تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵

معاون استاندار ایلام: روند رشد جمعیت در کشور نگران کننده است

معاون استاندار ایلام: روند رشد جمعیت در کشور نگران کننده است
ایلام - معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: روند منفی رشد جمعیت در کشور نگران کننده عنوان کرد و گفت: اگر سیر جمعیتی همینگونه پیش برود، در آینده شاهد کشوری مسن هستیم.

 

الیاس فتاحی روز چهارشنبه در جلسه شورای راهبردی جمعیت استان ایلام افزود: بی‌توجهی به روند کاهش جمعیت و عدم استقبال از فرزندآوری، کشور را با چالش‌هایی مانند انقطاع و عدم بقای نسل، بحران پیری و خاکستری شدن جمعیت مواجه می کند.

وی افزود: کاهش شدید باروری، تغییر سبک زندگی، تغییر ساختار سنی جمعیت و بسیاری موارد خطرناک از جمله نتایج روند کاهش جمعیت است.

فتاحی ادامه داد: ایران در ۲۰ سال گذشته جوان ترین میانگین جمعیتی را در دنیا داشت اما اکنون این جمعیت به سمت کهولت می رود و از آنجا که جمعیّت یکی از مولّفه‌های قدرت است و نیروی جوان کارآمد، نقطه قوت حرکت به سوی پیشرفت و ارتقا یک کشور در دنیا به شمار می آید.

معاون استاندار ایلام خواستار ارایه کردن طرح های کاربردی در جلسات شورای راهبردی جمعت شد و تصریح کرد: کشور به دلایل مهمی همانند تحریم های ظالمانه دول غربی، در دهه های اخیر همراه با مشکلات اقتصادی مواجه بوده و همین مورد هم تاثیر بسیاری بر کاهش نرخ باورری در جامعه گذاشته است.

وی، فرزندآوری را در رشد، شکوفایی و گرم کردن کانون خانواده ها بسیار تاثیر گذار دانست و تاکید کرد: واضح است که نرخ باروری امروز، تعیین کننده اساسی نیروی کاری آینده است و کاهش نرخ باروری می تواند آسیب های اجتماعی را به دنبال داشته باشد./ایرنا

 

 

***

#نه_به_ملاقات_بیماران_کرونایی

***

#من_ماسک_می_زنم

***

#نه_به_مراسمات_پرازدحام

***

#من_پروتکل_های_بهداشتی_را_رعایت_میکنم

***
#ما_کرونا_را_شکست_میدهیم

***

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.