تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۱

فرمانده کل سپاه:

نقش سردار سلیمانی در احیای عزت مسلمانان استثنایی است

نقش سردار سلیمانی در احیای عزت مسلمانان استثنایی است
.

 

کرمان- فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به ابعاد مختلف شخصیتی و تاثیر اقدامات سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در جهان اسلام گفت: تاثیرات شفگت انگیز این شهید بزرگوار در احیای عزت، حفظ نوامیس مسلمانان و جلوگیری از سیطره کفار بر جامعه اسلامی استثنایی و تاریخی است.

سردار سرلشکر حسین سلامی عصر سه شنبه در همایشی با عنوان برنامه اعتلای بسیجیان کرمان در حسینیه ثارالله این شهر با حضور مسئولان، فرماندهان نظامی و اقشار بسیجی افزود: اگر بخواهیم بر حسب زمان جهاد سردار سلیمانی را رتبه بندی کنیم او ۴۰ سال بی وقفه جنگید و در هر خط مقدمی که برای جبهه اسلام ایجاد می شد، حاضر بود.

وی تاکید کرد: شهید سلیمانی استثنایی و بی‌مانند جهاد کرد و در دشت ها، دره ها و ارتفاعات کوچک و بلند و در سرزمین های دور و نزدیک، خاطره ها و حماسه های باشکوه و ماندگار از نبرد افسانه‌ای این مرد بزرگ به یاد دارند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: استان کرمان سرزمین مردان رئوف، با عطوفت و سرزمین بیش از ۶ هزار شهید جاودان با خورشیدی درخشان است که قلب ها را تسخیر می کرد و یک عارف به تمام معنا و مجاهد خستگی ناپذیر بود.

وی ادامه داد: این سرزمین مهد ولادت حاج قاسم است و این مردم بازماندگان نسل فداکاری هستند که با او در جبهه های شرف و عزت امت اسلام جنگیدند.

سردار سلامی اظهار داشت: هر نقطه ای از استان کرمان که پا می گذاریم عطر دل‌انگیز این شخصیت بزرگوار به مشام می رسد و برای کرمان و مردم این دیار افتخاری بی نظیر است.

وی افزود: مردم هم قدر این گوهر و دردانه معرفت، عظمت و شوکت الهی را می دانند و به آن می بالند.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: سردار سلیمانی امروز افتخار همه ماست، هرچه زمان می‌گذرد جایگاهی رفیع تر در قلب مومنان می‌یابد و حقیقت وجود او در مسیر زمان حفظ می‌شود؛ این جایگاه بلند، معنوی و شکوه عرفانی او نشانه الهی بودن اوست.

وی افزود: اکثر کسانی که اورا می‌ستایند ایشان را ندیده اند، داستان های کمی در موردش شنیده اند اما اورا عاشقانه دوست دارند و در وجودشان متجلی و همراه می‌بینند و این زندگی در قلب‌ها و حیات در دل‌ها تنها برای انسان‌های الهی میسر است، نمی‌توان از کرمان سخن گفت و حاج قاسم عزیز را نستود.

سردار سلامی تصریح کرد: اگر دشمن فکر می‌کند با شهادت انسان‌های بزرگ، بزرگی تمام و راه مسدود می‌شود، رهروان در راه می‌مانند و پرچم ها بر زمین فرو می‌افتد، اشتباه می‌کند.

وی یادآور شد: این اشتباه از همان صدر اسلام و بعثت اولیه اتفاق افتاد، دشمنان خدا فکر می‌کردند که با زدن ضربه شمشیر به فرق مبارک امیرالمومنان، به امت خاتمه می‌دهند و این پرچم فروزان آگاهی، ایمان، معرفت و جوانمردی خاموش می‌شود اما امیرالمومنان همانگونه که در محراب کعبه متولد شد در مسجد کوفه به‌عنوان حقیقتی بزرگتر شهید شد.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: عاشورا هم نمونه ای است از اینکه دشمنان خدا نمی‌توانند نور خدا را با شمشیرهایشان خاموش کنند.

وی ادامه داد: تا وقتی که این معنا در پیکر امت متجلی است، روح آزادگی، حرّیت و عزت میان مومنان ‌و مسلمانان جاریست و این راز و رمز بقای امت اسلام است، همان شهادت.

سردار سلامی افزود: شهادت انسان های بزرگ یک امت را به تحرک وامی دارد و ارزش انسان را نشان می‌دهد و ما اینگونه آموخته‌ایم که امروز ایران سربلند را با عظمت می‌بینیم.

وی اضافه کرد: امروز ایران در نظام جهانی، صاحب یک صلابت پایدار، شکوهی ماندگار و با عظمت به رسمیت شناخته شده است؛ همه دشمنان نیز از بازی های خطرناک با این ملت و امت منصرف شده اند زیرا در میدان، این مردم را آزموده‌اند.

فرمانده کل سپاه افزود: ملت امام حسین(ع) که فضایل مکتب عاشورا را در کالبد خود جاری ‌می‌کند و برای جبران تنهایی امامان خود در آن دوران تلخ، از امامان فعلی حمایت می‌کند به دشمنان نشان داده اند که نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت ما متکی بر مکتب اسلام، ائمه اطهار و مکتب ولی امر ماست، چنین ملتی هرگز شکست نمی‌خورد.

سردار سلامی گفت: هرکس در هر میدان سختی با ما درگیر شود محکوم به شکست است چه بزرگ و چه کوچک.

وی خاطرنشان کرد: امروز با چشم سر می‌بینیم که دشمنان بزرگ و صاحب جلالت مادی و شکوه ظاهری که در کنار بی‌نظیرترین امپراتوری‌های تاریخ بشر هستند، در حال زوالند، کوه‌های یخ در حال ذوب شدن هستند و آنچه در میان این نبرد بزرگ عالم گیر در حال درخشش است امت اسلام است؛ امتی که متکی بر مکتب امام زمان(عج) رهبر بزرگ امت و انقلاب مان، حضرت آیت الله خامنه ای است.

سردار سلامی تاکید کرد: ملتی که چنین تکیه گاه مطمئن و استواری را برای پایداری از صفات با عظمت اسلام تکیه گاه خود قرار داده شکست نمی‌خورد.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اینکه ملت از میان این همه توطئه های خطرناک اینگونه درخشید دلیلی نداشت جز پیوند خوردن امام و امت با منطق اسلام و وقتی کتاب خدا حاکم و روح خدا در پیکر جامعه دمیده و خون خدا جاری شد، ثارالله امتداد یافت و این ملت شکست ناپذیر شد.

وی عنوان کرد: آنان می‌دانستند چند عنصر اصیل عامل اصلی قدرت ماست که اگر شکسته شد این ملت فرو می‌ریزد، محاسباتشان غلط بود اما آرزوهایشان وجود داشت.

سردار سلامی گفت: هر مرتبه این ملت با حرارتی بی نظیر دلدادگی  خودش را به رهبر جمهوری اسلامی اثبات می کند، دشمن نیز عقب می رود و این تعقیب و گریز ادامه دارد.
وی افزود: دشمن می خواست نفوذ و اتصال معنوی انقلاب و رهبر انقلاب را با سایر بلاد قطع و مسلمانان را متفرق، متزلزل و منزوی کند و اتصالات را در جسم اسلام بشکند که موفق نشد.

فرمانده کل سپاه اظهارداشت: دشمن همه قدرت خود را در سوریه، لبنان، بحرین، یمن و عراق به کار گرفت اما هنر انقلاب این بود که در همه این سرزمین ها قدرت آفرید و اسلام در چهره جوانان تجلی یافت و سازماندهی شدند؛ یک مرد میدان وجود داشت که زنجیره قدرت را در جهان اسلا به هم پیوند داد تا دشمنان را در درون این حلقه محاصره، خرد و ناکم کند.

وی تاکید کرد: شکست دادن در این جبهه کار سختی بود و دشمن به کثرت نظامی خود می بالید اما مسلمانان دشمن را فراری دادند.
سردار سلامی گفت: داعش پدیده ای بود که در دامان آمریکا ظهور یافت همانطور که رئیس جمهوری سابق آمریکا گفته بود؛ داعش به اقتصاد برخی دولت های منطقه وابسته بود و به پشتوانه سرزمین جغرافیایی از متحدان آمریکا یک زلزله و تکانی  ایجاد کرد.
اما در این میان یک امر مطمئن در این معرکه ظاهر شد، همه را به خط کرد، جبهه تشکیل داد و دشمن را درهم شکست و این توطئه خنثی شد.

وی افزود: نگاهی به معادلات در منطقه نشان می دهد یک انقلاب بزرگ یعنی اینکه دشمنش را وادار می کند آنگونه عمل کند که انقلاب می خواهد.

سردار سلامی گفت: در افغانستان نیز در حالی که کسی آنها را تعقیب نمی کند از سایه خود می ترسند و سلاح خود را منهدم می کنند یا به جا می گذارند و خود از این عقب نشینی مفتضحانه انتقاد و اعتراض می کنند که جای ماندن نیست و این منطقه به نقطه ای برای آرامش دشمنان خدا تبدیل نخواهد شد.

فرمانده کل سپاه بیان کرد: محاصره اقتصادی ملت ایران و تحریم همه جانبه او جزئی از این توطئه خطرناک دشمنان خدا بود، فکر می کردند ملت ایران را در بازی فینال به شکست و تسلیم وادار و از انقلاب پشیمان  می کنند اما دیدیم ملت باز هم آمد و در جبهه های بیرونی شهدای زیادی از کشورها تقدیم شد و زیباترین شهید، حاج قاسم از ایران بود.

وی گفت: آگاهی مردم و دست و پنجه نرم کردن با مشکلات سد دشمن را شکست و از مردم ما هم ناامید شدند و آنها دیگر نقطه ای برای امید ندارند؛ سلاح موثر در برابر این ملت ندارند و تکفیری ها نیز نتوانستند به نیابت از آنها کاری از پیش ببرند.

سردار سلامی افزود: ملت نه به محاصره اقتصادی و نه امید بستن به مردم برای فراخوان های آنها توجه نکرد؛ آنها تنها مانده اند، بی اعتبار ، خسته و افسرده شده اند.

وی با بیان اینکه قدرت اسلامی هر روز در حال گسترش است گفت: آنها فکر می کردند
تهاجم به اصل نظام، تلاش برای قطع نفوذ در منطقه، حصر اقتصادی و فشار سیاسی می تواند در کنار بیماری کرونا موثر باشد؛ آنها در ابتدای بیماری کرونا می گفتند ایران در برابر آن دوام نمی آورد اما زمانی که سرزمین آنها درگیر ویروس کرونا شد، نظام سلامت آنها فروپاشید و دیگر حرفی برای گفتن نداشتند.

فرمانده کل سپاه اظهارداشت: جنگ  ما امروز این است که دشمن می خواهد ما را خسته و ناامید کند و بچه های بسیج این را می دانند و پایگاه ها را پر می کنند و هیچ بیماری پشت در بیمارستان نمی مانند؛ هیچ کس در وضع معیشت خود نمی ماند، چون مردم همه در میدان هستند.

وی بیان کرد: امروز فرماندهان پایگاه های بسیج اهمیت میدان را خوب شناختند و هر پایگاه یک  نظام کوچک اسلامی در محله خود است؛ هر کسی نیازمند است بشتابید و او را دریابید زیرا کمک به مردم شفاعت است.

به گزارش ایرنا در این همایش که نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان، استاندار و برخی دیگر مسئولان نیز حضور داشتند، ۲ قرارگاه محرومیت زدایی جنوب و شرق استان و نیز قرارگاه عملیاتی بیانیه گام دوم انقلاب در کرمان رونمایی شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

***

#نه_به_ملاقات_بیماران_کرونایی

***

#من_ماسک_می_زنم

***

#نه_به_مراسمات_پرازدحام

***

#من_پروتکل_های_بهداشتی_را_رعایت_میکنم

***
#ما_کرونا_را_شکست_میدهیم

***

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.