تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۵

شهر دره شهر به شبکه شتابنگاری آنلاین متصل شد

شهر دره شهر به شبکه شتابنگاری آنلاین متصل شد
نگاه اقتصاد - مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از نصب دستگاه شتابنگار لحظه ای در دره شهر خبر داد.

 

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان ایلام، مهندس عبدالله بهادری با بیان اینکه شهر دره شهر یکی از شهرهای کوهپایه‌ای استان ایلام با قدمت تاریخی زیادی است افزود: به لحاظ زمین‌شناسی این شهر از اهمیت بالایی بر خوردار است چرا که یکی ازبزرگترین زمین لغزش جهان در این  شهرستان به وقوع پیوسته است.

وی خاطر نشان کرد با پی گیری وزارت راه و شهرسازی و تهیه دستگاههای شتابنگار و اعزام تیم تخصصی جهت نصب این تجهیزات به زودی  دستگاه شتابنگار در تمامی شهرهای استان نصب خواهد شد.

مهندس ابراهیم پورکارشناس ارشد شبکه شتابنگاری زلزله کشور نیز در این خصوص عنوان کرد: بررسی لرزه خیزی استان ایلام نشان می‌دهد که این استان از پتانسیل لرزه خیزی پایینی برخوردار است. تنها گسل مهم و لرزه خیز که زلزله‌هایی از آن هم اخیرا به طور مرتب اتفاق می‌افتد، گسل فروافتاده زاگرس در حوالی دهلران تا مهران است که لرزه‌های کوچکی را ایجاد کرده است. فاصله این گسل از محدوده زمین لغزه سیمره بیش از ۷۰ کیلومتر است.

وی با بیان اینکه در محدوده زمین لغزه بزرگ سیمره، گسل بزرگ و فعالی گزارش نشده و تنها خرده گسل‌های تاقدیس کبیر کوه وجود دارند، گفت  آنچه مسلم است این است که ریزش  میلیارد ها  تن مواد سنگی و پرتاب شدن آنها تا فاصله حدود ۲۰ کیلومتری از محل لغزش، باعث ایجاد یک زمین لرزه بسیار بزرگ (با بزرگای بیش از ۶ ) در زمان وقوع زمین لغزه در منطقه در آن دوره تاریخی شده است.

مهندس ابراهیم پور با اشاره به پیگیریهای صورت گرفته توسط اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام، مدیریت بحران استانداری ، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زیر ساخت ۱۶ ایستگاه شتابنگار برخط در استان ایلام مهیا گردید تا پایش وسیعتری جهت کنترل پهنه لرزه خیزی شهرهای استان مهیا گردد.

کارشناس ارشد شبکه شتابنگاری ب افزود: جهت ثبت خرده لرزه‌ای این منطقه یک دستگاه شتابنگار برخط جهت کنترل وسیعتر در این شهرستان نصب و راه اندازی گردید همچنین یک دستگاه شتابنگار دیجیتال در بخش  ماژین جهت کنترل لرزه خیزی بیشتر استان نصب و راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه ماهیت این دستگاه‌ها سنجش ابعاد حوادث زلزله و خسارات ناشی از آن است، گفت: سرعت در انتقال اطلاعات مربوط به شتاب زلزله به مراکز مدیریت بحران، زمینه افزایش سرعت عمل مسئولان مدیریت بحران و گسیل نیروهای امدادی را به مناطق زلزله واقع شده در جای جای کشور را فراهم می‌کند.

 

 

***

#نه_به_ملاقات_بیماران_کرونایی

***

#من_ماسک_می_زنم

***

#نه_به_مراسمات_پرازدحام

***

#من_پروتکل_های_بهداشتی_را_رعایت_میکنم

***
#ما_کرونا_را_شکست_میدهیم

***

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.