تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹

امامان جمعه : احقاق حقوق ملت هدف اصلی تیم مذاکره کننده است

امامان جمعه : احقاق حقوق ملت هدف اصلی تیم مذاکره کننده است
استانها- امامان جمعه در خطبه های نماز جمعه این هفته با تاکید بر اینکه رفع کامل تحریم‌ها و احقاق حقوق ملت برای استفاده از دانش هسته‌ای باید هدف اصلی تیم مذاکره کننده در وین باشد،اظهار داشتند : در مذاکرات جاری ، میدان و دیپلماسی نزدیک هم هستند و وحدت قوای سه گانه کشور نیز در وضعیت فوق است.

 

خطیبان جمعه سراسر کشور امروز ۱۲ آذر ماه در خطبه های این هفته نماز جمعه گفتند : باید بدانیم علیرغم تلاش اروپا و آمریکا برای جلوه دادن مذاکرات هسته‌ای در وین، این مذاکرات برای رفع تحریم ظالمانه علیه ملت ایران است و رویکرد نظام در مذاکرات فعلی، اجرای تعهد اروپا و آمریکا مبنی بر رفع تحریم ها است.

آنها در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ۱۶ آذر، روز دانشجو گفتند : دانشجویان در درک مسایل جامعه نسبت به فهم عرفی، جلوتر هستند و باید روح تحقیق و مطالبه گری در این مجموعه قوی باشد.
خطیبان جمعه همچنین به ۱۸ آذر، روز معرفی رژیم بعث عراق به‌عنوان مسوول و آغازگر جنگ اشاره کردند و گفتند: نتیجه مقاومت ملت ایران، پیروزی بود. باید بدانیم مقاومت هزینه دارد و از طرفی ذلت هم بدون هزینه نیست.

آنان همچنین با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله مدرس گفتند: ایشان سمبل شجاعت و مبارزه با استعمار بود.

خطیبان جمعه اظهار داشتند که آیت الله مدرس نماینده ای بود که تلاش استکبار برای ترساندن و تطمیع وی بی‌نتیجه ماند و باید ایشان الگوی نمایندگان مجلس باشند.

آنان همچنین به روز معلولان اشاره کردند و گفتند: باید زیرساخت های لازم برای بهره مندی از توان و استعداد معلولان جامعه فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: در مذاکرات جاری هسته ای، میدان و دیپلماسی نزدیک هم هستند و وحدت قوای سه گانه کشور نیز در وضعیت فوق العاده ای است.

حجت الاسلام علی خاتمی افزود: موضع ایران در مذاکرات جاری مشخص است و آن این است که تحریم ها باید برداشته شود، ما به تعهداتمان عمل کردیم و اکنون توپ در زمین طرف های مقابل است.
وی تصریح کرد: ملت ایران این انقلاب را ساده به دست نیاورده که بخواهد بخاطر چند روز آسایش در دنیا آن هم با ذلت، آن را از دست بدهد.
امام جمعه زنجان اظهار داشت: آمریکا و طرف های اروپایی پیش از این به تعهداتشان در توافق هسته ای عمل نکردند، با حلوا حلوا گفتن که دهان شیرین نمی شود، رفع تحریم ها بدون نق زدن باید انجام شود و اکنون عمل به تعهدات بر عهده طرف های مقابل است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، در آستانه شانزهم آذر روز دانشجو گفت: استکبارستیزی همانند رویدادهای مختلف تاریخی آرمان دانشجویان باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر سمنان در مسجد تاریخی امام (ره) این شهر، بیان کرد: دانشجویان امروز هم استکبارستیزی را مدنظر داشته باشند، همانطور  که پس از کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ دانشجویان علیه نیکسون که قصد ورود به ایران را داشت، به اعتراض برخواستند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه گرگان با اشاره به اجرای ماموریت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در آب‌های فراسرزمینی گفت که این عملیات نشانه اقتدار و عظمت نیروهای نظامی ایران است

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی اظهار داشت: ناوگان نیروی دریایی ارتش موفق به اجرای ماموریتی بزرگ در مسافتی به طول ۴۵ هزار کیلومتر و به مدت ۱۴۰ روز شد .

وی ادامه داد: حضور مقتدرانه نیروی دریایی بیانگر تاثیرگذاری قوای مسلح ایران در معادلات نظامی در آب‌های فراسرزمینی و حتی پهنه آبی اقیانوس اطلس است.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان با اشاره به وضعیت خشکسالی ها و کم آبی گفت: مسئولان باید تنش کم آبی را جدی بگیرند و در این زمینه برنامه های مدونی تنظیم کنند، مردم نیز باید در همه بخش های مصرف رعایت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه های این هفته نمازجمعه کرمان افزود: ضمن آنکه تامین منابع آب را باید جدی بگیریم، مصرف ما در بخش شرب، کشاورزی و صنعت نیاز به مدیریت جدی دارد.

امام جمعه میامی گفت: لغو تحریم‌های ظالمانه شرط موفقیت مذاکرات هسته‌ای کنونی است.

حجت الاسلام قربانعلی صفایی‌پور در خطبه های نماز جمعه این هفته میامی در مسجد جامع این شهر، افزود: مذاکرات فرسایشی برای جمهوری اسلامی ایران قابل قبول نیست و باید در راستای رفع تحریم‌ها باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه با اشاره به تدوین بودجه سال آینده کشور و ارسال آن به مجلس طی روزهای آتی گفت: از دولت و مجلس می خواهیم که نگاه ویژه ای به این استان در بودجه سال ۱۴۰۱ داشته باشند تا زمینه پیشرفت این خطه از کشور نیز بیش از پیش فراهم شود.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه های این هفته نمازجمعه ارومیه افزود: بودجه سال آینده کشور در حال تدوین بوده و قرار است به مجلس ارسال شده و به تصویب برسد که در این میان آذربایجان غربی به خاطر درآمد سرانه کمتر نسبت به سایر استان ها و متوسط کشوری، باید مورد توجه ویژه دولت و رییس جمهوری قرار گیرد.

امام جمعه کیش گفت: هیات مذاکره کننده ایرانی در وین باید برای کسب پیروزی های حداکثری مقابل طرفین مذاکره که سابقه حیله گری برای اعمال فشار به ایران را دارند، تجربه های گذشته را مورد استفاده قرار بدهند.

حجت الاسلام احمد حسن زاده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته جزیره با اشاره به آغاز دور جدید مذاکره ها اظهار داشت:  این هفتمین دوره مذاکرات وین است که جمهوری اسلامی در آن شرکت می کند و اولین دوره ای بوده که دولت سیزدهم آن را انجام می دهد.
وی افزود: با وجود اینکه آمریکایی ها و اروپایی ها با تبلیغات گسترده آن را مذاکرات هسته ای جلوه داده اند اما ایران در مقابل این عملیات روانی محکم ایستاده و این مذاکرات را برای رفع تحریم های یکجانبه علیه ملت دنبال می کند.

امام جمعه اهواز گفت: زمانی عدالت اجتماعی تحقق می یابد که بستر گفتمان سازی، جریان سازی و فرهنگ سازی فراهم شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد نبی موسوی فرد در خطبه های نماز جمعه این هفته اهواز که با حضور پرشکوه نمازگزاران در مصلی مهدیه امام خمینی (ره ) اهواز برگزار شد، بیان کرد: تحقق عدالت اجتماعی به عنوان هدف اصلی انبیاء در اسلام است و باید برای ایجاد عدالت تلاش کرد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیرازگفت:از دانشجویان انتظار داریم که به عنوان چشم و چراغ ملت،حضور اجتماعی، فرهنگی و سیاسی خود را با ارزش‌گرایی، آرمان گرایی و مطالبه‌گری در مسیر انقلاب اسلامی ادامه دهند و استمرار بخشند.

آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه شیراز اظهار کرد: ارزشگرا بودن حرکت دانشجویی از مهمترین ویژگی‌های حرکت دانشجویی معاصر در ایران است.

امام جمعه آبادان گفت: جنبش دانشجویی در ایران از بدو پیدایش تاکنون در پرتو سیر مطالعاتی و کسب تجارب خود در مسیر انقلاب اسلامی حرکت کرده است.

حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی در آیین نماز جمعه این هفته آبادان افزود: نقش دانشجویان در تحکیم پایه های انقلاب بسیار تاثیرگذار بوده است.

وی اظهار داشت: دانشجویان در هر زمانی با منش استکبارستیزی در میدان سیاسی فعالیت های تاثیرگذاری دارند و باید همچنان در خط مبارزه با مستکبران و دشمنان باشند.

امام جمعه دامغان گفت: مذاکرات فعلی تیم ایرانی در وین مذاکرات هسته‌ای نیست، بلکه برای اجرای بندهای برجام در رفع تحریم‌ها است.

حجت الاسلام محمدحسن رستمیان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در محل مصلی امام خمینی(ره) دامغان برگزار شد، افزود: باید بدانیم علیرغم تلاش اروپا و آمریکا برای جلوه دادن مذاکرات هسته‌ای در وین، این مذاکرات برای رفع تحریم ظالمانه علیه ملت ایران است و رویکرد نظام در مذاکرات فعلی، اجرای تعهد اروپا و آمریکا مبنی بر رفع تحریم ها است.

وی ادامه داد: مذاکرات دولت جدید به حیات و چرخه اقتصادی کشور گره نمی‌خورد و طرف مقابل نیز باید بداند اگر موافقتی هم صورت نگیرد، ملت ما ملت امام حسین(ع) است و در برابر فشار هرگز تسلیم نمی‌شود.

امام جمعه موقت زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان گفت: رفع کامل تحریم‌ها و احقاق حقوق ملت برای استفاده از دانش هسته‌ای باید هدف اصلی تیم مذاکره کننده در وین باشد.

حجت الاسلام احمد راهداری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته زاهدان اظهارداشت: تمام تلاش غرب آن  است که رنگ و بوی مذاکرات را به سمت هسته‌ای جلوه دهد که این امر دقت بیش از پیش تیم دیپلماسی را می طلبد.

وی با بیان اینکه باید توپ را در میدان دشمن قرار داد ادامه داد: باید از گذشته عبرت گرفت و اشتباهات قبل مجدد تکرار نشود.

امام جمعه گنبدکاووس با اشاره به آغاز دور جدید مذاکرات هسته‌ای بین ایران و چند کشور اروپایی از هشت آذر امسال گفت که کشورمان به‌ چند دلیل از جمله انعقاد قرارداد گازی با ترکمنستان و آذربایجان، فروش خوب نفت و کسب درآمدهای ارزی در این مذاکرات دست برتر را دارد.

حجت الاسلام محمود ترابی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته گنبدکاووس اظهار داشت: در مذاکرات درحال انجام وین ایران فقط در بحث هسته‌ای مذاکره می‌کند و جلوی آنهایی را که به دنبال برجام ۲ و سه بودند را گرفت و به عبارتی در مذاکرات فعلی از پیش شکست خورده نیست.

امام جمعه شهرستان پردیس گفت: دولت سیزدهم با اعتقاد به ‌میدان مذاکره و دیپلماسی آمده و مذاکره را فقط برای رفع تحریم ها و نه مذاکرات هسته ای انجام می دهد.

حجت الاسلام سید حسین حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرسان پردیس در جمع نمازگزاران ضمن تسلیت رحلت آیت الله العظمی سید محمد رضا گلپایگانی،اظهار داشت: از نگاه دولت کنونی، مذاکرات هسته‌ای وقتی شکل می‌گیرد که تمام تحریم‌ها برداشته شود.

وی ادامه داد: درمذاکرات هسته‌ای، ایران تمام تعهدات خود را انجام داده و باید وعده های کشورهای غربی راستی آزمایی شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین به مذاکرات بین ایران و ۱+۴ اشاره کرد و گفت: دنیا باید پیشرفت های علمی ایران از جمله در صنعت هسته‌ای را بپذیرد و به حق ایران در دسترسی به انرژی صلح آمیزی هسته‌ای احترام بگذارد.

آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین افزود: دنیا باید بپذیرد که ایران از حق داشتن فناوری هسته ای صلح آمیز خود استفاده کند و هیچ کس حق ندارد پیشرفت های علمی ما را محدود کند و برای آن مزاحمت ایجاد کند.

وی با تاکید بر ضرورت رفع تحریم های غیرقانونی علیه ایران از سوی آمریکا و متحدانش، اظهار داشت: تیم ایرانی برای رفع تحریم های ظالمانه در مذاکرات ۱+۴ حضور یافته و تاکید کرده که رفع همه تحریم ها به عنوان یک خواسته خدشه ناپذیر  است.

امام‌جمعه کرمانشاه گفت: همه مسوولان و قوای سه‌گانه باید برای بهتر و آباد شدن سفره مردم تلاش کنند و این‌ موضوع هم نیازمند فکر و برنامه علمی است.

آیت‌الله «مصطفی علما» در خطبه‌های نماز جمعه کرمانشاه اظهار کرد: سایر مشکلات جامعه از جمله معضل کمبود آب و فرزندآوری نیز نیازمند بررسی و رسیدگی لازم از سوی مسوولان است پیش‌ از آنکه برای پیشگیری دیر شود.

او در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که دشمن به‌دنبال وابسته کردن ایران اسلامی از نظر فکر، اقتصاد، فرهنگ و سیستم نظامی است، گفت: امام راحل نشان داد که می‌توانیم روی پای خودمان بایستیم و البته این کار فشار و سختی هم دارد اما به فرموده پیامبر اسلام، باید صبور و شکور بود زیرا نصرت همراه با صبر است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: ایران اسلامی با مقاومت و اتحاد از ارزش‌های دینی و انقلابی و منافع ملت در برابر زیاده‌خواهی دشمنان دفاع می‌کند.

آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» روز جمعه در خطبه‌های نماز آدینه این هفته اراک، افزود: دوره قلدری و تجاوز به کشورها گذشته و مردم با آگاهی در برابر دشمنان می‌ایستند.

وی اظهار داشت: ملت بزرگ ایران اسلامی هرگز به آمریکا باج نمی‌دهد و زیاده‌خواهان و متجاوزان را با کمک و یاری مردم، پشیمان خواهیم کرد.

امام جمعه دزفول مذاکرات کنونی با غرب را با دوره‌های قبل متفاوت خواند و گفت: دولت سیزدهم اقتصاد وسفره مردم را مشروط به مذاکره و برجام نکرده است.

حجت الاسلام حسین عبدالهی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه دزفول در مصلای امام علی (ع) این شهر با اشاره به آغاز دور هفتم مذاکرات وین بیان کرد: مذاکرات هسته‌ای مانند یک سکه ۲ رو است که یک رو مربوط به ما و دیگری مربوط به غرب است.

وی شفافیت ایران در مذاکرات را یادآور شد و افزود: ایران هرگز به دنبال سلاح هسته ای نبوده که آژانس بارها این موضوع را تایید کرده است./ایرنا

 

 

***

#نه_به_ملاقات_بیماران_کرونایی

***

#من_ماسک_می_زنم

***

#نه_به_مراسمات_پرازدحام

***

#من_پروتکل_های_بهداشتی_را_رعایت_میکنم

***
#ما_کرونا_را_شکست_میدهیم

***

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.