تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۷

بسیج تداوم نهضت خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی

بسیج تداوم نهضت خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی
استان‌ها- بسیج به عنوان بازوی پرتوان ملت، حضوری کارآمد و تاثیرگذار در عرصه‌ها و صحنه‌های مورد نیاز با محوریت سازندگی، محرومیت زدایی و یاری رسانی به مردم در بحران‌ها و حوادث طبیعی به ویژه مقابله با ویروس منحوس کرونا داشته است.

 

امام خمینی(ره) در پنجم آذرماه سال ۵۸ فرمان تاریخی تشکیل بسیج را صادر کردند و شهریور سال ۵۹ با هجوم و تجاوز ارتش بعث عراق به ایران با سازماندهی نیروهای مردمی درقالب اعزام بسیجیان به جبهه‌های جنگ، نقش این نهاد مردمی روز به روز قوت گرفت و بسیاری از بسیجیان دلاور در عملیات‌هایی مختلف حضور یافتند.

به همین منظور بسیج ، یادآور تشکیل مردمی‌ترین نهاد ارزشمند در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که با افکار و اندیشه‌های والای معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) شکل گرفت و با گذشت ده‌ها سال همچنان خدمت می کند.

بسیج در عرصه های مختلف امنیتی، رفاهی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، سازندگی، فرهنگی، امدادی و بهداشتی منشا خیر و برکت بوده است و تازمانی که تفکر بسیجی در کشور حاکم است هراسی نیست چون بسیجیان در مکتب امام حسین(ع)، امام خمینی (ره) و سردار سلیمانی تربیت یافته اند.

اکنون بسیجیان مخلص بر حسب ضرورت علاوه بر آمادگی کامل برای دفاع از کیان اسلامی با حضور فعال در فعالیت‌های مختلف اجتماعی ، فرهنگی ، بهداشتی در حوزه جنگ نرم و عرصه‌ فرهنگی به خصوص همکاری در پیشگیری و مباره با کرونا در کنار نهادها، اداره‌ها و تشکل‌ها با جدیت و کیاست، مشغول نقش‌آفرینی و خدمت صادقانه هستند.

بسیج خادم مردم است و مفتخر است که می‌تواند گامی کوچک در رفع محرومیت‌ها و مشکلات مردم بردارد، در هر عرصه و موقعیتی که ورود پیدا کند، خدمات مطلوب ارائه داده و رضایت عمومی را ایجاد می‌کند؛بسیج مجاهدان و ایثارگرانی را در خود پرورش داده که امروز در عالم اسلامی از مظلومین و ارزش‌های اسلامی حمایت و پشتیبانی می‌کنند.

برنامه های مختلفی همزمان با هفته بسیج که از ۲۹ آبان ماه آغاز شده و تا پنجم آذرماه ادامه دارد، در سراسر کشور برگزار شده تا آحاد جامعه در جریان مهمترین فعالیت ها و دستاوردهای این نهاد قرار گیرند  در این رابطه مراکز استانی ایرنا هم دست به کار شده و با پوشش اخبار مرتبط با این هفته تلاش کردند رسالت خبری خود را که همانا انتشار و اطلاع رسانی آخرین اقدامات انجام شده بسیجیان است به رشته تحریر و تصویر درآورند که در ادامه به آنها اشاره می شود:

بهره برداری از ۲۵۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی در کشور

ساخت منزل مسکونی برای محرومان و معلولان در نقاط مختلف کشور ، طرح‌های مختلف راهسازی، جاده‌های روستایی، ایجاد پل و جدول‌گذاری کوچه های روستایی و حاشیه‌ای شهرها، خطوط انتقال آب، استخر ذخیره آب از مهمترین طرح های عمرانی این نهاد انقلابی برای محرومیت زایی در مناطق کم برخوردار است .

سردار غلامرضا سلیمانی رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور به مناسبت هفته بسیج در آیین افتتاحیه ۲۵۵۰ پروژه محرومیت زدایی سازمان بسیج مستضعفین و آغاز عملیات اجرایی احداث ۴۰ هزار مسکن مددجویی اظهار کرد: این طرح‌ها شامل پروژه‌های مسکن محرومین، آب و خاک و کشاورزی، آب آشامیدنی است. علاوه براین ۳۱۰ پروژه عمرانی بسیج در سراسر کشور شامل سوله‌های ورزشی، سالن‌های ۹ دی، استخر، درمانگاه و حوزه های مقاومت به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه وظیفه ما ارائه خدمات بسیار گسترده و وسیع به ملت بزرگ ایران است، گفت: شعار هفته بسیج امسال “بسیج پاره تن مردم است” که  این شعار برگرفته از فرمایش رهبر معظم انقلاب در بهمن سال گذشته است.

وی گفت: در هفته بسیج رزمایش جهادگران بسیجی در قالب کاروان‌های جهادی با حضور ۵۲۰۰ گروه جهادی بسیج و ۵۷۳ هزار جهادگر بسیجی آغاز شد این رزمایش برای حل مشکلات مردم و پاسخ دادن به نیازهای مردم در رسته ها و عنوان‌های گوناگون است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور در خصوص برگزاری رزمایش سراسری خدمت مومنانه گفت: در این رزمایش بیش از ۳۵۰ هزار بسته معیشتی با رعایت کرامت بین نیازمندان در همان روز توزیع شد و ۱۵۰۰ سری جهیزیه به جوانان اهدا کردند .

برگزاری کنگره همفکری بسیج دانش‌آموزی در تهران، آغاز شکل‌دهی هیأت‌های اندیشه‌ورز محلات در ۱۱ هزار مسجد، اعزام ۱۵۰ تیم پزشکی بسیج به مناطق محروم، نشست مسئولان بسیج دانشجویی و اجلاسیه مجمع جهانی مستضعفین از دیگر اقدامات و دستاوردهای هفته بسیج سال ۱۴۰۰ است.

سردار سلیمانی درباره تعامل بسیج با دولت سیزدهم گفت: ما در همه دولت‌ها اعلام می کردیم که آماده همکاری هستیم چرا که بسیج تشکیلاتی از مردم،‌برای مردم و برای خدمت به مردم است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: در این زمینه تفاهم‌نامه‌هایی با وزارتخانه‌های مختلف در حال انجام است. همکاری بسیج با دولت در عرصه‌های مختلف از جمله در زمینه‌های اقتصادی، کشاورزی، ساخت مسکن آغاز شده است. در بخش مسکن تفاهم‌نامه‌ای میان بسیج سازندگی با وزارت مسکن منعقد شده است که سالانه ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در حاشیه شهرها و مناطق محروم مشارکت داشته و توسط بسیج ساخته شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر کار ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی برای خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد در سراسر کشور شروع شده و کار ساخت هزار واحد مسکونی در شهرکی در چابهار با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی برای مردم محروم این منطقه ادامه دارد.

سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: در حوزه اشتغال آمادگی ایجاد ۱۵۰ هزار شغل را به‌صورت سالانه داریم و با توجه به رویکرد خوب دولت امیدواریم این مسیر را به خوبی به جلو ببریم.

کارنامه موفق بسیج در عرصه‌های حوادث طبیعی (زلزله – سیل)

سپاه و بسیج همواره در تمامی بحران ها و شرایط سخت در کنار مردم بوده و این بار نیز با امداد رسانی و کمک به مردم آسیب دیده مناطق سیل و زلزله زده در نقاط مختلف کشور به خصوص مناطق محروم وارد عمل شده است.

در حوادث گوناگونی بسیج در کوتاه ترین زمان ممکن و به نحو احسن در شهرهای سیل زده و زلزله زده به شکل فراگیر حضور داشت و بسیجیان پرشماری از استان های قم ، مشهد و اقصی نقاط ایران برای خدمت رسانی وارد مناطق حادثه دیده شده و به یاری انسان های بی پناه و آسیب دیدگان شتافتند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین درباره کمک به مردم زلزله‌زده هم گفت: هرگاه حوادثی این گونه در کشور اتفاق می‌افتد بسیج به عنوان یک نیروی داوطلب جزو اولین‌ها است و همیشه اعلام آمادگی کرده است و در حال حاضر در استان خوزستان ۱۵۰ واحد مسکونی را در اندیکا و ۸۵ واحد مسکونی در شهرستان کوهرنگ را می‌سازیم.
فرمانده قرارگاه تاکتیکی لشکر ۲۱ حمزه سیدالشهدای آذربایجان گفت: کارنامه بسیج طی سال های گذشته در عرصه های مختلف مملو از موفقیت بوده است.

امیر سرتیپ دوم ستاد امیرحسین شفیعی اظهار داشت: این نیروی مردمی در حوادث و رخدادهایی چون بلایای طبیعی، سیل و زلزله در اقصی نقاط کشور  منشاء خدمات و اثرات مفید و موثر بوده است، به نحوی که بیان رشادت‌ها و جان‌فشانی های بسیجیان از توان بیان و قلم خارج است.

در همین حال بیش از یکهزار نفر در قالب ۵۰ گروه جهادی بسیج سازندگی استان هرمزگان از ابتدای وقوع زلزله تاکنون به کمک مردم زلزله زده بخش فین بندرعباس شتافتند.

رییس سازمان بسیج سازندگی هرمزگان در جریان بازدید از مناطق زلزله زده روستاهای فین بندرعباس هم گفت: خدمات پزشکی توسط  گروه‌های جهادی جامعه پزشکی، کمک به آموزش تحصیلی دانش ‌آموزان توسط گروه های جهادی فرهنگی، خدمات فنی جهت کمک به ساخت ‌و ساز، ترمیم و آواربرداری از جمله فعالیت‌های این گروه های جهادی در منطقه زلزله زده است

سرهنگ یاسین باوقار ادامه داد: تلاش این نیروها کاستن از مشکل‌ها و آلام مردم و کمک به سرعت بخشی در روند بازسازی روحی و ساخت وساز منازل تخریب شده است و لذا کمک بخشی از اعتقاد و منش اسلامی ماست.

در همین راستا نیز رییس بسیج جامعه پزشکی خوزستان گفته ۱۲۰ گروه جهادی بسیج جامعه پزشکی خوزستان از ابتدای امسال تاکنون در قالب گروه‌های عمومی، پزشکی تخصصی و فوق تخصصی، و دندان پزشکی به مناطق محروم استان اعزام و به ارایه خدمات پرداختند.

دکتر عبدالرضا جانگران نژاد بیان کرد: این گروه‌های پزشکی با حضور در مناطق محروم به طور رایگان بیماران را ویزیت و دارو در اختیارشان قرار دادند که معادل ریالی آن حدود ۴۰ میلیارد ریال بود. وی ادامه داد: همچنین بیمارانی که نیاز به عمل جراحی داشتند توسط پزشکان داوطلب به صورت رایگان جراحی شدند.

وی با بیان اینکه بسیج جامعه پزشکی خوزستان از اقشار تخصصی بسیج است که بخش سلامت استان را پوشش می دهد افزود: در جریان زلزله اخیر اندیکا نیز هفت گروه پزشکی اعزام کردیم و معادل ۸۰۰ میلیون ریال دارو به صورت رایگان در اختیار بیماران این مناطق قرار گرفت؛ همچنین حدود ۴۰ نفر از افراد زلزله زده که نیاز به کارهای تشخیصی و درمانی داشتند به بیمارستان مسجدسلیمان و اهواز اعزام شدند.

واکسیناسیون عمومی کرونا   

کشورمان از زمانی که گرفتار پاندمی کرونا شد باز هم بسیج زودتر از بقیه به میدان آمد که ضدعفونی معابر، مشارکت در واکسیناسیون ، اجرای طرح غربالگری شهید سلیمانی و مشارکت در اجرای مصوبات ستاد کرونا از جمله نقش آفرینی های موثر بسیجیان برای مقابله با این ویروس بود.

دهها هزار پایگاه بسیج به پایگاه سلامت، برپایی ایستگاه های سلامت و تیم های رفع آلودگی، جذب کمک های مردمی و مومنانه، حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا و غیره بصورت شبانه روزی از جمله اقدامات انجام شده برای مقابله و مدیریت بیماری کرونا است.

سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور در این رابطه اعلام کرد: ۳۵۰ هزار بسیجی در مدیریت بیماری کرونا و عملیات غربالگری در قالب طرح شهید سلیمانی فعالیت کردند.

تجلیل از خانواده مدافعان سلامت و شهدای قشر سلامت، عیادت از بیماران به خصوص جانبازان و رزمندگان  و حضور و تجلیل در منازل شهدای مدافع سلامت ، تقدیر از فعالان طرح شهید سلیمانی و تکریم خانواده شهدای سلامت، اعزام گروه های جهادی و تیم های بسیج جامعه پزشکی به مناطق محروم، حاشیه شهرها و روستاها برای ویزیت رایگان و خدمتگزاری به مردم، برپایی ایستگاه های سلامت محور برای توزیع رایگان ماسک، محلول از اقداماتی است که بسیجیان انجام داده اند.

از دیگر کارها می توان به تقویت و برجسته سازی (تشدید) طرح شهید سلیمانی از طریق برگزاری رزمایش های حوزه های نظارت بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی، شناسایی و مراقبت از بیماران کرونایی، توزیع کمک های مومنانه در قالب طرح مذکور و حمایت از بیماران و خانواده آنان، توسعه مراکز واکسیناسیون، ارائه خدمات پزشکی رایگان و تخفیف ویژه در مراکز درمانی خاص و ارائه برنامه هایی در جهت اقناع و اقبال آحاد مردم در انجام واکسیناسیون اشاره کرد.

سردار سلیمانی رییس سازمان بسیج مستضعفین هم با اشاره به اقدامات بسیج در مبارزه با کرونا هم گفت: برای مبارزه با کرونا در طول ۲۰ ماه گذشته ظرفیت سازی های خوبی صورت گرفته است. بسیج در طرح مشترک شهید سلیمانی با وزارت بهداشت و درمان همکاری می‌کند و در این زمینه بسیج امکانات خود را در شهرستان‌های قرمز متمرکز می کند.

وی با اشاره به ادامه واکسیناسیون در سراسر کشور گفت: بسیج در ترویج فرهنگ پیشگیری نقش آفرینی خواهد کرد و تا زمانی که شاهد کاهش ویروس کرونا در مناطق کشور به خصوص مناطق قرمز باشیم، بسیج در کنار مردم خواهد بود.

در همین حال محمدحسین کفعمی رییس سازمان بسیج دانشجویی اعلام کرد : بسیج در ۱۲۳ مرکز واکسیناسیون کرونا در کشور برای ایمن‌سازی مردم در برابر این ویروس خدمات‌دهی دارد که ۵۳ مرکز آن به صورت مستقل فعالیت کرده و در ۷۰ مرکز دیگر با سایر دستگاهها همکاری دارد.

به گفته وی بسیج از ابتدای شیوع ویروس کرونا که اطلاعات پزشکی عمومی در این زمینه بسیار اندک بود، حضوری فعال در عرصه‌های مختلف مقابله با آن داشت که اوایل بیشتر در عرصه‌های اطلاع‌رسانی بود و در نهایت با سرعت گرفتن ورود واکسن به کشور و افزایش ظرفیت واکسینه کردن افراد، وارد این حوزه شد.

وی گفت:بزرگ‌ترین مرکز واکسیناسیون کشور توسط بسیج دانشجویی این دانشگاه راه‌اندازی و اداره شد و یکی از اتفاقات مبارکی که افتاد تزریق بیش از ۶۰۰ هزار دز واکسن در چهار مرکز تحت مدیریت بسیج دانشجویی بود.

آزادی حدود ۳ هزار زندانی با تلاش بسیجیان

در همین حال دادستان کل کشور به مناسبت هفته بسیج آیین آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد گفت: از سال گذشته تاکنون جمع زندانیانی که در اثر تلاش بسیجیان آزاد شده اند دو هزار و ۹۶۸ زندانی است.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری اظهار کرد: برای امام راحل حضرت امام خمینی (ره) که این یادگار عظیم و شجره طیبه بسیج را غرس کردند و امروز از ثمرات آن همه ما بهره می‌جوییم و نیز شهدای کشور علی الخصوص شهدای بسیج، علو درجات را دارم.

وی گفت: بر اساس گزارشات و آمارها از سال گذشته تاکنون جمع زندانیانی که در اثر تلاش بسیجیان آزاد شده اند دو هزار و ۹۶۸ زندانی بوده است که مبلغ بدهی این افراد حدود ۳۷۸ میلیارد تومان بوده که با تلاش و زحمت بسیجیان این عدد به ۶۴ میلیارد رسیده و با پرداخت این مبلغ حدود ۳ هزار زندانی آزاد شده اند.

دادستان کل کشور اظهار داشت: در مرحله دوم از نهضت خدمت مومنانه دو هزار و سی نفر از زندانیان گرفتار مالی در حال آزاد شدن هستند و ۴ هزار و ۵۵ نفر نیز در لیست انتظار هستند که انشالله آن‌ها هم از بند زندان آزاد خواهند گردید.

بسیج، جهادگران علم و فناوری

پنج نوع واکسن از جمله فخرا، رازی، پاستور، سیناژن و برکت در کشور تولید شده و در زمینه سلول‌های بنیادی جزو پنج کشور اول دنیا هستیم.

سرتیپ مهدی رحیمی رییس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور گفت: نقشه‌راه علمی بسیج تدوین و در تمامی مراحل برنامه‌ریزی‌ و برای عملیاتی کردن آن قرارگاه جهاد علم و فناوری راه‌اندازی شد که مامن وحدت رویه، هم‌افزایی و یکپارچگی همه فعالیت‌ها در کشور، استان و یک شهر خواهد بود.

وی با قدردانی از تلاش‌هایی که در کشور با بسیج صورت می‌گیرد، ادامه داد: امروزه در ایران ، فعالیت‌های چشمگیر علمی و فناوری در حال انجام است ولی ملت اثرهای آن را نمی‌بینند و دلیل آن‌هم این است که یا مسیر حرکت  اشتباه ترسیم‌ شد و یا اینکه نسبت به هدف اصلی زاویه داریم.

رحیمی با بیان اینکه با علم و فناوری می‌توان سایر عرصه‌ها را بهبود بخشید، گفت: در غیر این صورت عرصه‌های دیگر توانایی سوق دادن کشور به سمت تمدن نوین اسلامی را ندارند و مسیر کشور برای دستیابی  به تمدن نوین اسلامی، راه  علم و فناوری است.

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: فناوری جهادی امروز بسیجیان به جبهه‌سازی خدمت‌رسانی جهادی به مردم و محرومان ختم می‌شود.

سردار محمد زهرایی در آیین آغاز رزمایش بزرگ اقتدار جهادگران بسیج استان سمنان در میدان صبحگاه ستاد سپاه قائم(عج) استان گفت: جهادگران امروز در نسل دوم انقلاب فرزندان خلف پدرانشان در جهادسازندگی در محرومیت زدایی شده اند و با قدم های استوار در محرومیت زدایی، خدمات مومنانه و حل مسایل حواشی شهر و روستاها، جانانه پای انقلاب ایستاده اند.

وی با اشاره به اینکه بسیجیان پیش‌برنده منویات مقام عظمای ولایت هستند تاکید کرد: جهادگران با دستان پرتوان گره از مشکلات مردم و محرومان بازمی کنند.

زهرایی خاطرنشان کرد: گروه های جهادی مصداق آیات قرآن در خدمت رسانی به محرومان و مستضعفین و تعیّن‌بخش مردم‌سالاری و سفیران کار و تلاش هستند.

رییس سازمان بسیج سازندگی بیان کرد: جهادگران امروز ثبات کردند که بسیجِ گام دوم انقلاب مشابه حرکت جهادگونه اول انقلاب تا تمدن سازی نوین انقلاب اسلامی به عنوان مولفه قوی شدن انقلاب اسلامی پای کار هستند.

تجمع بزرگ بسیجیان سراسر کشور

سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی رییس سازمان بسیج مستضعفین روز چهارشنبه در حاشیه رزمایش اقتدار بسیجیان در گفت و گو با خبرنگاران در مشهد افزود: برنامه‌های بسیج متنوع است ولی در حال حاضر اولویت این مجموعه مقابله با کرونا و کمک به حل مسایل اصلی کشور است.

وی ادامه داد:رسالت بسیج در گام دوم انقلاب، تحقق بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری مبنی بر تحقق دولت اسلامی، جامعه پردازی و تمدن نوین اسلامی است و این تشکیلات مردم پایه باید در عرصه هایی نقش آفرینی کند که آن عرصه‌ها بستر تحقق گام دوم است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در حال حاضر نقش آفرینی بسیج در مسایل عمومی کشور که اولویت دارند بسیار حایز اهمیت است و در سطح کشور با هدایت فرماندهان سپاه‌های استانی و انگیزه‌های فراوان انقلابی این مسیر برنامه ریزی شده است.

سردار سلیمانی با بیان این که ایجاد مسکن برای نیازمندان حاشیه شهرها، محرومان و روستاییان از جمله اقدامات بسیج است افزود: در هفته بسیج ساخت ۴۰ هزار مسکن را آغاز کردیم همچنین در مسایل فرهنگی و ارزشی هم صاحب رسالت هستیم تا آثار مانای فرهنگی در زمینه فیلمهای سینمایی و بازیهای رایانه ای تولید کنیم و در بحث علم و فناوری هم پشتیبانی از تبدیل شدن ایده ها و خلاقیتها به محصولات نافع و در زنجیره تولید از دیگر برنامه‌هاست و در همه این اقدامات آنهایی که مبتنی بر بیانیه گام دوم است اولویت دارند.

دیگر دستاورهای جهادگران بسیجی در استان  ها

اجرای طرح شهید سلیمانی و رزمایش کمک‌های مومنانه، حضور عزتمندانه و اثرگذار بسیج در عرصه فضای مجازی، فعالسازی بیش از یک‌هزار و ۷۰۰ گروه جهادی و مجاهدت پیوسته بسیجیان در برنامه‌های محرومیت‌زدایی و اقتصاد مقاومتی از جمله اقدامات جهادی و اثرگذاری به شمار می‌رود که با عزم راسخ بسیج و بسیجیان انجام شده و اثرگذار بوده است که در ادامه می آید:

– اقدامات بسیجیان در عرصه های مختلف از جمله آزادی زندانیان

-خدمات دهی  بسیج در۱۲۳ مرکز واکسیناسیون کرونا در کشور برای ایمن‌سازی مردم در برابر این ویروس خدمات‌دهی

– تربیت هشت میلیون جوان مومن انقلابی در دستور کار بسیج

– تکمیل ۵۱۳ طرح نیمه تمام تهران به دست بسیج

– بهره مندی ۲ هزار نفر در امام‌حسن دیلم از خدمات بسیج پزشکی

– اجرای ۲۲۰ طرح محرومیت زدایی در طالقان

-اعزام ۴۲ گروه جهادی بسیج جامعه پزشکی البرز به مناطق محروم

– اجرای طرح شهدای سلامت در استان اصفهان

-اجرای بیش از ۵۰۰ عنوان برنامه در سطح شهرستان مراغه

– ۶ طرح عمرانی و محرومیت زدایی سپاه در اشنویه

-۲ هزار دانشجوی جهادگر فارس به مناطق کم‌برخوردار خدمات‌رسانی

– اجرای ۲۰۰ برنامه فرهنگی در ورامین

-مشارکت ۲ هزار دانشجوی آذربایجان غربی در اردوهای جهادی

– هزینه  ۷۷ میلیارد ریال بسیج سازندگی بانه در پروژه‌های محرومیت‌زدایی

– افتتاح از ۱۳۰ طرح عمرانی استان مرکزی در هفته بسیج

-ساخت بیش از ۶۵۰ واحد مسکونی با مشارکت بسیج در کهگیلویه و بویراحمد

-بهره برداری از ۶۴ پروژه محرومیت‌زدایی و سازندگی ، هزار و ۱۰۰ فرصت شغلی در یزد

-افتتاح ۱۵۰ طرح محرومیت‌زدایی در مازندران

-برگزاری میز خدمت جهادی “شهید سلیمانی” در سردشت

– بهره برداری از ۱۸ طرح محرومیت زدایی در استان همدان

-افتتاح ۳۷۵ پروژه محرومیت‌زدایی در خراسان جنوبی

-اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم پلدختر

-ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد

-بسیج دزفول افزون بر ۴۹ هزار نفر را علیه کرونا واکسینه کرد

-افتتاح ۱۳۴ پروژه محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی در کرمان

-خدمت‌رسانی ۴۴۰ گروه جهادی در استان خراسان جنوبی

-ساخت ۱۸۰ نیروگاه خورشیدی در نیشابور

-گاز کشی ۲۰۰ خانه محروم در سیستان و بلوچستان

منبع: ایرنا

 

 

***

#نه_به_ملاقات_بیماران_کرونایی

***

#من_ماسک_می_زنم

***

#نه_به_مراسمات_پرازدحام

***

#من_پروتکل_های_بهداشتی_را_رعایت_میکنم

***
#ما_کرونا_را_شکست_میدهیم

***

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.