تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲

سه میلیون اصله نهال به نیابت شهدای ایلام کاشته می شود

سه میلیون اصله نهال به نیابت شهدای ایلام کاشته می شود
ایلام - معاون فنی منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: سه میلیون اصله نهال به نیابت از سه هزار شهید استان در آستانه برگزاری کنگره شهدا در نقاط مختلف کاشت می شود.

 

حجت اله فتحی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: از ششم آذرماه تا اسفندماه این تعداد نهال در مناطق مختلف استان و با گونه های سازگار با جغرافیای هر منطقه کاشته می شود.

وی افزود: ششم آذرماه طی یک برنامه نمادین با حضور مسوولان استانی، گروه های مردم نهاد زیست محیطی و بویژه خانواده های معظم شهدا و ایثارگران طرح کاشت نهال شهدا در چنگوله مهران آغاز خواهد شد.

معاون فنی منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام ادامه داد: همچنین در این روز به طور نمادین و سمبلیک مشخصات تعدادی از شهدای شاخص استان در کنار هر نهال گذاشته جانمایی می شود.

فتحی یادآور شد: به ازای هر شهید یک هزار نهال در مناطق جنگلی و یادمان های شهدا کاشت و در این طرح نهال درختانی چون اکالیپتوس، تای، بلوط و کُنار کاشت می شود.

وی اضافه کرد: همچنین برنامه دیگر منابع طبیعی و آبخیزداری با توجه به پایان فصل آتش سوزی عرصه ها و آغاز زمان کاشت، توزیع نهال و نشا گیاهان داوریی در نمازهای جمعه بین نمازگزاران است.

معاون فنی منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: کاشت نهال در استان ایلام در قالب پروژه ملی ایران سرسبز هر ایرانی یک نهال است که در استان ایلام با برگزاری کنگره ملی سه هزار شهید مصادف شده است.

به گزارش ایرنا، کنگره ملی شهدا دهه اول آذرماه برگزار می شود./ایرنا

 

 

 

***

#نه_به_ملاقات_بیماران_کرونایی

***

#من_ماسک_می_زنم

***

#نه_به_مراسمات_پرازدحام

***

#من_پروتکل_های_بهداشتی_را_رعایت_میکنم

***
#ما_کرونا_را_شکست_میدهیم

***

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.