تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۸:۰۳

دیپلمات پاکستانی : جامعه جهانی برای آزاد شدن دارایی‌های مردم افغانستان اقدام کند

دیپلمات پاکستانی : جامعه جهانی برای آزاد شدن دارایی‌های مردم افغانستان اقدام کند
تهران- معاون سفیر پاکستان در ایران، گفت: ۶۰ درصد مردم افغانستان در معرض بحران گرسنگی قرار دارند و از جامعه جهانی می خواهیم برای آزاد شدن دارایی‌های مردم این کشور اقدام کنند.

 

علی انصر زیدی معاون سفیر پاکستان در ایران طی نشستی در محل سفارت این کشور از برگزاری هفدهمین نشست فوق‌العاده وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در ۲۸ آذر در اسلام آباد و با موضوع افغانستان خبر داد.

وی با اشاره به دعوت از نمایندگان اتحادیه اروپا، گروه پنج متشکل از آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه و چین، سازمان ملل و بسیاری سازمان‌های پولی و مالی بین المللی برای حضور در این نشست  گفت: براساس برآوردهای سازمان ملل، ۶۰ درصد مردم افغانستان در معرض بحران گرسنگی قرار دارند و فرارسیدن فصل زمستان هم شرایط را برای آوارگان این کشور سخت‌تر کرده است.

این دیپلمات پاکستانی، هدف از برگزاری کنفرانس اسلام آباد را جلب کمک کشورهای اسلامی و سازمان‌های بین المللی برای مردم افغانستان عنوان کرد و افزود: رسیدگی نکردن به وضعیت مردم افغانستان، شرایط را بدتر کرده و منجر به افزایش سیل آوارگان می‌شود.

انصر زیدی هدف اصلی این کنفرانس را جلب کمک‌های بشردوستانه برای مردم افغانستان ذکر کرد.

وی در پاسخ به سئوالی درباره وضعیت سیاسی افغانستان بعد از حاکم شدن طالبان گفت: طالبان امروز با طالبان گذشته متفاوت است اما اکنون هدف اول باید رسیدگی به وضعیت وخیم انسانی در این منطقه باشد و در صورت ایجاد ثبات اجتماعی واقتصادی در این کشور می‌توان امیدوار بود که ثبات سیاسی نیز در این منطقه حاکم شود.

معاون سفیر پاکستان از حضور ۵ تا ۶ میلیون پناهنده افغان در کشور خود خبر داد و گفت: ایران و پاکستان هر دو شرایط مردم افغانستان را بهتر درک می‌کنند زیرا برای چند دهه پذیرای میلیون ها پناهنده از این کشور بوده اند.

انصر زیدی به درخواست نشست وزیران خارجه همسایه افغانستان در تهران برای آزاد کردن دارایی‌های بلوکه شده مردم این کشور در آمریکا اشاره کرد و افزود: از جامعه جهانی می‌خواهیم که برای آزاد شدن دارایی‌های بلوکه شده مردم افغانستان تلاش کنند و امیدواریم که نشست اسلام آباد هم گامی در راه آزاد شدن این دارایی‌ها باشد./ایرنا

 

 

***

#نه_به_ملاقات_بیماران_کرونایی

***

#من_ماسک_می_زنم

***

#نه_به_مراسمات_پرازدحام

***

#من_پروتکل_های_بهداشتی_را_رعایت_میکنم

***
#ما_کرونا_را_شکست_میدهیم

***

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.