تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۸:۰۰

پرسپولیس آبروی فوتبال ایران * سیروس کریمی

پرسپولیس آبروی فوتبال ایران    * سیروس کریمی
نگاه اقتصاد

 

بار دیگر فوتبال روی پنهان دیگرش را شبیه ماه در محاق گرفتار شده در شرایط سخت این روزهای ارتش سرخ ایران به جامعه فوتبال کشور و خاصه باشگاه،بازیکنان،کادرفنی و هواداران پرشمار پرسپولیس نشان داد و به همگان بار دیگر متذکر و خاطر نشان نمود که فوتبال واقعا۹۰دقیقه است که گل دقیقه۹۰مهدی ترابی آفتاب دلیل آفتاب و خود دلیل اصلی این ادعاست.

 

پرسپولیس تنها نماینده پیروز ایران، با یک گل بر استقلال تاجیکستان غلبه کرد. پرسپولیس پارسال به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید و با شکست مقابل اولسان هیوندای از کره جنوبی نایب قهرمان شد.

 

این تیم برخلاف انتظار، بازی راحتی مقابل نماینده تاجیکستان نداشت. رقابتی که تا دقیقه ۹۰ بدون گل بود اما در واپسین دقیقه، دروازه تیم سخت کوش استقلال تاجیکستان باز شد.

 

گل مهدی ترابی، مانع از کشیده شدن بازی به وقت های اضافه و ضربات جبار پنالتی شد. پرسپولیسی‌ها پس از گلزنی، در چهار دقیقه وقت تلف شده نیز دروازه‌شان را بسته نگه داشتند تا راهی مرحله یک چهارم نهایی شوند.

 

ترابی با شوت موج‌دار خود از گوشه محوطه جریمه  شبیه امواج طناب های صوتی بسته در فیزیک دروازه استقلال را باز کرد. این در حالی است که هم تیمی‌های او موقعیت‌های به مراتب ساده‌تری را از دست داده بودند.

 

شاگردان گل محمدی حالا تنها نماینده ایران در بازی‌های مرحله بعد هستند که به صورت متمرکز در عربستان برگزار خواهد شد.

 

در ترکیب پرسپولیس حامد لک، امید عالیشاه (حامد پاکدل) فرشاد فرجی، سیدجلال حسینی، مهدی ترابی، میلاد سرلک، مهدی عبدی (عیسی آل‌کثیر) وحید امیری، سعید آقایی، سیامک نعمتی و رضا اسدی بازی کردند و این بازی ثابت کرد که کنفدراسیون فوتبال آسیا با سیاست پارادوکس خویش عملا از قبل سناریویی طراحی کرده بود که تیم های ایرانی راه یافته به مرحله یک هشتم بازی ها را وارد حاشیه و بحران و حذف زودهنگام و عدم رسیدن به یک چهارم نهایی کند تا گوی و میدان را برای تیم های تازه مطرح شده ای نظیر استقلال تاجیکستان باز کند و آن ها را به دهان شیر«الهلال و النصر متحول شده با سوپر ستاره های تازه به خدمت گرفته از فوتبال باشگاهی اروپا»بفرستد و قهرمانی غرب قاره کهن را به راحتی آب خوردن تقدیم یکی از این دو تیم شبه جزیره عربستان کند ولی پرسپولیس با اینکه چند بازیکن ستاره خود نظیر احمدنوراللهی،شهریار مغانلو و محمد حسین کنعانی زادگان را از دست داده بود و چند بازیکن جوان نظیر حامد پاکدل و رضا اسدی را برای لیگ بیست و یکم فوتبال ایران به خدمت گرفت؛اما فعلا قضاوت خیلی زود است که اذعان کنیم که رضا اسدی آلترناتیو مؤثری برای جای خالی احمد نور در میانه میدان سرخپوشان باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.