تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷

حجم آب سدهای ایلام ۲۰۰ میلیون متر مکعب است

حجم آب سدهای ایلام ۲۰۰ میلیون متر مکعب است
ایلام - مدیرعامل شرکت آب منطقه ای ایلام وضعیت ذخایر سدهای این استان را مطلوب دانست و گفت: حجم آب پشت سدهای چهارگانه بیش از ۲۰۰ میلیون متر مکعب است.

 

علی پوراحمد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: امسال نسبت به سال گذشته ۴۳ درصد و نسبت به دراز مدت ۲۷ درصد کاهش بارش را در سطح استان شاهد هستیم که به صورت تصاعدی آورد رودخانه ها را متاثر نموده است.

وی افزود: این میزان کاهش بارندگی باعث شد که بیش از ۷۰ درصد از روان آب های ورودی به سدهای چهارگانه استان کاهش پیدا کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای ایلام یادآور شد: با توجه به خشکسالی حادث شده و کاهش بارش ها نسبت به سال گذشته و درازمدت، به تبع آن آورد رودخانه ها و ورودی به سدها نیز به شدت کاهش نشان می دهد.

پوراحمد با اشاره به حجم کنونی آب سدهای استان یادآور شد: در حال حاضر حجم آب سد دویرج دهلران ۱۴۵ میلیون متر مکعب، سد ایلام ۴۳ میلیون، سد کنگیر ۱۰ میلیون و سد گلال نیز ۲ و نیم میلیون متر مکعب است.

وی با بیان اینکه در بحث تامین آب شرب شهر و کشاورزی در وضعیت فعلی مشکلی وجود ندارد، اضافه کرد: علیرغم کاهش ورودی روان آب به سدهای استان، دریاچه سدهای استان وضعیت مطلوبی دارند.

به گزارش ایرنا، بر اساس نقشه های جوی بارش های مهر و آبان ماه در استان ایلام در پاییز امسال کمتر از حد نرمال پیش بینی شده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.