تاریخ انتشار : جمعه ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۷

هزار و ۷۹۲ قلم شی تاریخی در ایلام ساماندهی شد

هزار و ۷۹۲ قلم شی تاریخی در ایلام ساماندهی شد
ایلام - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی گردشگری ایلام گفت: تاکنون هزار و ۷۹۲ قلم شی تاریخی ایلام برای ثبت در سامانه جامع اموال منقول تاریخی فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی(جام) ساماندهی شده است.

به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام، عبدالمالک شنبه زاده اظهار داشت: سامان‌دهی اشیای مکشوفه در سامانه جامع اموال منقول تاریخی فرهنگی در حوزه معرفی هویت، تاریخچه و نگهداری از آنها حائز اهمیت است.

وی افزود: هر شی تاریخی که در سامانه قرار گیرد به منزله ثبت در اموال دولتی است و این موضوع به دستیابی آمار دقیق از اشیاء کمک می‌کند.

وی گفت: عکس‌برداری، تهیه شناسنامه و مستندسازی و نیز سایر اقدامات زیر نظر کارشناسان باستان‌شناسی برای این اشیا انجام شده است و این اموال تاریخی و فرهنگی در سامانه جام به ثبت می‌رسند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: این اموال و اشیا طی کاوش‌های باستان‌شناختی، کشفیات اتفاقی، توقیفی، اهدایی و غیره در طول سالیان گذشته به دست آمده و متعلق به دوره‌های پیش از تاریخ اسلامی هستند.

نظارت بر تاسیسات گردشگری ایلام تشدید می شود

شنبه زاده از تشدید نظارت بر تاسیسات گردشگری استان خبر داد و گفت: با توجه به نزدیک شدن به فصل تابستان و آغاز سفرهای تابستانی نظارت بر واحدهای اقامتی و پذیرایی و سایر تاسیسات رفاهی بین راهی در شبکه راه‌های استان و مسیرهای گردشگری تشدید می‌شود.

وی افزود: هدف از این نظارت های مشارکتی ارائه خدمات مطلوب با رعایت پروتکل های بهداشتی به مسافران و گردشگران تابستانی است و همچنین برای این سفرها کمیته ویژه نظارت بر بهره برداری از نمازخانه‌ها، سرویس‌های بهداشتی موجود در رستوران‌ها و جایگاه‌های سوخت تشکیل شده است.

شنبه زاده ادامه داد: تمامی واحدهای خدمات رسانی به مسافران و گردشگران در همه ابعاد اعم از اسکان، رفاه، خدمات بهداشتی و درمان، خدمات پذیرایی وخدمات رفاهی و سرگرمی مورد نظارت و بازرسی قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه در استان ایلام ۲۱۳ واحد تاسیسات گردشگری فعال هستند، گفت: از این تعداد ۱۱ هتل، پنج واحد مهمان‌پذیر، ۶۶ واحد خانه مسافر، ۴۶ دفتر خدمات مسافرتی و ۱۷ مجتمع گردشگری، ۹ سفره خانه سنتی، ۱۲ مجتمع بین راهی، هفت کمپینگ گردشگری و ۴۰ اقامتگاه بوم گردی وجود دارد و با رعایت پروتکل های بهداشتی آماده پذیرایی از گردشگران و مسافران هستند.

استان ایلام یک هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی، طبیعی و گردشگری دارد که ۷۷۴ اثر آن تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده که از این تعداد ۷۳۷ اثر تاریخی، ۲۴ اثر معنوی، ۶ اثر طبیعی و هفت اثر نیز مکان رویداد دفاع مقدس است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.