تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۶

‍ انجام اولین عمل پیوند قرنیه چشم در استان ایلام

‍ انجام اولین عمل پیوند قرنیه چشم در استان ایلام
نگاه اقتصاد- اولین عمل پیوند قرنیه در استان ایلام توسط دکتر سجاد کاکایی فوق تخصص قرنیه و تیم درمانی بیمارستان امام خمینی(ره) بر روی یک خانم ۳۸ ساله انجام شد.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، این پزشک فوق تخصص با اشاره به عمل جراحی قوز قرنیه در بیمارستان امام خمینی(ره) ابراز داشت که امروز برای اولین بار در استان ایلام، این عمل جراحی بر روی بیماری مبتلابه قوز قرنیه پیشرفته انجام شد.

وی با بیان اینکه درمان‌های قبلی برای این بیمار انجام شده و متاسفانه به درمان‌ها پاسخی نداده و دچار قوز قرنیه پیشرفته شده، خاطرنشان کرد: اینگونه بیماران باید تحت عمل جراحی پیوند قرنیه قرار گیرند و خوشبختانه امروز این فرصت در بیمارستان امام(ره) ایلام فراهم است.

دکتر کاکایی تصریح نمود: خوشبختانه عمل پیوند قرنیه برای بیماران دارای قوز قرنیه نیاز به تکنولوژی و وسایل و امکانات پیشرفته‌ای ندارد و تبحر جراح در این میان نقش های مهم و محوری این عمل پیوند قرنیه را بازی می‌کند.

این فوق تخصص قرنیه یادآور شد: این بیماری معمولاً از علائم خفیف تا شدید دارد و شیوع آن در کشورمان به صورت میانگین۳/۵درصد است و درصد بالایی می باشد و بیشتر پیوندهای قرنیه ما به خاطر همین بیمارانی است که دارای قوز قرنیه می باشند.

 

 

***

#نه_به_ملاقات_بیماران_کرونایی

***

#من_ماسک_می_زنم

***

#نه_به_مراسمات_پرازدحام

***

#من_پروتکل_های_بهداشتی_را_رعایت_میکنم

***
#ما_کرونا_را_شکست_میدهیم

***

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.