تاریخ انتشار : شنبه ۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱

روند واکسیناسیون دانش آموزان ایلامی کمتر از میانگین کشوری است

روند واکسیناسیون دانش آموزان ایلامی کمتر از میانگین کشوری است
ایلام - رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: طبق سند ملی واکسیناسیون تاکنون ۷۱.۶ درصد دانش آموزان ایلامی دُز نخست واکسن کرونا را تزریق کردند که از میانگین کشوری کمتر است.

 

محمد کریمیان روز شنبه در نشست ستاد کرونا استانی اظهار داشت: متوسط تزریق واکسن کرونا دانش آموزان در کشور ۸۳ درصد است اما در ایلام این آمار ۷۱.۶ و پایین تر از میانگین کشوری است.

وی افزود: وضعیت تزربق واکسن دانش آموزان در برخی شهرستان های استان نگران کننده است که باید آموزش و پرورش با اطلاع رسانی دقیق و برگزاری نشست توجیهی آمار خود را افزایش دهند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام ادامه داد: آمار واکسیناسیون مدارس شهرستان های مهران، دهلران، هلیلان ، چوار و ایلام بسیار کم است که انتظار داریم با اهتمام آموزش و پرورش طی هفته های آینده این آمار افرایش یابد و آمار واکسیناسیون استان ایلام بالاتر از متوسط کشوری باشد.

دکتر کریمیان تاکید کرد: واکسیناسیون عمومی شهرستان ایلام بعنوان مرکز استان رضایت بخش است اما میزان واکسیناسیون دانش آموزان در این شهرستان با ۶۳ درصد مطلوب نیست.

۶۱۲ هزار واکسن کرونا در ایلام تزریق شد

وی یادآور شد: ۶۱۲ هزار و ۶۰۳ دُز اول و دوم واکسن کرونا تاکنون در این استان تزریق شده است که از تعداد ۳۷۳ هزار و ۷۹ نوبت اول و ۲۳۸ هزار و ۹۷۱ دوز مربوط به نوبت دوم است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام تاکید کرد: طی ۳۰ روز مهرماه بیش از ۳۵ هزار و در هفت روز نخست آبان ماه سه هزار و ۵۰۷ نمونه گیری کرونا در این استان انجام شده است.

کریمیان بیان داشت: همچنین تاکنون ۸۱۲ هزار و ۶۷۷ واکسن کرونا به استان وارد شده است و امیدواریم کل جمعیت استان بسرعت واکسن کرونا تزریق کنند.

دکتر کریمیان یادآور شد: هم اکنون ۱۲۰ بیمار کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند و روند درمان آنان توسط کادر پزشکی در حال انجام است.

به گزارش ایرنا، هم اکنون از مجموع شهرستان های استان، ۲ شهرستان چرداول و دره شهر در وضعیت قرمز ایلام، آبدانان، چوار و ایوان در وضعیت نارنجی و شهرستان های دهلران، بدره، سیروان، ملکشاهی، هلیلان و مهران نیز در وضعیت زرد قرار دارند./ایرنا

 

 

 

 

***

#نه_به_ملاقات_بیماران_کرونایی

***

#من_ماسک_می_زنم

***

#نه_به_مراسمات_پرازدحام

***

#من_پروتکل_های_بهداشتی_را_رعایت_میکنم

***
#ما_کرونا_را_شکست_میدهیم

***

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.