ابلاغ آیین نامه اجرایی مدارس فرصت مغتمی برای سرعت بخشی به سوادآموزی است.

او به جلسه که با علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش وپرورش درمورد آموزش بزرگسالان و حق و حقوق آموزش دهنده ها بعد از بازگشایی مدارس داشت اشاره کرد و اظهار داشت: گزارشی که دوستان تا ۱۳ شهریور ارائه داده اند در برخی از استان ها نگران کننده است. باید نظارت کلاس های سوادآموزی  از شناسایی ، جذب و  آموزش با کیفیت تا آزمون بطور مستمر مورد توجه حوزه آموزش باشد.

محمد زاده تصریح کرد: تا ۱۵ مهر نباید بازدید حضوری و ماموریت داشته باشیم اما بعداز ۱۵ مهرماه  برنامه های نظارتی به قوت دنبال شود.

وی ادامه داد: ضمن استمرار طرح شتاب بخشی ویژه  استان های زیر میانگین کشوری با هدف ارتقای استان ها نسبت به میانگین کشوری وحتی شهرستانها با میانگین استان ها، ارزیابی از اقدامات ۲ ساله استانها انجام شود تا معلوم شود چقدر نسبت به کاهش فاصله با سوادی بین شهرستان ها در استان موفق بوده ایم.

وی خاطرنشان کرد: برای سالجاری برنامه ریزی شود  تا استانها و شهرستان هایی که بالای میانگین کشوری و استانی قرار دارند دوره سوادآموزی ، با جدیت بیشتری در این مناطق انجام شود و برای سالهای آتی صرفا در دوره سوادآموزی تقاضا محور باشد و دوره های انتقال ، دوره تحکیم، آموزش مهارتهای زندگی، مشاغل زودبازده و اداره مراکز یادگیری محلی به ویژه بسته  تحولی  پیوند سواد و زندگی در اولویت فعالیت های سازمان قرار گیرد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.