تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳

سرشماری نشخوارکنندگان شاخص ایلام در حال انجام است

سرشماری نشخوارکنندگان شاخص ایلام در حال انجام است
ایلام - رییس اداره نظارت بر حیات وحش حفاظت محیط زیست ایلام گفت: سرشماری پاییزه از پستانداران نشخوارکننده شاخص استان آغاز شده است.

 

اکبر محمدزاده روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: طی روزهای اخیر سرشماری پاییزه از پستانداران نشخوارکننده شاخص در مناطق مختلف استان شروع شده و تا پایان هفته جاری این روند ادامه دارد.

وی افزود: وحوشی چون آهو، کل، بز، قوچ و میش در این سرشماری سرشماری می شوند که این آمارگیری در مناطقی چون کولگ، بینا، بیجار، کبیرکوه، مانشت و قلارنگ در حال انجام است.

رییس اداره نظارت بر حیات وحش حفاظت محیط زیست ایلام یادآور شد: در این طرح تیم های سرشماری با حضور در مناطق اقدام به آمارگیری نشخوارکنندگان مناطق می کنند تا از میزان جمعیت این وحوش در زیستگاه ها اطلاع یابند.

محمدزاده تاکید کرد: یکی دیگر از اهداف سرشماری پستانداران شاخص آگاهی یابی از سلامت وحوش و رصد به موقع بیماری های واگیرداری چون طاعون نشخوارکنندگان کوچک و سایر بیماری های همه گیر در بین وحوش است.

وی اضافه کرد: هیچگونه موردی از بیماری به ویژه بیماری های واگیردار در مدت سرشماری وحوش مشاهده نشده و این نشان دهنده سلامت پستانداران شاخص است.

به گزارش ایرنا، از گستره ۲ میلیون هکتاری استان ایلام یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار آن را اراضی طبیعی تشکیل داده که سهم مناطق مدیریت شده حفاظت محیط زیست ۱۴۳ هزار هکتار است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

***

#نه_به_ملاقات_بیماران_کرونایی

***

#من_ماسک_می_زنم

***

#نه_به_مراسمات_پرازدحام

***

#من_پروتکل_های_بهداشتی_را_رعایت_میکنم

***
#ما_کرونا_را_شکست_میدهیم

***

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.