تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۹

پیام تبریک مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام در روز کتاب

پیام تبریک مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام در روز کتاب
‍ به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان ایلام، سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام طی یادداشتی فرارسیدن بیست نهمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی را تبریک گفت.

 

متن پیام به این شرح است:

کتاب به عنوان میراث فکری و معنوی بشر نقش مهمی در تمدن سازی و رشد جوامع انسانی داشته است و اندیشمندان و دانشمندان بزرگ در هر دوره ای به برکت آن یافته های علمی و حکمی خود را به نسل های بعدی منتقل کرده اند.

کتاب علاوه بر ساخت و توسعه تمدن مادی، در ثبت و انتقال رسالت انبیای الهی بسیار دخیل بوده است و افتخار ما مسلمان این است که رسول و خاتم النبین(ص) معجزه خود را کتاب معرفی کرد آیین نورانی اسلام را از طریق آن به بشریت عرضه کرد.

در دوران جدید همزمان با پررنگ شدن نقش آفرینی کتاب در توسعه علمی و صنعتی، کتابخانه های عمومی برای رشد و ارتقای فرهنگ عمومی جامعه به شکل گسترده ای در جوامع شهری و روستایی ایجاد شدند و از همان دوران اولیه شکل گیری به عنوان مراکزی مهم و تاثیر گذار مورد توجه قرار گرفتند و عنوان دانشگاه عمومی را به حق دریافت کردند.

هویت کتابخانه های عمومی و نقش محوری آنها برگرفته از وجود کتابدارانی است که با تلاش و همت خود، نقش هدایتگری و توسعه دانش عمومی جامعه را بر عهده دارند و این افتخار بزرگی است که نصیب من و همکارانم شده است.

در این روزگار که همه گیری بیماری کرونا تمام دنیا را با بزرگترین چالش حیات خود مواجه کرده است،  کتابداران خستگی ناپذیر از تلاش دست نکشیده اند و با همه محدویتها و موانع گوناگون، کتاب و کتابخانه را با ابزارهای در دسترس به خانه های مردم برده اند و قطعا تاریخ این خدمت صادقانه و جهاد فرهنگی را فراموش نخواهد کرد.

اینجانب به عنوان خدمتگزار عرصه کتاب و کتابخوانی با افتخار تمام اعلام می کنم که در اقصا نقاط استان تلاش شبانه روزی از اجرای صدها برنامه فرهنگی تا طرحهای ابتکاری مانند پیک کتاب، پیشخانهای خدمات کتابخانه ای، میز مرجع مجازی،  توسعه کتابخانه های محلات و مناطق کم برخوردار را با تلاش و همت بلند همکارانم تقدیم به مردم عزیز نموده ایم.

لازم است ضمن گرامیداشت بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران این مناسبت فرهنگی مهم را به کتابداران و پرسنل خدوم کتابخانه های عمومی و همچنین دوستداران این عرصه، صمیمانه تبریک عرض نماییم و از خداوند بزرگ توفیق خدمت صادقانه خدمتگزاران کتاب و کتابخوانی طلب  می نمایم.

 

 

 

 

***

#نه_به_ملاقات_بیماران_کرونایی

***

#من_ماسک_می_زنم

***

#نه_به_مراسمات_پرازدحام

***

#من_پروتکل_های_بهداشتی_را_رعایت_میکنم

***
#ما_کرونا_را_شکست_میدهیم

***

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.