تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶

دایر شدن ۱۰ موکب برای پذیرایی از زائران اربعین در مهران

دایر شدن ۱۰ موکب برای پذیرایی از زائران اربعین در مهران
ایلام - مسوول تغذیه و اسکان ستاد بازسازی عتبات عالیات ایلام گفت: ۱۰ موکب در مرز مهران برای پذیرایی از زائران در موج بازگشت دایر و برپا شده است.

 

قاسم حقیقت روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: این موکب ها با مشارکت خیرین، سازمان تبلیغات اسلامی و هیات های مذهبی با مجوز ستاد بازسازی عتبات عالیات شروع به فعالیت در مرز مهران کرده است.

وی افزود: این موکب ها از چهار روز گذشته در مرز شروع به خدمات رسانی به زائران کرده اند، هرچند حجم عمده فعالیت آنها از روز سه شنبه و همزمان با موج بازگشت زائران خواهد بود.

حقیقت ادامه داد: در این موکب ها علاوه بر توزیع تغذیه در بین زائران استراحتگاه موقتی نیز در فضای باز برای آنها در نظر گرفته شده است تا در بدو ورود به مهران در این مکان به استراحت بپردازند.

وی تاکید کرد: بنا به تصمیم ستاد مرکزی اربعین در صورت نیاز موکب هایی از دیگر استان ها نیز در مرز مهران برای پذیرایی از زائران در موج برگشت دایر خواهد شد.

حقیقت یادآور شد: بنا بر مصوبه ستادهای اربعین و کرونا زائران حق شب مانی در این استراحتگاه را ندارند و بلافاصله بعد از تحویل و مصرف مواد غذایی باید مهران را از طریق اتوبوس های مستقر در مرز به سمت استان های خود ترک کنند.

وی اضافه کرد: فقط زائران با شرایط خاص نظیر کسانیکه موفق به سوار شدن اتوبوس استان خود نشوند یا اتوبوس استان آنها در پایانه نباشد، می توانند به صورت موقت تا زمان آمدن اتوبوس در استراحتگاه باشند و حق تردد در پایانه یا رفتن به شهر مهرن را ندارند.

حقیقت با بیان اینکه مرز برای خروج زائران بسته است، گفت: فقط خودروهای حامل تجهیزات و نیروهای مرتبط به موکب ها حق تردد و خروج از مرز مهران را دارند و تاکنون ۱۸۰ خودرو حامل تجهیزات و نیروهای مربوط به موکب ها از مرز خارج شده اند.

به گزارش ایرنا، مرز مهران به علت شیوع ویروس کرونا امسال و سال گذشته برای تردد راهپیمایان اربعین مسدود بوده است ولی طبق توافق دولت عراق مرز مهران برای بازگشت زائران بازگشایی شده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.