تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸

۵۶ کیلومتر از جاده‌های اصلی و روستایی ایلام شانه‌سازی شد

۵۶ کیلومتر از جاده‌های اصلی و روستایی ایلام شانه‌سازی شد
ایلام - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام از انجام بیش از ۵۶ کیلومتر شانه سازی در جاده های مواصلاتی این استان، به منظور حفظ حریم راه ها و افزایش ایمنی تردد وسایل نقلیه در جاده های اصلی و روستایی خبر داد.

 

نورالله دلخواه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: انجام عملیات راهداری و نگهداری راه ها از جمله شانه‌سازی و رفع نواقص شانه راه‌ها، در همه محورهای استان ایلام توسط نیروهای راهداری و بطور امانی اجرا می شود.

وی با اشاره به دیگر اقدامات این اداره کل افزود: نصب و تعمیر سه هزار و ۱۵۰ عدد تابلو و علائم ایمنی، نصب چهار کیلومتر نیوجرسی، نصب و تعمیرات ۲ کیلومتر گاردیل و عملیات خط کشی بیش از یک هزار و ۳۶۰ کیلومتر از راه های ارتباطی این استان در سال جاری اجرا شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام یادآور شد: سال جاری علاوه بر خط کشی راه ها، نگهداری ۱۷۴ چراغ چشمک زن و ۹ برج نوری، شیب شیروانی ۵۸ کیلومتر و شناسایی تجاوز به حریم ۹۱ عدد از دیگر اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام بوده است.

دلخواه اضافه کرد: همچنین نگهداری راه های استان، عملیات لکه گیری آسفالت، خط کشی راه ها، نصب تابلو، بهسازی و اجرای ماسه آسفالت مقاطع از بین رفته رویه راه ها به طول ۱۰۰ کیلومتر نیز در دستور کار این‌ اداره کل است.

وی بیان کرد: همچنین به منظور نگهداری پل ها و ابنیه فنی، عملیات تنقیه ۴۰۰ دستگاه پل و تنظیم بستر و لایه روبی بیش از ۵۰ دستگاه پل بزرگ نیز در اولویت برنامه کاری قرار دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام با اشاره به اهم فعالیت های این اداره کل در سال گذشته گفت: ۲۷۳ کیلومتر از راههای استان در این ‌مدت روکش آسفالت و لایه حفاظتی شد که از این میزان ۵۲ کیلومتر مربوط به راههای روستایی ایلام است.

دلخواه افزود: همچنین سال ۹۹ بیش از ۴۵۰ کیلومتر لکه گیری و چاله پرکنی در استان انجام شد و ۳۴۰ هزار تن آسفالت جهت انجام این عملیات مصرف شده است.

به گفته وی، همچنین سال گذشته ۲ هزار و ۶۰۰ کیلومتر از راه های استان خط کشی شده است.

استان ۲۰ هزار کیلومتر مربعی ایلام در غرب کشور و همسایگی عراق دارای ۱۴۵ کیلومتر بزرگراه، ۶۷۰ کیلومتر راه اصلی، ۸۹۱ کیلومتر راه فرعی و یک هزار و ۶۴۸ کیلومتر راه روستایی است./ایرنا

 

 

 

 

***

#نه_به_ملاقات_بیماران_کرونایی

***

#من_ماسک_می_زنم

***

#نه_به_مراسمات_پرازدحام

***

#من_پروتکل_های_بهداشتی_را_رعایت_میکنم

***
#ما_کرونا_را_شکست_میدهیم

***

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.