تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸

۴۵ هزار تن کالای استاندارد از مرز مهران به عراق صادر شد

۴۵ هزار تن کالای استاندارد از مرز مهران به عراق صادر شد
ایلام- مدیرکل استاندارد ایلام گفت: در نیمه نخست سال جاری بیش از ۴۵ هزار تن کالای استاندارد از طریق مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده است.

 

مهناز همتی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار داشت: یکی از عوامل بسیار مهم در صادرات رعایت استاندارد و شاخص‌های آن است و این موضوع می‌تواند فرصت را برای توجه به کیفیت تولید و به تبع آن ایجاد اشتغال به دنبال داشته باشد.

وی افزود: توجه به استاندارد یکی از ابزارهای افزایش توان ظرفیت صادراتی در مرز مهران بوده که باید تجار و بازرگانان و همچنین اداره کل استاندارد به این مهم عنایت داشته باشند.

مدیرکل استاندارد استان ایلام از صادرات ۱۵۸ هزار تن کالای استاندارد در مرز مهران طی سال گذشته خبر داد و یادآور شد: عمده کالاهای صادر شده تحت نظارت و کنترل کیفی این اداره کل در مدت یاد شده (سال گذشته و امسال) شامل سنگ های ساختمانی، سنگ آهن، کاشی، میلگرد، مواد شیمیایی و قطعات یدکی خودرو بوده است.

همتی تاکید کرد: همچنین در طی این مدت تعداد ۶۴۳ فقره پرونده صادراتی شامل ۱۹۸ محصول که ۸۶ محصول آنها با توجه به اینکه مشمول استاندارد اجباری برای صادرات بوده‌اند بر اساس پروانه استاندارد آنها مجوز صادرات صادر شده است.

وی اضافه کرد: امسال تعداد ۵۳۰ فقره آزمون تعیین ماهیت در آزمایشگاه اداره استاندارد شهرستان مرزی مهران انجام شده که بیشترین آن مربوط به آهک و کربنات سدیم است.

۲۴ پروانه کاربرد علامت استاندارد در استان ایلام صادر شد

مدیرکل استاندارد ایلام گفت: در سال جاری ۲۴ پروانه کاربرد علامت استاندارد در استان ایلام صادر شد که از این تعداد ۱۱ مورد صدور و ۱۳ مورد نیز تمدید بوده است.

همتی بیان کرد: در این مدت( شش ماهه اول سال) افزون بر ۲۵۰ بازرسی از واحدهای تولیدی خدماتی به منظور کنترل فرآیند تولید و انطباق آن با استانداردهای ملی مربوطه انجام شده است.

وی یادآور شد: ۳۰۰ مورد نمونه برداری از مراکز تولیدی، ۲۵۸ مورد بازرسی از واحدهای فنی، و یک هزار و ۲۰۸ مورد نیز بازرسی از مراکز عرضه در سطح استان از دیگر اقدامات این اداره کل در سال جاری بوده است.

وی گفت: در نظارت‌هایی که کارشناسان استاندارد در سطح تولید و عرضه دارند، این مهم باعث می‌شود که نهایتاً پروانه کاربرد علامت استانداردی برای این محصول و یا یک خدمت صادر شود.

۸۲ تاییدیه ایمنی آسانسور در ایلام صادر شد

مدیرکل استاندارد ایلام گفت: ۲۰۵ مورد درخواست امسال در سامانه مدیریت بازرسی آسانسور استان ثبت و منجر به صدور ۸۲ تاییدیه ایمنی شد.

وی با بیان اینکه تاییدیه ‌های ایمنی آسانسور دارای اعتبار یک ساله هستند، افزود: مالکان و مدیران ساختمان‌، باید آسانسورهای در حال بهره‌برداری را تحت سرویس و نگهداری مستمر قرار دهند.

وی یادآور شد: به منظور حصول اطمینان از برقراری شرایط استاندارد، بایستی درخواست بازرسی ادواری آسانسور منصوبه، به صورت سالیانه در سامانه مدیریت بازرسی ثبت شود.

مدیرکل استاندارد ایلام تاکید کرد: به منظور تامین ایمنی لازم در آسانسور، رعایت استانداردهای مربوطه اجباری و این موضوع به تمام شهرداری های استان اعلام شده است، همچنین صدور پایان کار برای ساختمان های جدید منوط به دریافت این تاییدیه می باشد.

همتی با اشاره به استقرار سامانه مدیریت بازرسی آسانسور به نشانی http://lift.isiri.gov.ir به منظور نظارت بیشتر بر فرآیند استانداردسازی در سطح استان افزود: دریافت تاییدیه ایمنی آسانسور تنها از طریق این سامانه قابل پیگیری خواهد بود.

وی اضافه کرد: استفاده کنندگان از آسانسور می توانند با ارسال کد ۱۰ رقمی نصب شده در داخل کابین که با عنوان شناسه ملی شناخته می شود، به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷، از وضعیت تاییدیه آن مطلع شوند و در صورت مشاهده آسانسور بدون تاییدیه، موضوع را از طریق این اداره کل پیگیری نمایند.

برچسب انرژی ۳۸ وسیله خانگی در ایلام بررسی شد

مدیرکل استاندارد ایلام گفت: در بازرسی از ۲۸ واحد صنفی استان در سال جاری برچسب انرژی ۳۸ قلم وسیله خانگی بررسی شد.

همتی افزود: در این بازرسی ها ۳۷ مورد مطابقت برچسب با استاندارد و یک مورد جعل رتبه انرژی ثبت شده است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون برچسب انرژی وسایلی همچون بخاری برقی، بخاری گازسوز دودکش دار، اجاق گاز صفحه ای، اتوی برقی، فریزر، اجاق گاز، یخچال فریزر، آبگرمکن گازسوز، جارو برقی کنترل شد.

مدیرکل استاندارد ایلام یادآور شد: برچسب انرژی به خریدار کمک می‌کند وسیله‌ای را انتخاب نماید که در مقایسه با سایر کالاهای موجود، مصرف انرژی کمتر و کارایی بیشتری داشته باشد.

همتی تاکید کرد: بخش‌های اول تا سوم برچسب مصرف انرژی نصب شده روی وسایل برقی به ‌ترتیب نشان دهنده علامت تجاری شرکت سازنده، نام شرکت سازنده و مدل دستگاه است.

وی اضافه کرد: بخش چهارم برچسب انرژی از اهمیت خاصی برخوردار است و هفت فلش رنگی (از سبز پررنگ تا قرمز تیره) با یک حرف لاتین از A تا G‌  دارد که هر حرف و فلش نشانگر درجه‌ای از مصرف انرژی دستگاه است.

مدیرکل استاندارد ایلام ادامه داد: حرف A نشانگر کمترین مصرف انرژی و بیشترین کارایی و حرف G نشانگر بیشترین مصرف انرژی و کمترین کارایی دستگاه است بنابراین هرچه رتبه دستگاه بالاترباشد کارایی آن نسبت به میزان انرژی که مصرف می‌کند بهتر خواهد بود.

همتی با بیان اینکه در صنایع مختلف امروزی یکی از مهمترین پارامترهای تولید محصولات توجه به کارایی یا بازدهی است که تا حد ممکن این ضرایب بهینه شوند، یادآور شد: از آنجایی که برچسب انرژی روی کالا نمایانگر این بازدهی است بازرسی‌های انجام شده توسط این اداره کل تشویق واحدهای تولیدی به رقابت سالم در این عرصه و تولید محصولات با کیفیت است.

وی به مصرف کنندگان لوازم خانگی برقی توصیه کرد: در هنگام خرید حتماً به برچسب انرژی و رده آن توجه ویژه کنند زیرا کالاهایی با رتبه‌های انرژی پایین، موجب افزایش هزینه های برق مصرفی در سبد خانوار می شود.

همتی همچنین به مردم توصیه کرد: در هنگام خرید محصولات خانگی برقی با ارسال کد ۱۰ رقمی درج شده زیر علامت استاندارد به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ به صورت رایگان از اصالت کالا اطمینان حاصل کنند./ایرنا

 

 

***

#نه_به_ملاقات_بیماران_کرونایی

***

#من_ماسک_می_زنم

***

#نه_به_مراسمات_پرازدحام

***

#من_پروتکل_های_بهداشتی_را_رعایت_میکنم

***
#ما_کرونا_را_شکست_میدهیم

***

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.