تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴

سه هزار و ۶۵۰ زائر در مرز مهران اسکان یافتند

سه هزار و ۶۵۰ زائر در مرز مهران اسکان یافتند
ایلام - مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام با اشاره به پایان طرح خدمات رسانی این جمعیت در مرز مهران گفت: طی این مدت در مجموع سه هزار و ۶۵۰ زائر در مرز مهران اسکان یافته اند.

 

علی اصغر علی اکبری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: این زائران بصورت اسکان اضطراری در پایانه مرزی مهران در فضای باز با بهره گیری از توان پنج تیم در قالب ۲۵ نفر با بکارگیری تجهیزات موکت و پتو بصورت شبانه اسکان یافته اند.

وی ادامه داد: این جمعیت به عنوان مسوول کارگروه امداد و نجات ذیل کارگروه های ۱۶ گانه ستاد اربعین حسینی با بسیج امکانات و ایجاد تعامل و همکاری با سایر ارگان ها و سازمان های عضو این کارگروه در راستای پوشش فعالیت های امداد و نجات اربعین حسینی فعالیت داشته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام مهمترین و اصلی ترین وظیفه جمعیت هلال احمر در ستاد اربعین حسینی امسال را پوشش امدادی حوادث در محورهای مواصلاتی استان عنوان کرد و یادآور شد: در این زمینه قرارگاه عملیاتی اربعین حسینی در پایانه مرزی شهید سلیمانی مهران از ۲۶ شهریور ماه گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است.

سه هزار و ۶۵۰ زائر در مرز مهران اسکان یافتند

علی اکبری بکارگیری ۱۴ پایگاه امداد و نجات ثابت و ۶ پایگاه موقت در محورهای مواصلاتی با بکارگیری ۲۱ دستگاه آ مبولانس، ۱۰ دستگاه ست نجات، بکارگیری ۸۰ نجاتگر در قالب ۲۰ تیم عملیاتی، استقرار یک فروند بالگرد جهت پوشش فعالیت های امداد و نجات هوایی، استقرار یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در پایانه مرزی و اعزام هشت دستگاه آمبولانس و سه دستگاه اتوبوس آمبولانس به شهرهای نجف اشرف و کربلای معلی برای پوشش امدادی زائران در کشور عراق را از جمله اقدام های انجام شده در این مدت عنوان کرد.

وی توزیع ماسک بین زائران با همکاری سپاه و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ع) به تعداد ۴۸ هزار عدد و مشارکت در طرح غربالگری به منظور شناسایی و کنترل افراد مبتلا و یا مشکوک به کرونا را از دیگر اقدام های انجام شده در این مدت عنوان کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام نیروهای بکارگیر شده در این مدت را شامل ۵۷۴ نفر روز نجاتگر و ۳۱۶ نفر روز از کارکنان این جمعیت عنوان کرد و گفت: علاوه بر این ۲۱ دستگاه آمبولانس، ۱۰ دستگاه ست نجات، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۲۰ دستگاه خودرو سبک و سنگین پشتیبانی در عملیات و یک فروند بالگرد با ۲ سورتی پرواز نیز بکارگیری شده است.

به گزارش ایرنا، شهر مرزی مهران در استان ایلام با حدود ۲۳۰ کیلومتر فاصله با بغداد نزدیک‌ترین شهر مرزی کشورمان به پایتخت عراق و عتبات عالیات این کشور است

بر اساس موافقت مسوولان عراقی امسال تنها ۶۰ هزار زائر از طریق هوایی مجوز حضور در پیاده‌روی اربعین دریافت کردند که بسیاری از آنها تنها بلیط رفت داشتند و بدون شک برای بازگشت از مسیر مرز مهران به کشور باز می‌گردند.

مرز مهران به دلیل امنیت و کوتاهی مسافت یکی از مرزهای پرتردد کشور برای سفر به عتبات عالیات است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.