تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱

گردش مالی ۸۰ میلیارد ریالی صندوق های بنیاد علوی در ملکشاهی

گردش مالی ۸۰ میلیارد ریالی صندوق های بنیاد علوی در ملکشاهی
ایلام - مدیر بنیاد علوی استان ایلام گفت: از طریق صندوق های تشکیل شده با حمایت مالی این بنیاد در شهرستان ملکشاهی گردش مالی بین مردم این شهرستان به ۸۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

 

بهزاد میرزایی زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: یکی از اهداف اصلی این بنیاد توانمندسازی محرومان و اشتغالزایی بوده که بخشی از این جامعه هدف مناطق روستایی هستند که مهارت و توانایی کار را دارند ولی سرمایه‌ای برای انجام کار ندارند.

وی ادامه داد: در این زمینه از طریق بنیاد علوی تعدادی صندوق در روستاهای شهرستان ملکشاهی راه اندازی  که در واقع یک کار گروهی است و اعضا در کنار هم مبالغی به حساب صندوق واریز می‌کنند تا در آینده به صورت وام از آن استفاده کنند.

مدیر بنیاد علوی استان ایلام تاکید کرد: بنیاد با ایجاد این صندوق ها در روستاها خدمات مشاوره‌ و دوره‌های آموزشی برگزار تا مردم بتوانند بعد از آموزش‌های لازم از مزایای این طرح استفاده کنند.

میرابی زاده بیان کرد: به دنبال مذاکراتی که با بنیاد علوی در مرکز صورت گرفته تسهیلاتی در اختیار این بنیاد قرار می‌دهد که در ازای میزان آورده مردم به همان میزان نیز بنیاد اعتبار به صندوق واریز می کند.

وی یادآور شد: شرایط عضویت در این صندوق هم این است که هر کدام از افراد ساکن در روستا ماهیانه مبلغی بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار ریال آورده داشته باشد و به ازای همان میزان بنیاد هم همان مبلغ را به عنوان کمک به صندوق واریز تا اعضا آن به صورت وام از آن استفاده کنند.

مدیر بنیاد علوی ایلام با ذکر اینکه برای تشکیل صندوق باید سه گروه ۱۰ نفره وجود داشته باشد و هر گروه یک سر گروه داشته که وظیفه امضا برداشت و واریز پول را بر عهده دارد افزود: در اصل این صندوق متعلق به خود مردم است و فقط بنیاد به عنوان یک ناظر کارهای اداری و آموزشی برای مردم انجام تا آنها بتوانند کارهای خود را بدرستی پیش ببرند.

میرابی زاده با ذکر اینکه هم اینک در مجموع ۳۰ صندوق در روستاهای شهرستان ملکشاهی فعالیت دارند افزود: هم اینک از مجموع ۲ هزار و ۱۷۶ خانوار در ملکشاهی، یک هزار و ۲۴۱ خانوار در صندوق های این بنیاد عضویت داشته که ۲ هزار نفر تاکنون تسهیلات خرد دریافت  کرده اند./ایرنا

 

 

***

#نه_به_ملاقات_بیماران_کرونایی

***

#من_ماسک_می_زنم

***

#نه_به_مراسمات_پرازدحام

***

#من_پروتکل_های_بهداشتی_را_رعایت_میکنم

***
#ما_کرونا_را_شکست_میدهیم

***

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.