تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۲

بستری های موقت کرونا در ایلام ۴۴ درصد کاهش یافت

بستری های موقت کرونا در ایلام ۴۴ درصد کاهش یافت
ایلام - رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام از کاهش ۴۴ درصدی آمار بستری های موقت کرونا در استان خبر داد و گفت: این تعداد از ۱۶۴ در هفته گذشته به ۹۲ مورد نسبت به هفته ماقبل آن رسیده است.

 

دکتر محمد کریمیان روز شنبه در نشست ستاد کرونا اظهار داشت: همچنین با وجود رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی درصد مبتلایان نیز ۱۶ درصد کاهش یافته و این تعداد از ۲۷۴ مورد در هفته گذشته به ۲۳۰ مورد نسبت به هفته ماقبل آن رسیده است.

وی افزود: تعداد بستری های کرونا کل استان طی هفت روز اخیر در مقایسه با هفته ماقبل آن ۱۲ درصد کاهش یافته است و این آمار از ۱۲۰ به ۱۰۵ مورد در مدت زمان ذکر شده رسیده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به تعداد نمونه گیری های کرونا آذرماه در استان گفت: تعداد ۶ هزار و ۶۴۰ نمونه کرونا از اول آذرماه تاکنون در این استان به ثبت رسیده و مجموع تست های کرونا استان از ابتدا شیوع تاکنون به ۲۶۴ هزارو ۸۹۶ مورد رسیده است.

دکتر کریمیان تاکید کرد: همچنین از اول آذرماه تاکنون ۷۴۰ مورد مثبت کرونا شناسایی، ۳۳۱ نفر بستری و ۱۵ نفر نیز بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را دست دادند.

وی با تشریح درصد پوشش واکسیناسیون استان نیز یادآور شد: ۸۶.۴ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان نوبت اول و در مجموع ۷۲ درصد جمعیت بالای سال ۲ دوز واکسن کرونا را تزریق کردند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام تصریح کرد: طی شبانه روز گذشته ۲۴ مورد جدید کرونا در استان شناسایی و یک نفر دیگر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داد.

به گفته وی هم اکنون ۵۱ مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان در حال مراقبت و درمان هستند.

دکتر کریمیان با قدردانی از کادر بهداشت و درمان استان ایلام افزود: با تلاش شبانه روزی مدافعان سلامت و همکاری مردم تاکنون ۶۶ هزارو ۳۲۵ مبتلا به کرونا بهبود یافته اند.

به گزارش ایرنا، شهرستان های دهلران، هلیلان، بدره و ایلام در وضعیت آبی و سایر شهرستان ها نیز در وضعیت زرد هستند./ایرنا

 

 

***

#نه_به_ملاقات_بیماران_کرونایی

***

#من_ماسک_می_زنم

***

#نه_به_مراسمات_پرازدحام

***

#من_پروتکل_های_بهداشتی_را_رعایت_میکنم

***
#ما_کرونا_را_شکست_میدهیم

***

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.