تاریخ انتشار : جمعه ۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۲

نماینده مجلس: ایلام‌ تنها استان فاقد شبکه ریلی در کشور است

نماینده مجلس: ایلام‌ تنها استان فاقد شبکه ریلی در کشور است
.

 

ایلام – نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: ایلام تنها استان فاقد شبکه ریلی در کشور است در حالی که طبق دستور مقام معظم رهبری باید تمامی استان های دارای منابع نفت و گاز به شبکه ریلی متصل باشند.

علی اکبر بسطامی شامگاه جمعه در نشست شورای اداری استان ایلام با حضور رییس جمهوری اظهار داشت: علاوه بر شبکه ریلی، طرح هایی چون احداث بزرگراه ها و سامانه گرمسیری نیز متوقف شده است و این توقف طرح های کلان در استان ایلام جای سوال و ابهام است.

وی افزود: از دیگر مطالبات مردم استان ایلام استقرار دفتر نفت و گاز در استان است و همچنین وجود مدیران پروازی به ویژه در حوزه نفت و گاز باعث ایجاد مشکلاتی در استان ایلام شده است که دولت باید این موضوع را به صورت ریشه‌ای حل کند.

بسطامی یادآور شد: مردم منطقه عرب رودبار در سیلاب سال ۹۸ به علت رهاسازی آب سد سیمره متحمل خسارات زیاد مالی و کشاورزی شدند و هنوز مطالبات و خواسته‌های آنها در زمینه تملک اراضی مغفول مانده و مورد توجه قرار نگرفته است.

وی اضافه کرد: هلیلان به عنوان یک شهرستان تازه تاسیس دارای بالاترین ضریب محرومیت در کشور است و با وجود ایجاد طرح پتروشیمی در این شهرستان و تزریق اعتبار و سرمایه‌گذاری از سوی بخش خصوصی اما هنوز برای تکمیل این طرح اعتباری اختصاص داده نشده است.

وی ادامه داد: دهستان آسمان آباد در شهرستان چرداول با توجه به موقعیت جغرافیایی، و تعداد جمعیت خود پتانسیل تبدیل شدن به بخش را دارد که انتظار از دولت جدید تبدیل این دهستان به بخش است.

بسطامی گفت: تلاش برای توسعه متوازن در استان باعث کاهش ناهنجاری های اجتماعی، مهاجرت و بیکاری در استان خواهد شد.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رییس‌ جمهوری صبح روز جمعه در چهارمین سفر استانی خود از طریق فرودگاه شهدای ایلام وارد این استان شد و مورد استقبال رسمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه، استاندار، نمایندگان ایلام در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان اجرایی و انتظامی استان قرار گرفت.

رییس جمهوری در این سفر از سامانه گرمسیری و طرح‌های کشاورزی بازدید کرد.

دیدار با مردم و نخبگان، حضور در جلسه شورای اداری و نشست خبری با اصحاب رسانه از دیگر برنامه‌های رییس‌جمهوری در استان ایلام است.

وزرای کابینه نیز از دیروز به تدریج به استان ایلام آمده‌اند.

رییس جمهوری پیش از این به استان‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی سفر کرده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.