تاریخ انتشار : پنجشنبه ۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶

رییس قوه قضاییه :

کارگروه های مشترک و متخصص برای حل چالش های اجتماعی تشکیل می شود

کارگروه های مشترک و متخصص برای حل چالش های اجتماعی تشکیل می شود
قزوین – رییس قوه قضاییه گفت: دستگاه قضا این آمادگی را دارد که برای حل مشکلات و چالش های اجتماعی، کارگروه های مشترک و متخصص تشکیل دهد.

 

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان قزوین افزود: بخشی از موضوعات اجتماعی مانند صنعت، زمین، وقف و آب به طور حتم نیازمند به تخصص و همفکری دارد و باید از ظرفیت نماینگان محترم مجلس، ولی فقیه در استان، استانداری و سایر بخش ها استفاده شود.

وی اضافه کرد: قوه قضاییه کاملا این آمادگی را دارد تا قبل از تشکیل پرونده قضایی و رسیدن به قانون مجازات، کارگروه هایی را تشکیل دهد تا مشکلات را در این زمینه حل و فصل کند تا با موضوعات مطرح شده به صورت تخصصی برخورد شود.

حجت الاسلام اژه‌ای با بیان اینکه اگر موضوعی نیز باقی بماند باید توسط دستگاه قضا حل و فصل شود در آن مقطع نیز از تجربه و مشورت دیگران استفاده کرده و ضرب الاجل و پیمانی برای حل آن تعیین خواهیم کرد، افزود: اگر جریان های سیاسی خیرخواه نظام و مردم و تعالی کشور باشند باید با وجود تمامی اختلاف ها، با یکدیگر تعامل داشته و با همفکری همدیگر، مشکلات را مرتفع کنند.

رییس قوه قضاییه با اشاره به برخی مشکلات موجود، اظهار داشت: مدیران استان قزوین باید به مساله آب به عنوان یکی از مسایل عمومی کشور ورود جدی داشته و دولت نیز با توجه به خشکسالی سال های اخیر، ضمن آشنایی و اطلاعات کافی در این زمینه درصدد رفع مشکلات موجود در این زمینه است.

به گفته وی، به طور حتم باید برای مصرف و مدیریت آب کشاورزی، شرب و بخش صنعت مدیریت دقیق و اقدامات بهینه ای صورت بگیرد.

حجت الاسلام محسنی اژه ای تصریح کرد: مساله محیط زیست با توجه به اینکه با حیات سروکار دارد، بسیار مهم بوده و این موضوع در استانی مانند قزوین قابل تامل بوده و باید به نحو مطلوبی مدیریت شود.

وی ادامه داد: مساله زمین و متفرعات آن و همچنین موضوع وقف و حدود آن از جمله مسایل قابل توجهی هستند که ذهن ها را به خود مشغول کرده و باید مجموعه مدیران استان برای حل آن تلاش کنند.

رییس قوه قضاییه یادآور شد: برخی از ناهنجاری های اجتماعی و مسایل مانند موادمخدر نیز وجود دارد که دستگاه های نظامی، امنیتی و اطلاعاتی برای حل آن ورود جدی داشته باشند.

وی با اشاره به وجود ۳۸ دانشگاه، مرکز علمی و حوزه های علمیه در استان قزوین، گفت: برخی از مسایل فرهنگی و ناهنجاری های اجتماعی را به کمک همدیگر و مردم باید برطرف کنیم و در عین حال نیز با آغوش گرم از نقدها و انتقادات استقبال کنیم و با تمام وجود پذیرای راهکارهای ارایه شده از سوی مردم برای حل مشکلات باشیم..

حجت الاسلام محسنی اژه ای با بیان اینکه قوه قضاییه این آمادگی را دارد که به تناسب هر موضوع، نه یک کارگروه بلکه به هر اندازه ای که مربوط به حقوق عامه شود را تشکیل دهد، افزود: با آغوش گرم از نقد و انتقادات استقبال می کنیم و با تمام وجود پذیرای راهکارهای ارایه شده از سوی مردم برای حل مشکلات هستیم.

وی اضافه کرد: دشمن امروزبرای تمام کردن صبر مردم با فشار حداکثری تلاش می کند اما تاکنون موفق به این کار نشده و در عین حال نیز سعی دارد تا با ایجاد جنگ روانی، مساله نفاق و تفرقه بین مردم را ایجاد کند که باید مردم در این زمینه مراقب و هوشیار باشند.

وی ادامه داد: در این میان بدخواهان و زیاده خواهانی نیز خواسته و ناخواسته در جهت کمک به دشمن و ایجاد شکاف بیشتر بین طبقات اجتماعی تلاش دارند تا این خواسته دشمن را محقق کنند اما وظیفه و رسالت ما بصیرت افزایی، وحدت و انسجام بیشتر و تحقق برای مبارزه با فساد در تمامی زمینه ها است.

رییس قوه قضاییه با تاکید بر تلاش در جهت رفع هرگونه تبعیض، گفت: دستگاه قضا در این زمینه مصمم بوده و با قدرت هرچه بیشتر مبارزه با چنین مولفه هایی در داخل خود با همه افراد و در هر منصب و رتبه ای را پیگیری می کند.

حجت الاسلام محسنی اژه ای با بیان اینکه قزوین با قدمت، پیشینه تاریخی و علمی خود و با علمای بسیار بزرگ در رشته های مختلف و گوناگون فقه،؛ فلسفه ، اصول ادبیات، شعر و سایر مسایل و همچنین شهدای گرانقدری چون رجایی، بابایی لشگری و سایر شهدای بزرگواری که نماد ایستادگی ومهربانی هستند از جمله سید ازادگان مروحوم ابوترابی، اظهار داشت: چنین چهره ها و ستاره هایی بدون شک تا ابد در تاریخ ماندگار خواهند ماند ما باید قدردان و خدمتگزار به این عقبه تاریخی و خدمتگزار باشیم و این راه را نیز امام راحل برای ما ترسیم کرده اند.

وی اضافه کرد: امروز خداوند این توفیق را به ما ارزانی داشته تا مسوولیتی را برعهده بگیریم که برای عقبه تاریخی و گرانبهای خود و همچنین برای آیندگان خود کاری انجام دهیم و اگر خدای نکرده کوچکترین غفتلی کنیم و فرصت ها را از دست بدهیم حقیقا معذور نخواهیم بود.

وی ادامه داد: با این همه امکانات و ظرفیت های مادی و معنوی سیاسی و فرهنگی استانی که امروز قزوین را به یکی از قطب های مهم صنتعی کشور تبدیل کرده و بیش از سه هزار واحد تولیدی را در خود جای داده و دشت های وسیعی نیز برای کشاورزی و باغداری دارد اگر ما نتوانیم مشکل مردم را حل کنیم و به ناهنجاری های اجتماعی بپردازیم و از این فرصت ها و ظرفیت ها برای گره کشایی کار مردم قدم برداریم آیا حجتی برعهده داریم؟ .

رییس قوه قضاییه تصریح کرد: در استان قزوین هفت تا هشت مشکل اساسی وجود دارد که باید با درایت و مدیریت جامع و دقیق نسبت به رفع آن تلاش کرد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.