تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰

امام جمعه ایلام: بسیج حاصل نگاه آینده‌نگرانه امام راحل(ره) است

امام جمعه ایلام: بسیج حاصل نگاه آینده‌نگرانه امام راحل(ره) است
ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: بسیج یک سازمان گسترده مردمی حاصل نگاه آینده‌نگرانه امام راحل(ره) است و قبل از شروع جنگ تحمیلی تشکیل شد.

 

حجت الاسلام و المسلمین اله‌نور کریمی‌تبار روز چهارشنبه در اجتماع بزرگ بسیجیان استان ایلام اظهار داشت: هدف از تشکیل بسیج مردمی در اوایل انقلاب، نظامی و دفاعی و برای مقابله با آشوب‌ها و اقدامات گروهک‌ها بود و با شروع جنگ تحمیلی بسیجیان وارد عرصه رزم در برابر رژیم بعث شدند ولی بعد از پایان جنگ به ماهیت اهداف بسیج اقدامات فرهنگی، علمی و عمرانی در کنار بُعد نظامی و دفاعی افزوده شد.

وی افزود: وجود تشکیلات بسیج مردمی در کشور و حضور اقشار مختلف بسیج در صحنه‌ها باعث شده است دشمنان چشم طمع به این آب و خاک و جرات جسارت به حریم کشور ما را نداشته باشند و آرمان‌های مقدس بسیج به تمام کشورها و جنبش‌های آزادیخواه جهان رخنه کند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی‌تبار یادآور شد: بسیجیان در زمان جنگ تحمیلی با تاسی و الگوگیری از نهضت عاشورا در جبهه های جنگ حضور یافتند و دفاع مقدس با حضور بسیجیان خردسال تا افراد مسن و پیر جلوه های خاص پیدا کرد و تعدادی از این افراد به فیض شهادت نائل آمدند.

وی اضافه کرد: اکنون نیز بسیج همچنان در همه عرصه های مورد نیاز حضوری پررنگ دارد و در زمان بلایایی چون سیل، زلزله و همه گیری ویروس کرونا یا در عرصه هایی چون دفاعی، علمی و ورزشی حضور اقشار مختلف بسیج قابل توجه است و نکته مهم اینکه هم اکنون نسل جدیدی از بسیج متشکل از جوانان و نوجوانان پا به عرصه گذاشته اند.

وی با بیان اینکه وجود ارزشمند بسیجیان و دفاع آنها از آرمان های انقلاب و کشور دشمن را مایوس و مستاصل کرده است، تاکید کرد: دشمن دریافته است که توان مقابله نظامی با ایران اسلامی را ندارد و هیمنه پوشالی آمریکا و حامیانش در عرصه بین المللی توسط بسیجیان ایران مقتدر در هم شکسته شده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ادامه داد: بسیجیان ثابت کرده اند از جان و مال خود برای حمایت از آرمان های انقلاب و تامین امنیت این سرزمین دریغ نمی کنند و همین تفکر والای بسیج باعث ایجاد رعب و وحشت در بین دشمنان و مانع اقدامات آنها در برابر ایران شده است.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام هم گفت: بسیج نمایش حضور انبوه مردم در قالب یک تشکل و سازمان است که در همه حوزه ها و عرصه ها خودجوش و بی منت در خدمت نظام و جامعه هستند و گردهمایی امروز بسیجیان نشان از شکوه و مجد این سازمان مردمی یکپارچه دارد.

سردارجمال شاکرمی افزود: هفته ملی بسیج در سال جاری برای استان ایلام متفاوت تر از سال های گذشته است چرا که امسال آیین های این هفته مقدس با برگزاری کنگره ملی سه هزار شهید استان ایلام تقارن پیدا کرده است.

وی یادآور شد: تجمع خودجوش بسیجیان امروز بیانگر اقتدار ایران اسلامی است و حامل پیامی محکم برای دشمنان این مرز و بوم مبنی بر اینکه بسیجیان جوان و نوجوان امروز ادامه دهندگان همان رزمندگان بسیجی و مدافعان آرمان های دفاع مقدس هستند.

به گزارش ایرنا، اجتماع بزرگ بسیجیان همزمان با سراسر کشور در مصلای شهر ایلام با حضور اقشار مختلف بسیجیان و پایگاه های مقاومت محلات و گردان های رزمی امام حسین (ع)، امام علی (ع) و کوثر برگزار شد.

همه ساله ۲۹ آبان تا پنجم آذرماه در تقویم ملی به نام هفته بسیج نام گذاری شده و پنجم آذرماه سالروز تشکیل بسیج مستضعفان به فرمان امام راحل در سال ۵۸ است.

“بسیج پاره تن مردم” شعار امسال این هفته است./ایرنا

 

 

***

#نه_به_ملاقات_بیماران_کرونایی

***

#من_ماسک_می_زنم

***

#نه_به_مراسمات_پرازدحام

***

#من_پروتکل_های_بهداشتی_را_رعایت_میکنم

***
#ما_کرونا_را_شکست_میدهیم

***

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.