تاریخ انتشار : جمعه ۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۳

نماینده مجلس: پروژه‌های نیمه تمام چالش عمده ایلام است

نماینده مجلس: پروژه‌های نیمه تمام چالش عمده ایلام است
ایلام - نماینده حوزه جنوبی مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از چالش‌های عمده این استان اجرا و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است که عمر برخی از آنها به بیش از ۲۰ سال می‌رسد.

 

بهزاد علیزاده شامگاه جمعه در نشست شورای اداری استان ایلام با حضور رییس جمهوری، اظهار داشت: مردم استان ایلام در طول ۴۲ سال گذشته از عمر با برکت انقلاب دین خود را به نظام و کشور ادا کرده‌اند.

وی افزود: دوران هشت سال دفاع مقدس سند افتخار مردم استان ایلام است، مشارکت بالای مردم در انتخابات نشان دهنده درک و آگاهی بالای مردم استان از مسائل کشور است، در همه ادوار گذشته انتخابات ایلام رتبه اول تا سوم میزان مشارکت را در این خصوص داشته است.

نماینده حوزه جنوبی مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با وجود همه خدمات مردم استان و با وجود همه ظرفیت ها و پتانسیل های خاص، ایلام به جایگاه واقعی و حقیقی خود نرسیده است، ایلام نیاز به توجه خاص و ویژه دارد تا دیده شود چرا که اگر این مهم اتفاق بیافتد مشکلات استان حل خواهد شد و می تواند در کشور نقش خاصی ایفا کند.

علیزاده تاکید کرد: استان ایلام نیازمند نگاه استراتژیک و برنامه محور دولت جهت رفع مشکلات است، دولت می تواند در این راه کمک شایانی به مردم استان کند، شایسته نیست که استانی با این همه ظرفیت و منابع و ثروت و نیروی انسانی کارآمد چنین مشکلات و معضلاتی داشته باشد.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات و چالش های عمده استان ایلام اجرای پروژه های نیمه تمامی است که عمر برخی آز انها از ۲۰ سال می گذرد، در این خصوص ضرورت دارد تا رییس جمهوری با یک برنامه ریزی مناسب دستورات لازم را در این مورد ارائه دهد و این پروژه ها هر چه زودتر تکمیل و به بهره برداری برسد.

نماینده حوزه جنوبی مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین انتظار می رود دولت در لایحه برنامه هشتم ایلام را به طور ویژه ببیند.

علیزاده، ایجاد مدیریت مستقل نفت و گاز در ایلام را مطالبه به حق مردم این استان دانست و گفت: حوزه نفت و گاز این استان با وجود ظرفیت های عظیم همچنان مستقل نشده است که باید در این زمینه دولت وارد عمل شود.

وی با بیان اینکه همه زیرساخت های مورد نیاز در مرز چیلات (بازارچه مرزی) فراهم شده است، گفت: مردم ۲ طرف مرز، مراودات تجاری، مذهبی و فرهنگی داشته و هم اکنون رفت و آمدهای متعددی بین مردم این دو شهرستان صورت می گیرد و بازگشایی آن به تسهیل تردد زوار در ایام مختلف می تواند کمک کند.

نماینده حوزه جنوبی مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی از وزارت امور خارجه و وزارت کشور درخواست کرد: تا برای تحقق این مهم اقدمات لازم را بعمل آورند.

به گزارش ایرنا، شهر ایلام دارای چهار محله با جمعیت بیش از چهار هزار نفر حاشیه‌نشین است.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رییس‌ جمهوری صبح روز جمعه در چهارمین سفر استانی خود از طریق فرودگاه شهدای ایلام وارد این استان شد و مورد استقبال رسمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه، استاندار، نمایندگان ایلام در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان اجرایی و انتظامی استان قرار گرفت.

رییس جمهوری در این سفر از سامانه گرمسیری و طرح‌های کشاورزی بازدید به عمل کرد.

دیدار با مردم و نخبگان، حضور در جلسه شورای اداری و نشست خبری با اصحاب رسانه از دیگر برنامه‌های رییس‌جمهوری در استان ایلام است.

وزرای کابینه نیز از دیروز به تدریج به استان ایلام آمده‌اند.

رییس جمهوری پیش از این به استان‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی سفر کرده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.