تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷

نشست هم اندیشی بازرس کل استان با اصحاب رسانه

نشست هم اندیشی بازرس کل استان با اصحاب رسانه
نگاه اقتصاد - نشست هم اندیشی و خبری بازرس کل استان ایلام با اصحاب رسانه و اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات در گرامیداشت سالروز تاسیس بازرسی کل کشور برگزار شد.

 

مهدی اصلانی، بازرس کل استان در این‌ نشست با بیان این که هدف این سازمان   پیشگیری از فساد است، به نقش رسانه ها در تعامل و آگاهی رسانی اشاره کرد و گفت:  رسانه‌ها در همراهی با سازمان‌می توانند یاری رسان‌ باشند.

این مسئول در ادامه گفت: سازمان بازرسی وظیفه نظارت بر اجرای صحیح تصمیمات و پیگیری مطالبات مردم توسط دستگاه‌های اجرایی را برعهده دارد.

اصلانی به تلاش  سازمان در راستای ورود به مسائل کلان و مهم استان اشاره کرد و افزود: سازمان بازرسی همواره بر این هدف استوار است که  در جهت رفع مشکلات و توسعه استان گام بردارد.

بازرس کل استان با بیان این که  وصول یک هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال از مطالبات دولتی با پیگیری های بازرسی استان صورت گرفته، تصریح کرد:  صدور احکام جریمه تعزیراتی واحدهای متخلف به مبلغ ۱۵ میلیارد ریال در نیمه اول سال جاری از دیگر تلاش های بازرسی در اجرای قانون انجام گرفته است.

ایشان در ادامه به اقدامات سازمان بازرسی اشاره کرد و اظهار داشت: در سال گذشته ۲۹۴ میلیارد ریال تسریع در وصول طلب توسط سازمان بازرسی ثبت‌شده است.

اصلانی یادآور شد: وصول مطالبات در ۶ ماهه اول سال جاری به ۱ هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال رسیده است.

ایشان نظارت بر عرضه و توزیع مرغ به عنوان یک کالای پرمصرف خوارکی و تلاش برای رفع موانع این حوزه را مهم دانست و  گفت:  در  سال ۹۹ میانگین عرضه روزانه مرغ در استان ۲۰ تن بود که امسال این مقدار ۲ برابر شد و به ۴۰ تا ۴۵ تن در روز رسید.

اصلانی  به سفر اخیر رییس جمهوری به استان اشاره کرد و افزود: در این سفر  چهار مولفه مهم کلان شامل نفت و گاز، اربعین، کشاورزی و گردشگری معرفی شد که جا دارد علاوه بر دستگاه های زیربط با این حوزه ها، خبرنگاران و مردم نیز مطالبه گر نتایج سفر و مصوبه های این حوزه ها باشند.

بازرس کل استان در ادامه یادآور شد: حمایت از تولید و تلاش برای رفع موانع تولید و ارائه پیشنهادهای کاربردی و اصلاحی در راستای نظارت بر عملکرد نهاد ها با هدف رونق تولید  از برنامه های مهم سازمان بازرسی است.

ایشان خاطرنشان کرد:  مواردی چون فساد مالی و اداری، ارتباط و تردد فیزیکی مراجعان به ادارات، ابهامات عملکردی و سایر نقاط کور دستگاه ها با توسعه دولت الکترونیک کاهش می یابد.

بازرس کل استان  با اشاره به این که در سال گذشته محکومیت کیفری برای ۸ نفر صادر شده، افزود:  در سال گذشته برای ۷۲ نفر در ۲۹ پرونده، محکومیت اداری صادر شده‌است.

ایشان اضافه کرد: در سال جاری  برای  ۳۹ نفر در ۱۶ پرونده محکومیت اداری صادر شده است.

این مسئول از  فسخ و اصلاح ۴ قرارداد در سال گذشته سخن به میان آورد و گفت: در ۶ ماهه ابتدایی سال جاری ۲ مورد فسخ و اصلاح قرارداد ثبت‌شده است.

اصلانی خاطرنشان کرد: با پیگیری های سازمان بازرسی استان ۹۸۹ هکتار از اراضی دولتی این استان طی ماه های گذشته رفع تصرف شده است.

بازرس کل استان در پایان با اشاره به این که  پیگیری و تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه‌تمام استان در دستور کار سازمان بازرسی استان قرار دارد، افزود: نظارت بر تنظیم بازار، تهیه و توزیع مناسب کالاهای اساسی و ساخت بازارچه میوه و تره‌بار به‌صورت ویژه در دستور کار سازمان بازرسی کل استان قرار دارد.

در این دیدار جمعی از خبرنگاران سوالات و پیشنهادات خود را مطرح کردند.

 

 

 

***

#نه_به_ملاقات_بیماران_کرونایی

***

#من_ماسک_می_زنم

***

#نه_به_مراسمات_پرازدحام

***

#من_پروتکل_های_بهداشتی_را_رعایت_میکنم

***
#ما_کرونا_را_شکست_میدهیم

***

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.